ایرنا : از دروازه قرآن (ورودی شمالی) شیراز که عزم بازدید از باغ ارم، مراجعه به مرکز شهر و مراکز مهم اداری درمانی مرکز استان را که کرده باشید، گذر از بلوار جمهوری اسلامی یکی از راههای کلیدی فرارو است؛ معبری که یک سوی آن از حوالی آبانماه ۱۴۰۰ تاکنون، تحت تاثیر ساخت یک پل، باریک شده است.
با وجود آنکه افزون بر چهار ماه از کلنگ زنی اجرای این طرح میگذرد، رهگذران و ساکنان بلوار جمهوری اسلامی، شاهد اقدام خاصی در خصوص این پروژه نبودهاند و خواهان تعیین تکلیف این طرح هستند. از سوی دیگر، طولانی شدن این فرایند، به طرح دیدگاههای موافق و مخالف ساخت این پل دامن زده است.
به گزارش ایرنا، هشتمآبان ۱۴۰۰ طی مراسمی رسمی با حضور مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز کلنگ ساخت تقاطع غیرهمسطح در بلوار جمهوری اسلامی شیراز به زمین زده شد.
با شروع عملیات اجرایی ساخت این پل حرف و حدیثها درباره مشکلات احتمالی پس از ایجاد این سازه شهری بالا گرفت.
چرایی ساخت این پل و علت ضرورت آن پرسشی است که ذهن برخی از شهروندان و کارشناسان را به خود اختصاص داده است،پرسشی که در پی ساخت بعضی پلهای کلانشهر شیراز طی یک دهه گذشته نیز بوجود آمده و کارشناسان امر در این زمینه معتقدند که مساله ساخت یک تقاطع غیرهمسطح و قراردادن چراغ قرمز در مجاورت آن در علم شهرسازی و عمران جایی ندارد.
گرهگشا نبودن راه اندازی تقاطع غیرهمسطح بلوار جمهوری در ترافیک این منطقه، اشرافیت املاک و ابنیه مسکونی و تجاری به واسطه ضایع شدن مشرفیت ساختمانها، ممانعت از تابش نور آفتاب، ضربه به طبیعت،محیط زیست و ارتفاعات این منطقه و افزایش آلودگی صوتی ازجمله ایراداتی است که برخی اهالی و شهروندان نسبت به این پروژه بیان میکنند.
از سوی دیگر، موافقان اجرای این طرح با اشاره به اتصال بلوار جمهوری اسلامی به بزرگراه شهید سلیمانی با ساخت این پل، این طرح را زمینه ساز افزایش ایمنی تردد و تسهیل عبور و مرور، ایجاد دسترسی ایمن به بزرگراه شهید سلیمانی، ایمن سازی و کاهش ترافیک عبوری شرق و غرب شیراز دانسته اند.
هم اینک، خودروهایی که از بزرگراه سلیمانی قصد تردد به سمت دروازه قرآن را دارند، باید وارد بلوار جمهوری اسلامی شوند و پس از دور زدن، در جهت مخالف حرکت کنند. این موضوع، ترافیک و حرکت کند خودروها را به بلوار جمهوری اسلامی شیراز و منطقه پرتردد منتهی به اماکنی همچون دانشگاه شیراز، بیمارستان نمازی و باغ ارم تحمیل کرده است.
ساخت پل غیر همسطح بلوار جمهوری اسلامی شیراز را متوقف کنید
یکی از شهروندان ساکن بلوار جمهوری شیراز در این باره گفت: اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار جمهوری موجبات ممانعت از حق و مزاحمت ملکی حقوق ساکنین در مجاورت و اشرافیت املاک و ابنیه مسکونی و تجاری به واسطه ضایع شدن مشرفیت ساختمانها و جلوگیری از تابش نور آفتاب را در پی دارد.
هوشنگ عبدالهی افزود: بلوار جمهوری در دامنه ارتفاعات شیراز قرار دارد و هرنوع ساخت و ساز شهری می تواند به طبیعت و محیط زیست این منطقه خسارت وارد کند.
وی ادامه داد: افزایش آلودگی صوتی و عدم تردد مناسب در مسیر دو طرف بلوار جمهوری و ایجاد پارکینگ وسایل نقلیه در زیر پل و ایجاد پاتوق های شبانه و بروز ناامنی نیز می تواند حقوق مالکین و کاسبان این منطقه را ضایع کند.
یکی دیگر از ساکنین این منطقه گفت: با ایجاد این پل بطور مستقیم حقوق ۲۰۰ خانواده که در ساختمانهای مجاور زندگی می کنند ضایع خواهد شد.
علی مردانی عنوان کرد: این پل مشرف به صدها ساختمان مجاور است که افتتاح آن مشکلاتی برای ساکنین به وجود خواهد آورد.
جلسه برای پل
خبرنگار ایرنا طی بیش از یکماه گذشته بارها برای گفت و گو با مدیران شهری از جمله شهردار شیراز، معاون پیشین فنی و عمرانی شهرداری شیراز و مسئول جدید این معاونت تماس تلفنی گرفت اما تا لحظه انتشار این گزارش، رهاوردی نداشت.
در گپ و گفت غیررسمی با سکاندار جدید معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز، وی از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد و گفت و گو در این باره را به پس از جلسه مرتبط با پل روگذر جمهوری اسلامی موکول کرد.
این جلسه بنا بود طی روزهای گذشته برگزار شود اما اطلاعی از برگزار شدن یا نشدن آن یا جزئیات بیشتر در این زمینه نیست.
ایجاد سازه شهری مطالعات دقیق علمی نیاز دارد
استاد بخش راه، ساختمان و محیط زیست دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز درباره ساخت پروژههای عمرانی و تقاطعهای غیر همسطح در محیط شهری به خبرنگار ایرنا گفت: برای ساخت هر پروژه عمرانی در شیراز و هر شهر دیگری باید کار مطالعاتی دقیق و علمی صورت پذیرد.
محمدجواد عابدینی افزود: نکته ظریفی در ساخت این نوع طرحها وجود دارد،اینکه یک تکنولوژی را از یکی از کشورهای اروپای شرقی برای ساخت تقاطعات غیرهمسطح فرا گرفته ایم و بخواهیم بدون بررسی در هر نقطه ای از شهر آن را اجرا کنیم موضوعی است که نه با عقل و نه منطق سازگار است و از نه درایت و اندیشه بهرهای برده است.
وی با بیان این مطلب که باید براساس مطالعه به ضرورت انجام یک کار رسید اظهار داشت: برای ساخت هر پروژه عمرانی و خصوصا تقاطع غیرهمسطح نخست باید مطالعه دقیقی توسط مشاوران خبره انجام شود.
استفاده همزمان از تقاطع غیرهمسطح و چراغ قرمز غیرکارشناسی است
دکترای مهندسی عمران و استاد دانشگاه شیراز تاکید کرد: در کنار بسیاری از تقاطعات غیرهمسطحی که در سطح کلانشهر شیراز ساخته شده همزمان یک چراغ قرمز نیز نصب شده که این موضوع با اساس ساخت این نوع سازه ها همخوانی ندارد و کاری بی معنی است.
او اضافه کرد: این سوال اکنون مطرح است که اگر چراغ خطر در محلی نصب می شود ضرورت ساخت تقاطع در همان محل چیست؟
ضرورت ایجاد پل جمهوری چیست؟
وی با طرح این سوال که موضوع ساخت تقاطع غیرهمسطح در بلوار جمهوری اسلامی برچه اساس و ضرورتی تصمیم گیری شده است؟ گفت: باید بررسی شود که ساخت این پروژه بر چه اساس و نیازسنجی کلید خورده و اگر مشاوره دقیقی در این باره صورت نگرفته نخست بررسی علمی و دقیقی صورت و بعد نسبت به انجام آن اقدام شود.
