سدانهای کلاس B سایپا تاکنون سهم زیادی از بازار کشور را به خود اختصاص دادهاند. ساینا و تیبا هم دو محصولی هستند که در این کلاس وارد بازار شدهاند. با این وحود، سایپا دیگر قصد تکرار تجربه پراید را ندارد و نمیخواهد یک محصول تکراری را سالها روی خط تولید نگه دارد.
به گزارش اول فارس، از این رو بنابر این اعلام سایپا، پروژه جانشین ساینا با نام نیوسدان روی کار آمده است.
خبرها حاکی از آن است که این خودروی جدید، روی پلتفرم ساینا توسعه داده شده است اما از لحاظ ظاهری با آن متفاوت است؛ یک فیس لیفت اساسی!
احتمالا این خودرو به امکاناتی چون روکش چرمی صندلیها، سنسور عقب، نمایشگر لمسی، فرمان برقی، کیلومترشمار دیجیتال، کروز کنترل، سانروف و استارت دکمهای مجهز خواهد شد. همچنین گیربکس آن اتوماتیک خواهد بود و بدین ترتیب، قیمتی کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان از آن انتظار نمیرود.
احتمال میرود سایپا نیو سدان نیز به موتور M15 سایپا با توربوشارژ مجهز شود. این پیشرانه ۱.۵ لیتری در شاهین هم به کار رفته است و با مصرف سوخت پایینی که دارد، محصولات اقتصادی سایپا را پشتیبانی میکند. این پیشرانه قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتنمتر را تولید میکند.
شنیدهها بر این اساس است که سایپا نیوسدان را بعد از گذشت شش ماه از تولید انبوه سایپا اطلس، تولید میکند. سایپا اطلس در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه میشود، پس با این حساب در اواسط سال ۱۴۰۲ شاهد رونمایی از سایپا نیو سدان خواهیم بود که در سال ۱۴۰۳ روانه بازار میشود.
نظرتان در مورد این خودروی تولیدی سایپا بنویسید
ناشناس
تاریخ : ۱۹ - اسفند - ۱۴۰۰
این ها مردم را چی فرض کردن
محمد
تاریخ : ۱۹ - اسفند - ۱۴۰۰
بزرگترین خیانت به کشور توسط ….میشود مردم را لاقل یک.. ویا .. حساب کنید که چه خودروهایی سوار میشن ..خجالت بکشید
کوییک اس
تاریخ : ۱۹ - اسفند - ۱۴۰۰
کوییک اس ابان هنوز فاکتور نکردند
محمد
تاریخ : ۱۸ - اسفند - ۱۴۰۰
از همین چین خجالت بکشید. این …تولیدی شما باعث تمسخر جهان شده . جمع کنید بابا
مجید
تاریخ : ۱۸ - اسفند - ۱۴۰۰
این سدان که هیچ سایپا … هم بسازه یه اتاق روش بزاره قیمتش هم بالا باشه مردم عزیز توصف میرن وپول انرا جلوتر میدهند ومیخرند
حبیب
تاریخ : ۱۸ - اسفند - ۱۴۰۰
موتور شاهین .. واقعا سایپا ب این بزرگی نمیتونه ی موتور درست حسابی تولید کنه