ماجرای انفجار خودرو‌های دوگانه سوز در روز‌های اخیر

به گزارش اول فارس،  سرپرست مدیریت طرح CNG کشور در خصوص انفجار برخی از خودرو‌های دوگانه در روز‌های اخیر در کشور توضیحاتی را ارائه داد. محمدحسین باقری سرپرست مدیریت طرح CNG کشور با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر انفجار متعدد خودروهای دوگانه سوز در برخی از جایگاه های CNG گفت:متاسفانه انفجار خودروهای CNG در […]

تمام حادثه‌ها، مختص مخزن‌های CNG وارداتی است؟
به گزارش اول فارس،  سرپرست مدیریت طرح CNG کشور در خصوص انفجار برخی از خودرو‌های دوگانه در روز‌های اخیر در کشور توضیحاتی را ارائه داد.

محمدحسین باقری سرپرست مدیریت طرح CNG کشور با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر انفجار متعدد خودروهای دوگانه سوز در برخی از جایگاه های CNG گفت:متاسفانه انفجار خودروهای CNG در روزهای گذشته به دلیل غیر استاندارد بودن، نداشتن معاینه فنی خودروهای گازسوز و یا استفاده از مخازن پوسیده رخ داده است.

او ادامه داد:در واقع این موضوع مربوط به خودرو‌های تبدیل شده غیرمجاز و یا با مخازن دستکاری شده است.

سرپرست مدیریت طرح CNG کشور اضافه کرد: حوادث رخ داده در این حوزه مربوط به تبدیل غیراستاندارد در مراکز غیرمجاز است و اگر تبدیل به روش صحیح و استاندارد انجام شود، هیچ خطری متوجه خودرو‌های گاز‌سوز نخواهد بود و تا امروز به هیچ وجه خودرو‌هایی که در کارخانه به دوگانه سوز تولید شده و یا در مراجع و کارگاه‌های رسمی و تأیید شده تبدیل شده اند، حادثه‌ای رخ نداده است.

باقری بیان کرد:رانندگان باید توجه داشته باشند که حتما باید برای تست و معاینه فنی خودرو خود بخصوص خودور‌های دوگانه اقدام کنند چرا که این موضوع بسیار مهم و خطرناک است، به طور مثال خودروهایی که ۱۲ سال از عمر مخزن آن می‌گذرد رانندگان باید برای تعویض و تست مخزن خودرو اقدام کنند.

او گفت: متاسفانه انفجار خودرو‌های اخیر مربوط به چند خودروی باری بود؛ این خودرو‌ها دو مخزن CNG دارند که یکی در عقب و دیگری درجلو خودرو تعبیه شده است که مخزن جلو با توجه به اینکه در معرض آب وآفتاب قرار دارد بیشتر پوسیده می شود.

سرپرست مدیریت طرح CNG کشور گفت:ما طی نامه‌ای به دو خودرو ساز کشور نسبت به تعمیر و یا جمع آوری این خودرو‌ها اقدام کرده ایم که مورد توجه آنها قرار گرفت و امیدواریم این خودرو سازها هر چه سریع تر نسبت به تعویض مخزنCNG این خودروها اقدام کنند.

باقری تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از مجموع حدود ۸۵ مورد انفجار رخ داده در مخزن CNG خودروها در جایگاه‌های سوخت، ۵۳ مورد به دلیل دستکاری مخزن بوده است، یعنی به هر دلیلی در بخشی از نقاط مخزن برشکاری انجام و دوباره جوشکاری شده بود و نفر جدیدی که از این مخزن استفاده کرده از این دستکاری یا عواقب آن بی اطلاع بوده و در اولین جایگاه، درهنگام سوخت‌گیری خودرو دچار انفجار شده است.