عابدینی مساله مطالعات پیش از اجرای طرح های عمرانی و مساله ممیزی را امری مهم دانست و افزود: کاری که اجرا شده در حین بهره برداری باید بررسی شود که آیا حال که هزینه های میلیاردی برای ساخت هر طرحی صرف شده آیا به اهداف تعیین شده دست پیدا کردهایم یا خیر؟
وی ادامه داد: اگر یک تقاطع غیرهمسطح با صرف هزینه های میلیاردی ایجاد شد تا مساله ترافیک یک منطقه حل شود بعد از اجرا حتما باید بررسی شود که آیا مشکل ترافیک با ساخت این سازه عظیم حل شده یا خیر؟
استاد بخش راه، ساختمان و محیط زیست دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز اضافه کرد: بررسی کارشناسی قبل و خصوصا بعد از اجرای این نوع پروژه ها امری بسیار مهمی است که طرح اجرا شده پایش و اگر لازم باشد در مبانی طراحی نیز تجدید نظر شود.
او عنوان کرد: اگر یک تقاطع غیرهمسطح ساخته و بعد از بهره برداری چراغ قرمزی در همان محل نصب شود یعنی آن پروژه مبتنی بر طراحی درست و علمی ایجاد نشده است.
وی به اعتبارات محدود مدیریت شهری و درآمدهای حاصل از پرداخت عوارض شهروندان اشاره کرد و گفت: پول مردم خصوصا در مدیریت شهری که درآمد مستقیم از سوی مردم تامین می شود باید بهینه هزینه شود.
عابدینی در پایان،تنوع محیط زیستی،زمین شناسی و دفع آبهای سطحی ارتفاعات بلوار جمهوری شیراز را نیز مهم برشمرد که نباید دستاویز ساخت و سازهای غیرکارشناسی شود و تاکید کرد که این موارد باید در مطالعات سازه های این منطقه مورد توجه قرار گیرد و پسندیده نیست که یک سازهای ساخته اما این موارد رعایت نشود.
روزی که کلنگ زده شد
هشتم آبان ۱۴۰۰ طی مراسمی رسمی با حضور مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ساخت یک تقاطع غیرهمسطح در بلوار جمهوری اسلامی با هدف تکمیل رینگ ترافیکی شمال شیراز، ایجاد دسترسی ایمن به بزرگراه شهید سلیمانی، ایمن سازی و کاهش ترافیک عبوری شرق و غرب با اتصال بلوار جمهوری اسلامی به بزرگراه شهید سلیمانی و افزایش ایمنی تردد و تسهیل عبور و مرور در بلوار جمهوری اسلامی به بزرگراه شهید سلیمانی و عملیات اجرایی تعریض پل سلمان فارسی با هدف افزایش ظرفیت تردد خودروها روی پل رودخانه ای سلمان فارسی آغاز شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین گفت: اجرای پروژه پل جمهوری اسلامی باید پیش از اینها آغاز می شد اما اجرای آن به تعویق افتاد، شهرداری شیراز طی برنامه زمانبندی مدون آن را به بهره برداری میرساند.
علیرضا اسکندری ادامه داد: احداث این پل موجب اتصال بلوار جمهوری اسلامی به بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی می شود، بزرگراهی که به زودی افتتاح و مسیر دسترسی به آن با اجرای این پل مرتفع می شود.
وی با بایان اینکه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر از شهرداری می خواهد که جسارت اجرای پروژه های بزرگ عمرانی را در سطح شهر داشته باشد گفت: نیاز امروز شیراز، اجرای زیرساخت های عمرانی است.
اسکندری ادامه داد: پروژه هایی که سبب تسریع در عبور و مرور شهری می شود باید طبق برنامه در دست تنظیم کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر و با همیاری شهرداری اجرا شود و در موعد مقرر به سرانجام برسد تا بتوان وضعیت ترافیک شیراز را از طریق اجرای تقاطعات غیر همسطح ساماندهی کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه اجرای این پروژه ها از محل پرداخت عوارض مردم است بنابراین باید پروژه ای اجرا شود که بیشترین فایده را برای مردم داشته باشد و در خور و شایسته شهروندان شیراز باشد.
شهردار شیراز نیز در این آیین گفت: شیراز شهری طولی است که حدود ۷۰ کیلومتر اولین و آخرین محدوده شهری آن فاصله دارد، از این رو شریان های شرقی – غربی حجم بالایی از ترافیک را جا به جا می کنند و بسیار مهم هستند.
