اقتصادی

قطعه ۷ آزادراه شیراز_اصفهان به بهره‌برداری رسید

به گزارش اول فارس، استاندار فارس در آیین افتتاح قطعه ۷ آزادراه شیراز_اصفهان که در جریان افتتاح متمرکز چند پروژه ملی با حضور وبیناری رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی انجام شد، با بیان این که بهره‌برداری از قطعه هفتم آزادراه شیراز–اصفهان، مسیر اتصال بندرانزلی به بندر بوشهر را وارد مرحله تازه‌ای کرده است، اظهار داشت: با کاهش دو ساعته فاصله شیراز تا اصفهان، ظرفیت ترانزیت و ایمنی جاده‌ای کشور را به‌طور چشمگیری ارتقاء می‌دهد.

حسینعلی امیری گفت: آزادراه شیراز–اصفهان طولانی‌ترین آزادراه کشور است که در امتداد کریدور شمال به جنوب، در نهایت بندرانزلی را به بندر بوشهر متصل می‌کند.

وی افزود: بهره‌برداری از قطعه هفتم این مسیر، گام مهمی در تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل ملی است.

امیری گفت: این قطعه که به شهر شیراز منتهی می‌شود، پیش‌تر به دلیل شکل قیفی انتهای مسیر، موجب ترافیک‌های سنگین و نارضایتی مسافران بود و با تکمیل این بخش، جریان عبور و مرور در ورودی شیراز روان‌تر شده و یکی از گره‌های ترافیکی استان برطرف شده است.

استاندار فارس موقعیت مکانی آزادراه شیراز–اصفهان و قرار گرفتن در محیطی گردشگری را از ویژگی‌های جالب توجه عنوان کرد که سبب شده مناظر طبیعی مسیر، تجربه سفر را برای رانندگان دلپذیرتر کند.

قطعه 7 1

امیری تصریح کرد: این محور به شکل ایمن و استاندارد اجرا شده و طبق ارزیابی‌های کارشناسی، سالانه از بیش از ۵۰۰ تصادف جلوگیری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که پروژه آزادراه شیراز – اصفهان در پاییز گذشته با بدهی یک و ۷ دهم همت مواجه بود، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مولدسازی بخشی اعظم بدهی پیمانکاران این پروژه پرداخت و با تأمین باقی مانده از منابع دولتی تکمیل آزادراه انجام گرفت و  امروز شاهد بهره‌برداری رسمی از قطعه هفتم هستیم.

استاندار فارس در این مراسم که هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی نیز او را همراهی می‌کرد به اهمیت عملیات اجرایی قطعه هشتم آزادراه اشاره کرد که مسیر شیراز به بوشهر را پوشش خواهد داد.

امیری گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و دولتی دنبال می‌شود و ادامه طبیعی کریدور ملی شمال به جنوب ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از مطالبات مردم، ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در این محور است که در دستور کار قرار دارد.
امیری گفت: احداث آزادراه موجب فعال شدن اقتصاد جاده‌ای خواهد شد و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مأموریت توسعه این مراکز را بر عهده دارد.

استاندار فارس در پایان با بیان این که ارزش روز این پروژه بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: آزادراه شیراز–اصفهان، با کاهش ۱۴۴ کیلومتر از مسیر ترانزیتی و اتصال دریای خزر به خلیج فارس، نقش کلیدی در افزایش بهره‌وری حمل‌ونقل کشور دارد.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. باتشکرازاستانداروتمام دست اندکاران این پروژه وخسته نباشیدودرودبهمگی.جناب امیری لطفا به درددل مردم برسید.داریم ازغصه خفه خون میگیریم.خواهشاتکلیف زمینهای مشاعی صدرا فاز۲و۳هم روشن کنیدبیصبرانه منتظرهمکاری مسئولین متعهدودلسوزوباغیرت هستیم.به امیدآنروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا