نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز با بیان اینکه محور لار به جهرم بایستی در اولویتهای اصلی قرار گیرد و به آن ویژه توجه شود، گفت: این محور به جاده مرگ مشهور است و گواه آن فوت بیش از ۱۲۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۷۰۰ نفر در ۲ سال اخیر است.
به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم، حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز بهاتفاق محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از پروژههای راهسازی حوزه انتخابیه بازدید کردند.
وی در بازدید از محور لارستان-بستک در جریان اقدامات انجامشده در این مسیر قرار گرفت. پروژه باند دوم محور لار به بستک به طول ۱۶ کیلومتر بااعتباری بالغبر۶۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال احداث است که به گفته مدیر پروژه در صورت تأمین اعتبار لازم تا یک سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
در این بازدید حسین زاده بابیان اینکه حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ازلحاظ وسعت تحت پوشش از ۱۶ استان کشور پهناورتر است و میطلبد که با جدّیت بیشتر و تأمین اعتبار، پروژههای راهسازی را سریعتر به سرانجام رساند.
بازدید از مراحل احداث باند دوم محور لار-بندرعباس دیگر پروژهای بود که مورد ارزیابی قرار گرفت. پروژه باند دوم محور لار به بندرعباس که فاز ابتدایی آن به طول ۲۰ کیلومتر است و میزان اعتبار موردنیاز جهت اتمام پروژه ۵۳۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصد در حال احداث است.
حسین زاده در بازدید از این محور با اشاره به اینکه جاده لارستان به بندرعباس از محورهای مهم شریانی و ترانزیتی کشور و حلقه اتصال مرکز کشور به بنادر مهم اقتصادی و مناطق آزاد تجاری و بنادر عباس، شهید رجایی، شهید باهنر و جزیره قشم محسوب میشود که طبق آمار بیش از ۴۵ درصد ترافیک عبوری از این محور ترافیک سنگین علیالخصوص محمولههای سوختی است و جزء چهار محور خطرناک استان فارس محسوب میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز گفت: پیمانکار این پروژه پیشتر در حوزه وزارت نفت فعالیت داشته و بهتازگی به حوزه راهسازی ورود کرده است.
همچنین پیمانکار پروژه نیز با اذعان به اینکه بیشترین ترافیک حوزه لار-بندرعباس ۲۰ کیلومتر ابتدایی محور است که در صورت رسیدن به بهرهبرداری بخش زیادی از حجم ترافیک کاسته خواهد شد.
بازدید از بخشی از احداث باند دوم محور لار-جهرم نیز در برنامه بازدیدهای نماینده مردم از محورهای مواصلاتی قرار داشت. محور جهرم-لار-بندرعباس بهعنوان قسمتی از شریان مواصلاتی بین استانهای فارس و هرمزگان، مناطق جنوبی کشور بهویژه بندرعباس را از طریق لار به شیراز و مرکز کشور متصل میکند.
این مسیر به دلیل کوتاهتر بودن طول و زمان سفر نسبت به محور شیراز-فسا-داراب- بندرعباس و همچنین مطلوبیت بیشتر به لحاظ مشخصات فنی و مهندسی توسط رانندگان بهویژه رانندگان وسائط نقلیه سنگین موردتوجه قرار گرفت که با افزایش حجم ترافیک و وقوع تصادفات ناگوار، احداث باند دوم آن به طول ۳۸۶ کیلومتر بهتدریج از سال ۱۳۹۱ آغاز شد.
هماکنون ۹۰ کیلومتر از آن بهصورت بزرگراه در دست بهرهبرداری ۱۱۶ کیلومتر در دست اجرا است.
در راستای تکمیل این بزرگراه در استان فارس، احداث باند دوم بخشی از مسیر در محور لار-جهرم درمجموع به طول ۳۱ کیلومتر به ارزش ۸۳۴ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.
در این بازدید نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز بابیان اینکه محور لار به جهرم بایستی در اولویتهای اصلی قرار گیرد و به آن ویژه توجه شود، گفت: این محور به جاده مرگ مشهور است و گواه آن فوت بیش از ۱۲۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۷۰۰ نفر در ۲ سال اخیر است.
در این بازدید مدیرکل راه و شهرسازی لارستان نیز ابراز امیدواری کرد تمام محور لار-جهرم در طی چهار سال آتی به بهرهبرداری برسد.
همچنین پیمانکار اجرای این پروژه نیز با اشاره به اینکه ۱۳ کیلومتر از مجموع ۳۱ کیلومتر با پیشرفت ۷ درصد پروژه در مرحله عملیات اجرایی است، گفت: امیدوار میرود تا پایان سال این طرح به بهرهبرداری برسد.
در ادامه این بازدیدها از پروژه احداث تونل باند دوم محور جهرم-لار مورد بازدید قرار گفت. پروژه تونل باند دوم محور جهرم-لار به طول ۷۷۰ متر و مجموع ۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصد با ۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز در حال احداث است.
نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی لارستان از گردنه هیرم واقع در محور خیر ساز بختیارویه-هیرم-کوره-اوز بازدید کردند.
هدف از این محور تبدیل راه فرعی به راه اصلی با مشارکت خیرین به طول ۴۴ کیلومتر است.
نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود خیرین در عرصه پروژههای راه و شهرسازی مایه مباهات است و بایستی به آن ارج نهاد.
بررسی پروژه بهسازی در محور ورودی خنج نیز در برنامه بازدید نماینده مردم قرار داشت. پروژه بهسازی محور ورودی خنج به طول ۱۷ کیلومتر و میزان اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد درحال به کار است.
بازدید از قطعه سوم محور خنج-لامرد نیز انجام شد. قطعه سوم این طرح به طول ۲۴ کیلومتر حد فاصل حسینآباد-هنگویه قرار دارد.
نظرات