متخصص بیماری های عفونی: بخور جوش شیرین برای درمان کرونا توصیه نمی‌شود

متخصص بیماری های عفونی: بخور جوش شیرین برای درمان کرونا توصیه نمی‌شود

 یک متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: استفاده از جوش شیرین برای درمان بیماری کرونا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و قطعاً مضر است. به گزارش اول فارس ، رحیم رئوفی  در خصوص استفاده از بخور جوش شیرین اظهار داشت: جوش شیرین در واقع همان بی کربنات سدیم است و زمانی که […]

دکتر رحیم رئوفی به سمت مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت منصوب شد | وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 یک متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: استفاده از جوش شیرین برای درمان بیماری کرونا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و قطعاً مضر است.

به گزارش اول فارس ، رحیم رئوفی  در خصوص استفاده از بخور جوش شیرین اظهار داشت: جوش شیرین در واقع همان بی کربنات سدیم است و زمانی که تجزیه شده به co۲ تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بخور جوش‌شیرین دو ضرر دارد، گفت: خود ترکیب جوش شیرین، یک ترکیب محرک برای سیستم تنفسی است و معمولاً باعث تشدید سرفه می‌شود و مخصوصاً در افرادی که دارای آلرژی هستند.

فوکال پوینت و متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: همه می‌دانیم ابتلاء به کرونا باعث کمبود اکسیژن می‌شود و و در هوای دمی نیاز به اکسیژن بیشتر دارد نه کربن دی‌اکسید بیشتر.

رئوفی در پایان تاکید کرد: بنابراین استفاده از جوش شیرین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و قطعاً مضر است و از همه شهروندان خواهش می‌کنیم عدم استفاده از بخور جوش شیرین را به همه دوستان و آشنایان خود تذکر دهند و توصیه استفاده نکردن آن را اعلام می‌کنیم.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

مطالب مرتبط

پیش بینی چند روز پر بارش با رگبارهای تابستانی برای استان فارس/پاییز امسال کم‌بارش است

جریمه ۲۵ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریالی یک کامیون توسط تعزیرات در شیراز

سپاه پاسداران جزئیات جدیدی از نحوه ترور شهید اسماعیل هنیه منتشر کرد

نظرات

  • علی صادقیان

    تاریخ : ۲۰ - آبان - ۱۳۹۹

    هر روز یه چی میگن