عمده تغییرات مربوط به فضای داخلی کابین است. در واقع مشتریان ایرانی جک T۸ با دیدن تصویر فضای داخلی نسخه جدید، متوجه بازطراحی داشبورد و دیگر اجزا میشوند؛ بنابراین نقطه اشتراک در بخش کابین میان نسخه جدید و نسخههای موجود در ایران به کمترین حالت ممکن رسیده است. در واقع طراحان جک برخی از عناصر را از اس یو ویهای JAC گرفته اند، مانند فرمان و صفحه ابزار دیجیتال ۷ اینچی که قبلاً در JS۴ دیده بودیم. در میانه داشبورد نیز صفحه نمایش ۱۰.۴ اینچی عمودی جانمایی شده است که از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی میکند.
شرکت خودروسازی جک اقدام به عرضه پیکاپ T۸ PRO در خارج از مرزهای چین کرده است.
پیکاپی که مدل پایه آن یعنی T۸ را کرمان موتور پیشتر تحت نام KMC T۸ در ایران عرضه کرد. نسخه جدید حالا تغییرات اندکی در بخش بیرونی و یک بازطراحی کلی در داخل کابین دارد.
پیکاپ T۸ PRO قرار با قیمت پایه ۱۰۹ هزار و ۸۰۰ یوان تا ۱۱۹ هزار و ۹۹۰ یوان فروخته شود، که معادل دلاری آن ۱۷ هزار و ۲۵۰ دلار تا ۱۸ هزار و ۸۵۱ دلار است. این آفرودر به پول ما قیمتی بین ۴۷۷ میلیون تومان تا ۵۲۲ میلیون تومان خواهد داشت.
اما در نظر داشته باشید که کرمان موتور همین حالا نسخه قدیمیتر این پیکاپ را با قیمت ۹۰۷ میلیون تومان به بازار عرضه میکند. اما اگر قرار باشد روزی نسخه PRO از سوی این خودروساز داخلی روانه بازار شود، بدون شک قیمتی فراتر از مدل پیشین را در نظر خواهد گرفت؛ بنابراین اگر چشم انتظار پیکاپ T۸ PRO هستید، در صورت مونتاژ آن در ایران باید حداقل ۹۵۰ میلیون تومان برای خرید آن کنار بگذارید.
تغییرات جک T۸ نسخه پرو نسبت به مدل پیشین
بررسی تصاویر تازه پیکاپ جک T۸ مدل پرو نشان میدهد که در ظاهر خارجی خودرو قابل توجهی رخ نداده است. اولین تغییر قابل مشاهده در نسخه تازه، در گرافیک داخلی چراغ جلوی این آفرودر اعمال شده است که قدری جذابتر شده است.
تغییر دوم هم علامت برند جک روی جلو پنجره کرومی شده T۸ PRO است که با فونت درشتتر طراحی شده است. این تغییر در واقع نشانگر الگوبرداری این خودروساز چینی از پیکاپهای مشهور آمریکایی با آرم و برند GMC است. در بخش عقب این پیکاپ نیز تغییر خاصی رخ داده است. اما در نمای کناری یک دریچه هوا کرومی بالاتر از گلگیرها جانمایی شده است که به نظر میرسد بیشتر کاربرد تزئینی داشته باشد.
اما عمده تغییرات مربوط به فضای داخلی کابین است. در واقع مشتریان ایرانی جک T۸ با دیدن تصویر فضای داخلی نسخه جدید، متوجه بازطراحی داشبورد و دیگر اجزا میشوند؛ بنابراین نقطه اشتراک در بخش کابین میان نسخه جدید و نسخههای موجود در ایران به کمترین حالت ممکن رسیده است.
در واقع طراحان جک برخی از عناصر را از اس یو ویهای JAC گرفته اند، مانند فرمان و صفحه ابزار دیجیتال ۷ اینچی که قبلاً در JS۴ دیده بودیم. در میانه داشبورد نیز صفحه نمایش ۱۰.۴ اینچی عمودی جانمایی شده است که از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی میکند. در چنین شرایطی شما میتوانید از طریق این صفحه نمایش تهویه مطبوع را مدیریت کنید.
این صفحه نمایش مدرن است و امکان نمایش راحت هر چیزی که مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی است را میدهد، اما همانطور که از تصاویر مشخص است، کلید دستور فیزیکی ندارد و در برخی ویژگیها شما را مجبور میکند تا برای تغییر برخی پارامترها خودتان را به زحمت بیندازید. به عنوان مثال، اگر Apple CarPlay را فعال کرده اید، باید به منوی اصلی برگردید تا بتوانید تهویه مطبوع را تغییر دهید که رابط کاربری آن قدری کند است.
علاوه بر اینها فرم غربیلک فرمان نیز تغییر کرده و از مدلهای بروز استفاده شده است. همچنین رنگ صندلی و داخل کابین به کلی تغییر کرده و به نوعی چشم نوازتر به نظر میآید.
مشخصات فنی و امکانات رفاهی جک T۸ نسخه پرو
شرکت جک در مورد مشخصات فنی نسخه پرو این پیکاپ اعلام کرده که سه پیشرانه بنزینی و دیزلی برای مشتریان در دسترس است. در نسخه اول این آفرودر به موتور ۲ لیتری توربوشارژ تجهیز شده است که قادر است قدرتی معادل ۱۸۷ اسب بخار با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید کند. این پیشرانه که نسخه T۸ موجود در ایران هم به کار رفته است، در نسخه جدید، اما بروزرسانی شده است. علاوه بر این یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ نیز وجود دارد که قدرتی برابر با ۲۰۷ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید میکند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به تمامی چرخهای منتقل میشود.
در نسخه دیزلی نیز یک پیشرانه ۲ لیتری برای مشتریان قابل انتخاب است که قدرت ۱۳۶ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر تولید میکند.
در مورد امکانات این پیکاپ نیز شرکت جک به مواردی نظیر رینگهای ۱۸ اینچی دو رنگ، چراغ مه شکن جلو و عقب، آینههای برقی با نشانگر، چراغ جلو زنون با تنظیم ارتفاع و چراغ LED DRL، باز شدن در از راه دور و دسترسی بدون کلید، دکمه استارت، تهویه مطبوع، فرمان چندکاره با قابلیت تنظیم ارتفاع (صوتی، کروز کنترل)، پنجرههای برقی، دریچه هوای ردیف دوم، خوشه ابزار دیجیتال ۷ اینچی، سیستم چند رسانهای با صفحه نمایش عمودی ۱۰.۴ اینچی، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، بلوتوث و USB، شش بلندگو، ایربگ دوتایی، ترمزهای دیسکی چهار چرخ با ABS و EBD، لنگر ISOFIX، دوربین و سنسور معکوس، مانیتور فشار باد لاستیک، ترمز دستی برقی، کنترل کشش و پایداری، دستیار راننده در سربالایی و… اشاره کرده است.
مبین
تاریخ : ۲۷ - فروردین - ۱۴۰۱
جالبه تو چین به قیمت ایران دارن ۵۲۲ میلیون میفروشن همین ماشین رو تو ایران با قیمت ۹۰۷میلیون میفروشن
حسین
تاریخ : ۲۷ - فروردین - ۱۴۰۱
خوبه قبل خرید اونای که خریدن. یه سوال بپرسین چطوره بعد معلوم میشه ارزش خرید داره یا نه حالا بد قلی و چیزلی دیگش بماند ??