اخبار استان فارس

قول جدید شهردار اسدی در مورد زمان بهره‌برداری از دروازه جدید شیراز در گویم

به گزارش اول فارس ، مدیریت ارشد شهری شیراز و هیئت همراه ضمن بازدید میدانی از اَبَرپروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم که محوری شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیل‌گر گره ترافیکی شمال و شمال غرب شیراز است، جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر را نیز در محل این پروژه برگزار […]

به گزارش اول فارس ، مدیریت ارشد شهری شیراز و هیئت همراه ضمن بازدید میدانی از اَبَرپروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم که محوری شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیل‌گر گره ترافیکی شمال و شمال غرب شیراز است، جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر را نیز در محل این پروژه برگزار کرد.

شهردار شیراز امروز، ۲۲ دی‌ماه حاشیه در حاشیه این بازدید تأکید کرد: این پروژه نمادی از کار و مدیریت جهادی است که به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) درحال اجراست.

محمدحسن اسدی با یادآوری اینکه کار اجرای این پروژه از دو سال پیش آغاز شده و قرار است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: پیشرفت پروژه با وجود پیچیدگی و حجم بالای کار بسیار خوب و قابل توجه است که این موضوع نشان‌دهنده همکاری بین شهرداری و پیمانکار است که باعث شده پروژه با کمترین مشکل پیش برود.

وی با بیان اینکه پروژه بزرگ‌مقیاس زیرگذر نیمه مسقف گویم تأثیر زیادی بر محور شمال غرب شیراز دارد و از نظر زیبایی نیز خاص است، ابراز امیدواری کرد که ادامه کار نیز با همین سرعت پیش رود تا به موقع تحویل مردم شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم در مراحل نهایی اجرای خود قرار دارد.

رضا محمدیان با بیان اینکه خاکبرداری‌ها به پایان رسیده و نمای داخلی پروژه در حال اتمام است، گفت: تلاش بر این است که این پروژه به‌موقع به بهره‌برداری برسد.

وی مشخصات فنی این پروژه را منحصربه‌فرد دانست و افزود: عرض دهانه زیرگذر حدود ۶۰ متر است و سه باند در هر طرف زیرگذر برای عبورومرور خودروها احداث می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: باندهای تردد در روی زیرگذر اجرا خواهد شد و ویدهایی که در رفوژ وسط طراحی شده، نور و هوا را به داخل زیرگذر وارد می‌کند و به تهویه مناسب کمک می‌کند.

محمدیان ادامه داد: کف زیرگذر با بتن مسلح به ضخامت حدود ۲۵ سانتیمتر و سپس آسفالت به ضخامت ۵ سانتی‌متر پوشش داده می‌شود که عمر مفید آن بیش از ۸۰ سال پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر همچنین طول زیرگذر را دو کیلومتر دانست و بیان کرد: این پروژه با نماسازی مناسب به عنوان دروازه شهر، نمایان‌گر اقتدار فنی و عمرانی مهندسان شیراز خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: این پروژه عظیم شهری به طول دو کیلومتر طراحی شده تا مشکل ترافیکی ورودی شهر شیراز در محدوده گویم را حل کند.

محمد امین گفت: عملیات اجرایی این پروژه از بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر در مراحل پایانی خود قرار دارد که با اجرای سیستم روشنایی و نماسازی آن، پیش‌بینی می‌شود که ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، پروژه بزرگ‌مقیاس زیرگذر نیمه مسقف گویم تأثیر زیادی بر حمل‌ونقل و ترافیک ورودی شمال غربی شیراز خواهد داشت.

معاون شهردار شیراز همچنین بیان کرد: این پروژه امکان تردد همزمان ۳ مسیر تندرو در هر جهت و ۳ مسیر کندرو در هر جهت را فراهم می‌کند که درمجموع به ۱۲ مسیر عبوری می‌رسد و  این در حالی است که در گذشته تنها ۵ مسیر وجود داشت و افزایش ۷ مسیر ظرفیت قابل توجهی را در حوزه حمل‌ونقل این محور ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا