با استراتژی جدیدی که هیوندای در پیش گرفته، محصولات این کمپانی در سه نسخه استاندارد، N Line و N راهی بازار میشوند. در این بین سری N قدرتمندترین و یا به عبارت دیگر پرچمدار هر خانواده محسوب شده و سری N Line در ردهای پایینتر قرار میگیرد. همانطور که قبلا به اطلاعتان رساندهایم، در نسخههای N Line هیوندای بیشتر بر ارتقای ظاهری و بهبود عملکرد سیستم تعلیق تمرکز میکند.
از جمله ویژگیهای ظاهری توسان N Line باید به موارد چون سپرهای اسپرتتر، دو خروجی اگزوز و رینگهای ۱۹ اینچی با طراحی متفاوت اشاره کرد. این نسخه از کراساوور خاص کرهایها با رنگ اختصاصی خاکستری تیره برای بدنه و سقف مشکی قابل سفارش است. به غیر از رنگ خاکستری، امکان ترکیب چهار رنگ دیگر با رنگ مشکی سقف وجود دارد. چنانچه فردی بخواهد این خودرو را با یک رنگ واحد سفارش دهد، نقرهای و مشکی جزو گزینههای موجود هستند.
در بخش فنی، هیوندای توسان N Line از سیستم تعلیق الکترونیکی با تنظیمات اختصاصی سود میبرد. به لطف این ویژگی و بازنگریهایی که در سیستم کنترل پایداری الکترونیکی اعمال شده، این نسخه از توسان ضمن جذب بهتر ضربات، از چابکی بیشتری برخوردار است. به گفته هوندای، در توسان N Line، سیستم تعلیق به تصمیمات راننده و حرکات بدنه واکنشهای سریعتری نشان میدهد.
آنطور که هیوندای وعده داده، با انتخاب حالت نرمال، توسان N Line به اندازه مدل استاندارد راحت خواهد بود. اما با انتخاب حالت رانندگی اسپرت، این خودرو لذت راندن بیشتری را ارائه خواهد کرد. هیوندای تاکید کرده تعلیق هر چرخ توسان N Line به طور مستقل مدیریت میشود تا بازی و حرکات بدنه به حداقل برسد. این شرکت افزوده عملکرد فرمان نیز بسته به نوع حالت رانندگی تغییر میکند.
برای ایجاد حس تمایز در داخل کابین، توسان N Line را به صندلیهایی که سرنشینان جلو را بهتر در بر میگیرند، مجهز کرده است. این صندلیها روی خود نشان اختصاصی N را دارا بوده و با نخ قرمز رنگ دوردوزی شدهاند. این رنگ جذاب، در دیگر قسمتهای کابین نیز استفاده شده تا فضایی آمیخته با هیجان ایجاد شود.
پوشش سقف مشکی رنگ و همچنین قطعات تزئینی مشکی براق از دیگر وجوه تمایز توسان N Line با نسخه استاندارد است؛ ضمن اینکه پدالها، استراحتگاه پا و نشان روی چارچوب درها همگی فلزی هستند.
در زیر کاپوت، هیوندای توسان N Line تفاوتی با نسخه استاندارد ندارد. این کراساوور نیمهاسپرت با دو موتور اصلی قابل انتخاب است که عبارتند از موتور ۱.۶ لیتری بنزینی و موتور ۱.۶ لیتری دیزلی هیبرید نرم. نمونه بنزینی به توربوشارژر مجهز بوده و میتوان آن را با تکنولوژی هیبریدی نیز سفارش داد. این موتور در حالت استاندارد ۱۵۰ اسب بخار و با کمک سیستم هیبریدی ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. پیشرانه دیزلی هیبریدی هم ۱۳۶ اسب بخار قدرت دارد.
اما اگر این ارقام کافی نباشند، مشتریان توسان N Line میتوانند آن را با پیشرانه هیبریدی ۲۳۰ اسب بخاری انتخاب کنند. پرچمدار این نسخه هم با پیشرانه هیبریدی شارژی که ۲۶۵ اسب بخار قدرت دارد، راهی بازار خواهد شد. بر اساس برنامهریزیها این نسخه از توسان از بهار پیش رو در دسترس مشتریان اروپایی قرار خواهد گرفت.
گفتنی است پیش از این شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه قدرتمندتر N نیز به گوش رسیده، ولی فعلا خبری از آن نیست.
نظرات