احسان اصنافی ادامه داد: زمانی بلوار چمران و خیابان میرزای شیرازی در غرب و بلوار جمهوری اسلامی و هفت تنان در شرق نقش شریان غربی – شرقی را ایفا می کردند. تقاطعات پیامبر اعظم (ص)، دلگشا و مجموعه سرداران در این راستا احداث شد اما بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان بخشی از مسیر شرقی و غربی نواقصی دارد که عملا بخشی از نقش این شریان را کاهش داده است.
وی با بیان اینکه در این پروژه قطعاتی همچون نیایش تا منصورآباد مشکلات فنی و مالی داشت که با اتخاذ تدابیری طی یک ماه گذشته کار پروژه شروع شده و اجرای آن سرعت گرفته است، افزود: نقطه مهم پروژه اجرای پل جمهوری اسلامی بود. بدین منظور این پروژه در سه بخش ایمن سازی محور، عرشه ۳۰۰ متری پل جمهوری اسلامی، خروجی کوهسار به سمت جمهوری اسلامی (چپگرد) که با همکاری صدا و سیما آغاز می شود و اصلاح هندسی محور جهت بارگذاری محور سپهبد شهید سلیمانی در این پروژه انجام خواهد شد.
شهردار شیراز ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش داریم افتتاح پل جمهوری اسلامی و چپگرد آن هم زمان با بازگشایی مسیر بزرگراه شهید سلیمانی باشد و یک محور ۱۸ کیلومتری که حاصل تلاش همکاران و شهرداران گذشته نیز بوده به سرانجام برسد و هدیه مناسبی به مردم شیراز باشد.
معاون وقت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در آیین کلنگ زنی پل جمهوری اسلامی گفت: این پروژه از مجموعه پروژه های شهرداری شیراز در قسمت شمالی شهر و در امتداد رینگ شمالی است. این رینگ از بزرگراه شهید سلیمانی و در امتداد آن پل شهدای جهاد و در قسمت شرقی به مسیر بلوار جمهوری اسلامی تا دروازه قرآن را شامل می شود.
اسماعیل صالحی اضافه کرد: پل جمهوری اسلامی موجب تسریع عبور و مرور در این بلوار، روان سازی ترافیکی ورودی و خروجی از بزرگراه شهید سلیمانی به بلوار جمهوری اسلامی و ایجاد دوربرگردان ایمن در این مسیر می شود.
معاون سابق فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: این پروژه باید اجرا شود تا بتوانیم تقاطع جام جم (خروجی از تونل کوهسار به سمت جمهوری اسلامی) و چپگرد آن را اجرا کنیم و مسیر از شهرک های شمال غرب به سمت جمهوری اسلامی و دروازه قرآن به عنوان رینگ شمالی شهر را تکمیل کنیم.
وی در تشریح جزئیات پروژه گفت: این پل به طول ۳۰۰ متر و عرض ۱۷ متر است، تلاش داریم طی مدت ۱۸ ماه آن را به بهره برداری برسانیم. با اجرای این پل ترافیک محدوده شمالی شهر تسریع می شود.
صالحی ادامه داد: همزمان با این پروژه، عملیات تعریض پل سلمان فارسی در جهت شمال به جنوب به طول ۱۴۰ متر و عرض ۱۱.۵ متر آغاز می شود و پیمانکار هر دو پروژه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز است.
محمد حسین محجلین
تاریخ : ۱۸ - فروردین - ۱۴۰۱
چرا که نه در هر حال هر نتیچهای عذاب دارد مردم به این خیال نباشن که هر کاری راحت هست میگویند
هر چه ساختیم تقدیر بهمون خندید
یعنی هر چه بسازیم باز هم کم هست که در آخر با این همه ساخت و ساز باز هم تقدیر بهمون میخندد
بله ساخت پل … زیر گذر ….. بازسازی های شهر و انوع هم کم هست و هم مردم اذیت میشوند هم پیمان کار های محترم و هم شهرداری محترم تا میتوانیم باید الان بسازیم تا میتوانیم
هر که تاوس خواهد جرم هندوستان کشد
وسلام
باید بذای ساخت عجله کرد خیلی خیلی عجله باید کرد
ناشناس
تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰
طرح بسیار بدی در قسمت مسکوتی شهر هست ترافیک در این محدوده انقدر نیست که احتیاح به این پل داشته باشد بحای این هزینه پارکینگ بسازید تا ایتقدر ماشین دوبل پارک نشود ت
ناشناس
تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۰
در بلوار جمهوری هیچ ترافیکی وجود ندارد و نصب پل روی بلوار مثل ساخت کشتی در بیابان هست.
