قطار یاسوج- اقلید سوت نمی زند

به گزارش اول فارس ، «عزیزی فیلی»  افزود: این پروژه ملی هم اکنون نیمه فعال است و با این روند اختصاص اعتبارات حالا حالاها بعید است که تا ۱۰ سال دیگر به بهره برداری برسد. وی اظهارکرد: اعتبار اولیه این پروژه ملی ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که هم اکنون سالی ۱۵ یا ۲۰ میلیارد تومان اختصاص […]

به گزارش اول فارس ، «عزیزی فیلی»  افزود: این پروژه ملی هم اکنون نیمه فعال است و با این روند اختصاص اعتبارات حالا حالاها بعید است که تا ۱۰ سال دیگر به بهره برداری برسد.

53529

وی اظهارکرد: اعتبار اولیه این پروژه ملی ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که هم اکنون سالی ۱۵ یا ۲۰ میلیارد تومان اختصاص می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن «اقلید- یاسوج» هم اکنون به  ۱۵ درصد نمی رسد.

فیلی تصریح کرد: پروژه ملی راه آهن «اقلید- یاسوج» نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.

وی اضافه کرد: حداقل سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان به این پروژه مهم و ارزشمند برای استانکهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود تا بتوانیم ظرف پنج سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

“عباس خطیبی”، مدیرکل وقت ساخت و توسعه راه آهن منطقه ای کشور در بازدید از پروژه راه آهن اقلید – یاسوج در روز ۱۷ شهریور سال ۹۴ زمان اتمام این پروژه را ۲۴ ماهه عنوان کرد و گفت در صورتی که شرایط جوی مساعد باشد عملیات اجرایی آن زودتر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: طبق قانون باید تمام مراکز استانهای کشور به خط ریلی مجهز شوند.

بر اساس این گزارش ، عملیات اجرایی پروژه راه آهن«اقلید- یاسوج» به طول حدود ۱۴۵ کیلومتر از سال ۹۵ شروع شده است. این پروژه مهم و اساسی می تواند نقش بسزایی در توسعه و رشد وضعیت اقتصادی و گردشگری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد و مردم این استان محروم و توسعه نیافته بخصوص شهر یاسوج چند سال است که منتظر نگاه ملی و تدبیر مسئولان برای شنیدن سوت قطار هستند و مسئولان دولت تدبیر و امید می تواند با توجه ویژه به این پروژه مهم در استانی که با عمق محرومیت مواجه است، یادگاری ماندگار بجای بگذارد.

این پروژه هفت ایستگاه و ۱۱ دستگاه تونل به طول ۲۰ کیلومتر، ۱۰ دهانه پل در قالب سه کیلومتر دارد.

در افق ۲۰۱۵ راه آهن«اقلید- یاسوج» جابجایی ۴ میلیون تن بار و ۴۰۰ هزار مسافر  در نظر گرفته شده است.

با بهره برداری از راه آهن«اقلید- یاسوج» و متصل کردن این خط به راه آهن«شیراز – خوزستان» استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بست خط آهن شبکه ارتباطی خارج می شود. “مبع:ایسنا”

مطالب مرتبط

خودداری اورژانس یاسوج از خدمت‌رسانی به دختر دانشجوی بدحال

فیلمبردار صحنه قتل دکتر داوودی در یاسوج دستگیر شد

اقدام زشت قاتل دکتر مسعود داوودی در یاسوج که تازگی لو رفت

نظرات