او اضافه کرد: مخازن CNG باید یکپارچه ساخته شود و هرنوع دستکاری آن‌ها منجر به انفجار می‌شود. این مخازن در دمای ۱۱۰۰ درجه و با ضخامت یک سانتیمتری و با ورق خاصی رول می‌شود تا بتواند در مقابل فشار سوخت گاز، ظرفیت کافی را داشته باشد.

سرپرست مدیریت طرح CNG کشور تصریح کرد:اگربه هر دلیل ضخامت و یکپارچگی بدنه مخزن با دستکاری‌ها و برشکاری ها، تحت تأثیر قرار گیرد، بروز انفجار از همان نقطه برشکاری شده، طبیعی است.

مطالب مرتبط

انفجار گاز ال‌پی‌جی یک ساختمان را در شیراز روی هوا برد

انفجار خونین پیک‌نیک در بلوار مدرس شیراز

انفجار کپسول گاز در شهرستان بیضا ۴ مصدوم بر جا گذشت

نظرات

  • ناشناس

    تاریخ : ۱۴ - شهریور - ۱۳۹۹

    سلام مگه دولت نگفته بود که طرح گازسوز کردن خودروها را انجام میده
    پس چرا خبری نیست و نصب نمیکنند
    ما ثبت نام کردیم اما هنوز نصب نکردند
    اگر میشه خبرنگارها و مسئولین پیگیری کنند.
    باید چند نفر کشته بشند و مردم چقدر از نظر مالی و جانی خسارت ببینند تا فقط رسیدگی بشه


  • رضا

    تاریخ : ۱۳ - شهریور - ۱۳۹۹

    وقتی مخزن ۷۰۰تومنی بلافاصله بعدازگرانی بنزین بشه ۵میلیون طرف مجبوره مخزن دست دوم ایراددارببندماشین تا کی این ملت چوب هرج ومرج ومسئولین نالایق رو بخورن


  • متین

    تاریخ : ۱۳ - شهریور - ۱۳۹۹

    سلام لطفاً پیگیری کنید چرا دو ساله که ماشینهای دوگانه کارخانه صفر کیلومتر مردم رو تحویل نمی‌دن و هر بار به بهانه های واهی از پاسخ دادن طفره میرن. این مردم چه گناهی کردند…


  • عبدالله

    تاریخ : ۱۳ - شهریور - ۱۳۹۹

    منم نام نویسی کردم.. ندادن. ۹۳ فروختم ۸۶ دوگانه پوسیده خریدم


  • H.t

    تاریخ : ۱۳ - شهریور - ۱۳۹۹

    سلام باید از مخازن فایبر کلاس استفاده کرد که هیچ خطری ندارند اما متاسفانه به سازنده ان اجازه تولید در کشور داده نشدا و الان در خارج مشغول است و همان کپسول را بد ررن خارجی برایمان وارد می کنن با چند برابر قیمت


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۳ - شهریور - ۱۳۹۹

    باسلام مسئولین محترم بخاطرخدا یک فکری برای اونهایی کنیدکه مخزن میخان پول ندارن کنید ملت بیچاره شدن آخه چه گناهی کردن که باید همه چیزشون بره بخاطر یک مخزن.من هم ازسال ۹۸به دولت اعتمادکردم ثبت نام کردم ولی هنوز هیچی به هیچی.بنزین گرون شد بدبخت شدیم


  • عیسی

    تاریخ : ۱۳ - شهریور - ۱۳۹۹

    درود.حرف شما درست که میگین پوسیده بوده ولی آخه وانت یا سواری مگه چقد میشه باهاش پول درآورد که ۶ تا ۷میلیون بدی مخزن نو بخری! آخه مگه فقط خرج ماشینه، زن بچه اجاره خانه وووووو به نظر شما مقصر دولت یا مردم فتیله قیمت دست کیه؟ از برج ده سال ۹۸ثبت نام سی ان جی کردم تا الآن خبری از دولت نشده،اون بدبخت هم مثل من مجبور میشه بره از کارگاه ها بخره،مشکل از کجاست مردم مقصر کیه؟؟