جزئیات تعطیلی ناگهانی برخی اتوبوس‌های شهری و سرگردانی مردم در شیراز

تسنیم: نبود اتوبوس‌های حمل‌ و نقل شهری در برخی از نقاط شیراز موضوعی است که شهروندان این شهر صبح امروز یک باره با آن روبه‌رو شدند که سبب تعجب و سوال شد. برخی گمان کردند که دوباره به علت شیوع کرونا اتوبوس‌ها تعطیل شدند اما این سوال بود که چرا برخلاف دفعات قبل اطلاع‌رسانی نشده […]

اتوبوسرانی شیراز 1

تسنیم: نبود اتوبوس‌های حمل‌ و نقل شهری در برخی از نقاط شیراز موضوعی است که شهروندان این شهر صبح امروز یک باره با آن روبه‌رو شدند که سبب تعجب و سوال شد. برخی گمان کردند که دوباره به علت شیوع کرونا اتوبوس‌ها تعطیل شدند اما این سوال بود که چرا برخلاف دفعات قبل اطلاع‌رسانی نشده است. 

تعداد زیادی از شهروندان که برای حاضر شدن در محل کار یا انجام امور روزمره خود ساعت‌ها منتظر اتوبوس بودند اما وقتی خبری از اتوبوس‌های شهری نشد مجبور بودند که به ایستگاه‌های تاکسی مراجعه کنند. 

خانم مسنی از اینکه ساعت ۷ صبح نوبت دکتر داشته و به دلیل تاخیر ممکن است نوبت خود را از دست دهد، حاضر است که قیمتی بیشتر از نرخ مصوب پرداخت کند تا تاکسی‌ها وی را به موقع به درمانگاه برسانند. 

شهروند دیگری از اینکه نیم ساعت در ایستگاه منتظر بوده و اتوبوس نیامده راه خانه را در پیش گرفته و می‌گوید: برای کار بانکی می‌خواستم صبح زود بروم تا به گرما و شلوغی بانک برخورد نکنم حال که زمان گذشته دیگر رفتنم بی‌فایده است. 

و بسیاری از افراد دیگر که ساعت‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر بودند اما در نهایت با تاکسی عازم مقصد خود شدند.

در پایانه شهید دستغیب شیراز تعدادی از اتوبوس‌ها مشغول به‌کار هستند، از برخی رانندگان دلیل تعطیلی برخی از خطوط را می‌پرسم. یکی از آنها می‌گوید: رانندگان آن قسمت‌ها از کار کردن خودداری کرده‌اند و اگر ما هم می‌دانستیم به آنها می‌پیوستیم. 

وی درآمد کم، سختی کار آن هم در گرمای طاقت‌فرسا و گرانی قطعات را از جمله دلایلی می‌داند که سبب نارضایتی رانندگان اتوبوس شده است. 

مسعود طهماسبی معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در گفت‌وگو با تسنیم این موضوع را اختلاف بین بهره‌برداران و رانندگان اعلام می‌کند و از برطرف شدن مشکل خبر می‌دهد. 

به گفته وی شهرداری کل ناوگان اتوبوس‌رانی را به بخش خصوصی واگذار کرده که به آنها بهره‌بردار گفته می‌شود، تعدادی از رانندگان خودشان بهره‌بردار هستند و تعدادی از بهره‌برداران نیز اتوبوس را به رانندگان می‌دهند، اکنون بین بهره‌برداران و رانندگان در زمینه پرداخت حقوق اختلاف نظر پیش آمده بود. 

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز می‌گوید: امسال حقوق رانندگان را ۵۰ درصد افزایش دادیم اما ظاهرا برخی از بهره‌برداران حقوق رانندگان را پرداخت نکرده بودند که همین امر مشکل‌ساز شده بود. 

وی با اطمینان از برطرف شدن مشکل و بازگشت اتوبوس‌ها به خطوط خبر داد و تاکید کرد که این امر تنها در تعداد محدودی از خطوط رخ داده که اکنون نیز مشکل برطرف شده بود. 

طهماسبی نقش شهرداری را در این میان نظارتی می‌داند که پس از واگذاری ۱۰۰ درصدی ناوگان حمل‌ و نقل به بخش خصوصی بر فعالیت آنها نظارت می‌کند. به گفته وی بهره‌برداران در دو شیفت رانندگان را به خدمت می‌گیرند که مشکل امروز بین رانندگان و بهره‌برداران بوده است.

عضو کانال واتساپ اول فارس شوید

واتساپ

مطالب مرتبط

آغاز ثبت‌نام برای استخدام پیمانی آتش‌نشان در شهرداری شیراز

نشانی گرم‌خانه‌های شهرداری شیراز برای اقامت افراد در راه مانده/معتادین کجا بروند؟

اعمال محدودیت ترافیکی کنارگذر ساحلی جنوبی+اطلاعیه شهرداری شیراز

نظرات

  • بهار

    تاریخ : ۱۱ - خرداد - ۱۴۰۰

    بنده خداها چکار کنن به علت کرونا مسافر کم شده تواتوبوسها یه وقتهایی با چن تا مسافر حرکت میکنن خوب اینها هم زن و بچه واجاره خونه دارن همش از تاکسیها حمایت میکنین.کرایه ۱۲۰۰رو ۲۰۰۰تومن میگیرن.درحالی که امنیت ما خانوم ها که سرکار میریم فقط مترو و اتوبوس هست


  • بهره بردار

    تاریخ : ۱۱ - خرداد - ۱۴۰۰

    مشکل اصلی تعطیلات اتوبوس‌ها عدم حمایت مسوولان نداشتن بیمه تامین اجتماعی کمی درآمد سختی کار … سازمانی که فقط…. بهره بردار میزازن


  • بهره بردار

    تاریخ : ۱۱ - خرداد - ۱۴۰۰

    مسولین شیراز برای تعطیلی اتوبوس‌ها…می‌گویند مشکل کمی درآمد ونگرانی قتعات وعدم حمایت سازمان بوده است


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۱ - خرداد - ۱۴۰۰

    سلام جناب ……بودن خودتان و مسوولان را به پای بهره برداران نگذارید


  • مرضیه

    تاریخ : ۱۱ - خرداد - ۱۴۰۰

    کلا مملکت هر کی هر کی شده.تلویزیون که نشون نمیده .تلویزیون های خارجی را ببینید هر روز در ده جای مملکت …