خبر اولشهروند

ایجاد مسیر جدید چهارراه زند به میدان احمدی با اتصال خط ۱ به ۴ مترو شیراز

 شهردار کلان‌شهر شیراز از اجرای پروژه اتصال خط ۱ به ۴ مترو به عنوان گامی بلند در توسعه حمل‌ونقل شهری و نماد پیوند میراث تاریخی این شهر با زیست مدرن شهری یاد کرد.

به گزارش اول فارس، شهردار کلان‌شهر شیراز از جزئیات اجرایی و ابعاد مختلف خط اتصالی ۱ به ۴ مترو سخن گفت؛ پروژه‌ای که نه‌تنها مسیر تردد را کوتاه می‌کند، بلکه پیوندی میان فرهنگ، تاریخ و زندگی روزمره شهروندان و میهمانان شیراز برقرار خواهد ساخت.

محمدحسن اسدی با اشاره به موقعیت منحصربه‌فرد این شهر به‌عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران، تأکید کرد: میلیون‌ها زائر و گردشگر سالانه به شیراز سفر می‌کنند و اکنون با اجرای خط ۱ به ۴ مترو، دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حافظیه، سعدیه و دیگر جاذبه‌ها سریع‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه بیان کرد: طول این خط ۲۸۵۰ متر است و در مسیر خود ۶ ایستگاه مسافرگیری خواهد داشت.

شهردار کلان‌شهر شیراز افزود: عرض حفاری تونل ۱۲ متر و در بخش ایستگاه‌ها به ۱۶ متر می‌رسد.

سکاندار مدیریت شهری شیراز با بیان مسیر پروژه اتصال خط ۱ به ۴ مترو گفت: مسیر از چهارراه زند در خط یک مترو آغاز می‌شود و پس از عبور از خیابان‌های توحید، چهارراه مشیر، سه‌راه نمازی و مقابل حرم مطهر شاهچراغ(ع) به میدان شاهزاده قاسم در خط ۴ می‌رسد و نهایتاً به پایانه احمدی ختم می‌شود.

اسدی با اشاره به پیشرفت پروژه خط ۱ به ۴ مترو در سه جبهه فعال گفت: در کارگاه زند، حفاری تونل دسترسی به پایان رسیده و ۲۲۰ متر از تونل اصلی حفاری شده است. در کارگاه شاهچراغ(ع)، رمپ و تونل دسترسی ۱۲۰ متری تکمیل شده و کار برای آغاز حفاری تونل اصلی آماده است. همچنین در کارگاه احمدی، دال رمپ ۱۲۰ متری اجرا شده و خاک‌برداری زیر دال و حفاری تونل دسترسی برای ورود به تونل اصلی در جریان است.

شهردار کلان‌شهر شیراز با تأکید بر اولویت عدالت اجتماعی در مدیریت شهری تصریح کرد: امروز در شیراز هیچ منطقه‌ای از خدمات شهری محروم نیست؛ از پروژه‌های زیرزمینی مانند مترو تا طرح‌های بلندپروازانه در ارتفاعات، از جمله پارک آبی، آکواریوم و تله‌کابین.

وی در بخشی از سخنان خود با تجلیل از کارگران و مهندسان پروژه گفت: اجرای مترو کاری دشوار و پرهزینه است؛ مردمی که بر سطح زمین تردد می‌کنند، شاید ندانند در عمق ۲۰ متری، افرادی در تاریکی و بدون دسترسی به موج تلفن، شبانه‌روز برای رفاه آنان تلاش می‌کنند.اسدی خاطرنشان کرد: من بر دستان پرزحمت این عزیزان بوسه می‌زنم.

این مقام ارشد شهری شیراز پروژه اتصال خط ۱ به ۴ مترو را نه‌تنها یک طرح ترافیکی، بلکه نماد عزم مدیریت شهری برای ارتقای رفاه عمومی و تقویت پیوند میان میراث تاریخی و زندگی مدرن دانست.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مگر شهردار دیپلمات هست که بره سفر خارج
    این مخارج بیهوده را خرج شهر کنید
    آسفالت که تحریم نیستید دست انداز تو شهر بیداد میکنه.

  2. از زیر بافت تاریخی شهر هم که رد میشد حتما به دفینه های زیادی میرسین حالا چند وقت دیگه معلوم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا