کشف اشیای عتیقه از یک مغازه ابزارفروشی در شیراز

کشف اشیای عتیقه از یک مغازه ابزارفروشی در شیراز

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: تعدادی اشیای تاریخی از یک مغازه ابزارفروشی در شهرستان شیراز کشف و ضبط شد. به گزارش اول فارس، سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد روز شنبه افزود: در پی دریافت خبر از منابع محلی، مبنی بر خرید و فروش سکه‌های عتیقه و تاریخی در یک مغازه ابزارفروشی در شیراز،  پس […]

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: تعدادی اشیای تاریخی از یک مغازه ابزارفروشی در شهرستان شیراز کشف و ضبط شد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد روز شنبه افزود: در پی دریافت خبر از منابع محلی، مبنی بر خرید و فروش سکه‌های عتیقه و تاریخی در یک مغازه ابزارفروشی در شیراز،  پس از اخذ مجوز قضایی ورود و بازرسی از مغازه از سوی واحد حقوقی، یکی از ماموران این فرماندهی به‌عنوان خریدار وارد مغازه شد و پس از هماهنگی از طرف مغازه‌دار با شخص فروشنده، نامبرده با ارائه آلبومی حاوی انواع سکه‌های ادوار مختلف تاریخی و یک جفت گوشواره طلا قصد فروش آن‌ها را داشت که به وسیله عوامل این یگان دستگیر شد.
 فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس بیان کرد: برحسب دستور مقام قضایی اشیاء مکشوفه به این یگان منتقل و متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
وی ادامه داد: به‌ منظور تعیین اصالت اشیاء مکشوفه از سوی کارشناس خبره و درج نتیجه کارشناسی در پرونده، از طریق این یگان و واحد حقوقی در حال پیگیری است.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

مطالب مرتبط

کارگر یک پارکینگ در شیراز سه سوته حساب مردم را خالی می کرد

اعلام محدودیت های «تکراری» استانداری برای سیل اتباع افغانستانی در استان فارس(+ویدئو)

اطلاعیه محدودیت ترافیکی یکماهه در مسیر غرب به شرق بلوار چمران شیراز

نظرات