ابراهیم
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
کاش شهرداری منطقه ۱۰ یک فکری به حال مردم ارین و ورودی ارین می کرد . خواهشا یک گزارش از معضلات منطقه تهیه شود .
ناشناس
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
واقعا بوی بد فاضلاب شیراز خیلی بده یه کاری برا مردم کنید خیلی زشته مگه مردم چه گناهی کردن بیچاره ها اونا هم آدمن به فریاد اونا برسین
امید
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
یه خونه اونجا خریدن فکر کزدن صاحب کل شهر هستن. پل لازمه و قطعا باید ساخته بشه
ناشناس
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
سلام پولهایی که تو شیراز ساخته شده همه معیوبه و چن سال زیر گزر زند ۲۰ سال طول کشیده و الانم انگار قبرستان و اگه چین بود مهندساشو اعدام میکرد
ازادی
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
از قدیم اجرای پل در شیراز مشکل داشته
شما نگاهی به پل غدیر
پل اکبراباد
پل کابلی ولی عصر
پل … پل در واقع باید ورود و خروج در هر دو سمت داشته باشه فکر کن از سرداران میخوای بری فرودگاه باید بری کوزه گری دور بزنی
چند روز دیگه ترافیک دروازه سعدی پل کابلی حل که تشد هیچ بدتر هم شد
شهروند
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
اگر مسیر جاده ای قرا است از طریق جاده غرب توسعه یابد، اعمال تغییرات در مسیر بلوار جمهوری اسلامی و بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی ؛غیر از اتلاف بودجه مردم شیراز چه معنی دیگری دارد.
پیشنهاد می شود بجای تخریب شهری به فکر توسعه خدمات شهری در راستای ارائه فرهنگ غنی فارس باشیم وگرنه تخریب بسیار آسانتر از ایجاد و توسعه بوده و چه بسا پیامدهای آن غیر قابل جبران خواهد بود.
اردالی
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
چرا هر وقت توی شیراز می خوان یه کار خوبی صورت بگیره یه عده مخالف میشن؟
ایمان سعیدزاده
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
کار مفیدی بحال مردم است
اکبری
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
خب یه مرتبه از دروازه قران این پل را میزدند؟ بهتر نبود؟
ناشناس
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
سلام چرا فکری بحال دروازه کازرون خیابان وصال به سمت باسکول نادر ترافیک هست یا چهارراه گمرک به سمت فلکه ستاد ترافیک سنگین در روز نمی کنن
محمد
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
عکس محل پل که زده اند خیلی خوب و زیبا و جادار است.
یا عکس و طراحی ایراد دارد یا بحث ایراد دارد .
محمد
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
به جای این پل الکی به قولا یه سری سلطان اباد بزنید تا بفهمید مردم چه زجری میکشن ۱۰ ساله قرار اون قسمت فاضلاب رو بپوشونید تا ای بوی تعفن مردم رو اذیت نکنه ولی فقط دارین بودجه رو … خودتون
م
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
ساکنان بلوار جمهوری که اعتراض دارند بخاطر اینکه ارزش ملکشون میاد پایین
امیر
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
این طرح عالیه ترافیک کمتر
ناشناس
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
طرح اشتباهی هست
محمد
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
سلام بازم مثل همیشه پایین شهر شیراز امثال دروازه کازرون وخیلی جاهای مورد نیاز رو ندید گرفتن
کامبیز
تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۰
این عکس که اینجا تو سایت گذاشتین مال بلوار رحمت هست بین گوزه گری و پل غدیر دقیقا سر خیابان احمد ابن موسی هست چه ربطی به بلوار جمهوری داره دوما این پل الان نزدیک به ۸۰%پیشرفت فیزیکی داشته کی گفته هیچکاریش نکردن حداقل ی چی هم میخواین بگین درست بگین موندم بچه های شیراز چرا هیچی نمیگن
محمد
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
به جای اینکارا یه چند تا دوربین نامحسوس بزارید که اینقدر تصادف و کشته ندیم.
ممد
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
وقتی بعضی از مردم شعور رانندگی ندارن و با سرعت غیر مجاز رانندگی میکنن مجبورن براشون کوه بسازن چون دست اندازم که بسازن از روش پرواز میکنن
بهرام
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
سلام. کلان شهر شیراز بسیار گسترده شده و لزوم جابجایی باید همانند کلان شهر های دیگر به او توجه ویژه کرد ونمیشود با این همه وسایل نقلیه وجود تقاطع ها را نادیده گرفت پس شدیدا با پروژه پل سازی موافق هستم در صورتی که مشکلی برای ساکنان بوجود نیاید. باسپاس
ناشناس
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
سلام. کلان شهر شیراز بسیار گسترده شده و لزوم جابجایی باید همانند کلان شهر های دیگر به او توجه ویژه کرد ونمیشود با این همه وسایل نقلیه وجود تقاطع ها را نادیده گرفت پس شدیدا با پروژه پل سازی موافق هستم در صورتی که مشکلی برای ساکنان بوجود نیاید. باسپاس
ایران
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
بجای این ولخرجیهایی که توی بالاشهر میکنید یه پل دروازه کازرون بزنید که همیشه ترافیک و قفله والا یکی نیست به اینا بگه بلوار جمهوری ترافیکش کجا بوده فکر کنم مسئولین و شهردار محترم اصلا از دروازه کازرون رد نمیشن تا ببینن چه خبره!!!!
رضا
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
خدا به داد دانشجویان این استاد دانشگاه شیراز برسد از ایشان احتمالا”.. را یاد می گیرند.ایشان شاید اطلاعات اولیه علم ترافیک هم ندارند.در دانش ترافیک هیچ ایراذی ندارد که در صورت نیاز و حجم تردد، چراغ قرمز با تقاطع غیرهمسطح عجین شود.از کسی که دکترای عمران دارد انتظار هست علمی نقد شود نه عوامانه.چه مشکل شخصی با طراح پروزه دارد یا دنبال قرارداد مطالعاتی ست خدا می داند!
سارا
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
چند ماه هست برای اهالی بلوار جمهوری مزاحمت ایجاد کرده اند و بی خود و بی جهت راه رو بستن بدون هیچ نتیجه ای ، عدم هماهنگی در کارهای عمرانی شهرداری غم انگیزه ، شورای شهر بدانند که مدیون مردم هستن
ایرانی.
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
باید دید کی متضرر میشه ،مردم اون منطقه. کی سود میکنه بالا شهریها و شرکت طرف قرارداد. ترافیک همیشه هست و مشکلش ساخت مراکز اداری و تجاری در یک نقطه از شهر و بدون پارکینگ . و خیابانهای ۴۰ سال پیش.
حمید
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
بعضی از کلان شهرها دچار افسار گسیختگی ساخت مسکن بلوار، پل و سایر موارد شده است یکیش شیراز که اگر مطالعات دقیقی در این زمینه انجام نشه در آینده نه چندان دور دچار آلودگی هوای بدتر از تهران می شویم .
سعید
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
درود برشما بیست ساله همین معظل تمام مردمان اونمنطقه گرفتارش هستن مخصوصا بیشتر تابستان
سعید
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
اینم شده مثل اون سرعت گیری که در کمربندی نرسیده سر عادل آباد درست کردن و هر چی مردم گفتن کسی به حرف مردم عمل نکردن و هیچ جای دنیا در کمربندی سرعت گیر نمیزنن و تا الان باعث تصادفات زیادی مخصوصا در شب شده
مجید
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
کاشکی بجای این همه سر وصدا وهزینه یک سر به جنوب شهر اول ورودی سلطان آباد میزدید تا از بوی تعفن فاضلاب بالاشهر که از اینجا رد میشه وحدود بیست سال است که مسئولان شهرداری وکشوری قول دادند ولی اگر شما توانستید ۵ دقیقه بوی تعفن را تحمل کنید راست میگویید
ایمان
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
اینجا در ازای یک ساعت کار باید سه روز استراحت کنن
فرهاد
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۰
نه فکر نکنم همچین پل بسازن