نقش روابط عمومی در تحقق جهش تولید

نویسنده : سمیه یگانه

نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ توسط مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید»، فرصت مغتنمی است برای همه دستگاههای کشور تا در راستای دست‌یابی به اهداف تعیین شده در خصوص این موضوع اثرگذار گام برداشته و حرکت نمایند. دراین‌بین لزوم توجه به وظایف و اقدامات روابط عمومی ها در جهش تولید و بهبود فضای کسب‌وکار در […]

یگانه

نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ توسط مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید»، فرصت مغتنمی است برای همه دستگاههای کشور تا در راستای دست‌یابی به اهداف تعیین شده در خصوص این موضوع اثرگذار گام برداشته و حرکت نمایند.

دراین‌بین لزوم توجه به وظایف و اقدامات روابط عمومی ها در جهش تولید و بهبود فضای کسب‌وکار در سازمانی پویا، دانش‌مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی، به‌منظور ترسیم نقشه راه آینده و به‌کارگیری روش‌های نوین ، بسیار با اهمیت به نظر می‌رسد.

روابط عمومی‌ها همواره می توانند رشد و توسعه جامعه را با استفاده از تفکرات و توانمندی‌های خود ریل گذاری نموده و نقش موثری در ویرایش فرهنگ نادرست بخش‌های گوناگونی از سازمان و اجتماع داشته باشند.

مسئولیت های سازمانی و اجتماعی روابط عمومی ها ایجاب می نماید که با وجدان و اصول اخلاقی در حرکت سازمان و جامعه به سمت تعالی کشور حرکت نمایند .
ارائه تصویر روشن از ظرفیت‌های بنگاه های تولیدی به مخاطبان و معرفی شایسته محصولات تولید شده و مزایای رقابتی آن‌ها در مقایسه باتولیدکنندگان خارجی ، از جمله مواردی است که در صورت اجرای صحیح آن از جانب روابط‌ عمومی‌ هوشمند و موفق ، به ارتقا و جهش تولید در سطح جامعه منجر می شود .

روابط عمومی‌ها با برنامه ریزی دقیق می توانند در رونق مالی بنگاه‌های اقتصادی و معرفی توانمندی ها و نیازمندی ها عمل نموده و تحقق شعارسال یعنی جهش تولید را حمایت وتقویت نمایند.

اگر چه تحقق این ماموریت، در گرو به‌کارگیری نیروهای متخصص و خلاق در روابط ‌عمومی‌‌های بنگاههای اقتصادی و اداری است .

مدیران ارشد باهوش و قدرتمند با درک این نیازها با تجدید نظر در تفکر و سبکهای عملکردی روابط عمومی در گذشته، آینده روشنی را پیش روی سازمان خواهند گذاشت

روابط‌ عمومی‌ ها باید بتوانند ضمن ایجاد فضای تعاملی بین مخاطب و سازمان‌ و نقش تأثیرگذار آن‌ها در رونق مالی و جلب رضایت ذینفعان، در افزایش توانمندی سازمانی و افزایش تولید اثرگذار و قدرتمند باشند .

تفکر کارآفرینی

فضای کسب و کار امروزه با پیچیدگی شرایط نیازمند استیلای تفکر کارآفرینی و زایش خلاقیت در شیوه عمل است و بی تردید دستیابی به جهش تولید مستلزم همین تفکر در روابط عمومی است ، بنابراین ایجاد یا خلق محیط سازمانی مساعد که موجب انگیزش، علاقه‌مندی و تعهد کارکنان بنگاه های اقتصادی و ادارات مرتبط از جمله وظایفی است که روابط عمومی‌ها می‌‌بایستی با همراهی دیگر بخش‌های سازمان نسبت به آن اهتمام ورزیده و به ایفای یکی از وظایف اصلی خود در موفقیت بنگاه‌های اقتصادی و تحقق شعار جهش تولید بپردازند.

مسلما روابط عمومی‌ موفق برای حل مشکلات اقتصادی سازمان‌ ، افزایش راه‌هکارهای ارتباط با مخاطبان با استفاده از ابزارهای مختلف، در کنار شیوه‌های تحت تأثیر قرار دادن مصرف‌کنندگان به‌منظور افزایش تقاضا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین ارتباط جمعی، تسهیل و تسریع و دسترسی مشتریان به خدمات با استفاده از مزیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دهکده جهانی، در مسیر توسعه و پیشرفت، رشد راندمان و ارتقای بهره‌وری تولید ،از جمله وظایف یک روابط عمومی هوشمند و حرفه‌ای برای تحقق جهش تولید محسوب می شود .

سمیه یگانه ،معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

مطالب مرتبط

رونمایی بانک توسعه تعاون از ” بسته اعتباری فرصت ناب تعاون ” تا ۱۰۰ میلیارد ریال

فوری ترین مساله اقتصاد کشور از سوی رهبر انقلاب معرفی شد

پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹

نظرات