با سوخت کم خودرو را حرکت ندهید/کی و چگونه بنزین بزنیم؟

برخی اوقات هزینه‌ پرکردن کامل باک خودرو با بودجه‌ی شما همخوانی ندارد و به همین خاطر ممکن است تنها ۵ یا ۱۰ لیتر بنزین بزنید درحالی که ممکن است این رفتار شما به خودرویتان آسیب بزند. به گزارش مجله تعمیر و نگهداری خودرو  اول فارس، بسیاری از رانندگان نمی‌دانند که چنین کاری می‌تواند باعث آسیب […]

برخی اوقات هزینه‌ پرکردن کامل باک خودرو با بودجه‌ی شما همخوانی ندارد و به همین خاطر ممکن است تنها ۵ یا ۱۰ لیتر بنزین بزنید درحالی که ممکن است این رفتار شما به خودرویتان آسیب بزند.
به گزارش مجله تعمیر و نگهداری خودرو  اول فارس، بسیاری از رانندگان نمی‌دانند که چنین کاری می‌تواند باعث آسیب جدی به خودرو شود.

پمپ‌های بنزین جدیدی که در خودروها به کار می‌روند توسط بنزین موجود در باک خنک می‌شوند بنابراین زمانی که بنزین موجود در باک کم است پمپ نمی‌تواند به درستی حرارت خود را دفع کند و همین مورد باعث آسیب دیدن آن می‌شود.

اگر علمی تر بخواهیم این نکته فنی را توضیح دهیم این می شود: در باک سوخت خودرو وسیله‌ای وجود دارد که پمپ سوخت نامیده می‌شود. این پمپ‌ بنزین را از باک به موتور می‌فرستد. پمپ سوخت به منظور خنک و روان ماندن به بنزین متکی است. راندن خودرو با سوخت کم به این معنی است که پمپ روان نمانده و در این زمان ریسک داغ شدن بیش‌ازحد ایجاد می‌شود.

راندن خودرو با سوخت کم ممنوع!

اگر با سوخت کم برانیم چه می شود؟

خرابی پمپ سوخت به کارایی پایین خودرو مخصوصاً شتاب‌گیری ناهنجار آن و یا حتی عدم روشن شدن خودرو منجر می‌شود.

تعمیر این پمپ در کنار زمانی که از شما می گیرد هزینه‌ی زیادی را به نیز به شما متحمل می‌کند.

سعی کنید همواره باک بنزین خود را پر نگه دارید و یا حداقل نگذارید میزان آن از یک چهارم پایین‌تر برود.

بنزین زدنپمپ بنزین


کی و چگونه بنزین بزنیم؟
بهترین زمان برای بنزین زدن صبح زود است چرا که حرارت زمین هنوز در پایین ترین حد قرار دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ بنزین ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ تر و متراکم تر است. وقتی هوا گرم می شود، بنزین منبسط می شود، بنابراین خرید بنزین در بعد از ظهر و حتی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می شود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد.

وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید می بینید دارای سه درجه کُند، متوسط و تند است. در حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می شود به حداقل می رسانید. همه شلنگ ها دارای محل بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید، مایع دیگری که وارد مخزن بنزین شما شده بخار می شود. این بخار مکیده شده وارد مخزن زیرزمینی می شود به طوری که وقتی شما بنزین می زنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می دهد بنزین نزده اید.

یکی از مهم ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می کند. بنزین به مراتب سریع تر از آنچه که تصور می کنید تبخیر می شود. مخازن ذخیره بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند. این سقف به عنوان نقطه صفر بین بنزین و جو عمل می کند تا تبخیر را به حداقل برساند.

نکته دیگری که باید یادآوری کرد این است که اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن پمپ بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین نزنید. به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه شده سبب می شود بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً ته نشین می شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.

مطالب مرتبط

انفجار گاز ال‌پی‌جی یک ساختمان را در شیراز روی هوا برد

پیش بینی پنج روزه هواشناسی برای آب وهوای شهرهای استان فارس

ثبت نام آزمون ورودی دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران برای سال تحصیلی ۱۴۰۵- ۱۴۰۴

نظرات