چاپ کد خبر: 56028
14 خرداد 1400

امام جمعه کامفیروز: انقلاب اسلامی، از نعمت‌های بزرگ الهیست/شرکت در انتخابات از مصادیق شکرِ بر این نعمت است

تقی زادهامام جمعه کامفیروز
امام جمعه کامفیروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام صادق(ع)، رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای قیام ۱۵خرداد، با اشاره به شباهت قیام امام خمینی به قیام امام حسین(ع) بیان داشت:
عظمت و بزرگی قیام امام خمینی رحمت الله علیه به گونه‌ای است که می‌توان آن را در ابعاد وسیعی شبیه به قیام امام حسین علیه السلام دانست.
هر مصلحی با توجه به تصوری که از وضع مطلوب جامعه دارد بر وضع موجود جامعه‌ی زمان خویش ایرادات و اشکالاتی وارد می‏‌داند و به نواقص و امراض خاص آن جامعه اشاره می‏‌کند.
امام خمینی مانند جد خویش امام حسین علیه السلام زمانی قیام کرد که سیاهی و تاریکی ظلم و استبداد سراسر جامعه را فرا گرفته و فرامین الهی و آرمان‌های مقدسی چون عدالت، حق گویی و ظلم ستیزی پشت ابرهای غبارآلود استبداد زمان مخفی شده و رو به زوال می‌رفت. همین وضعیت اسفبار جامعه آن روز است که بزرگی و عظمت قیام امام خمینی را مشخص می‌کند.

ایشان در ادامه با اشاره به لزوم قدردانی و مخافظت از این دستاورد عظیم چنین ادامه داد:
انقلاب اسلامی، از نعمت‌های بزرگ الهیست که به ملت عزیز ایران هدیه داده شده و از باب ان شکرتم لازیدنکم، شرکت در انتخابات بعنوان تکلیفی شرعی و اخلاقی، از مصادیق شکرِ بر این نعمت است که می‌تواند برکات الهی را بیش ازپیش در پی داشته باشد.
اینک خداوند متعال نعمت زیستن در انقلابی مقدس که به دستان یکی از فرزندان فاطمه زهرا سلام الله علیها صورت گرفته را به ما داده است قطعاً ما نیز در مقابل آن وظایفی داریم.
می‌توان این وظیفه را تحت دو عنوان کلی بیان کرد:
۱-حفظ این انقلاب،
۲-اعتلای آن.
در جهت حفظ این انقلاب اهم وظایف ما تحمل مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی_اقتصادی است که توسط آمریکا و کشورهای غربی بر ما تحمیل شده و ملت شریف ما را در مضیقه‌های معیشتی قرار داده است. البته در این زمینه نقش مدیران ناکارآمد و بعضاً نفوذی نیز قابل چشم پوشی و اغماض نیست.
اما در زمینه اعتلای این انقلاب ما باید با فراهم کردن بستر برای تحقق جامعه‌ای پرامید، با نشاط و سالم از لحاظ روانی و جسمانی، به سمت فتح قله‌های اخلاقی، علمی و اقتصادی حرکت کرده که در پی آن انقلاب اسلامی به عنوان الگویی موفق برای سایر جوامع معرفی شده و قهرا منجر به صدور و گسترش آن به اقصا نقاط کره زمین و تشکیل جامعه‌ی توحیدی و آرمانی خواهد گردید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار