استان فارس

نحوه شناسایی و خوداظهاری معلمان نمونه سال تحصیلی ۱۴۰۵–۱۴۰۴ استان فارس

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت: فرایند انتخاب معلم نمونه در استان فارس از ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۴ همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش اول فارس، مهندس غلامعلی حق شناس گفت: کارکنان تخصصی مدارس؛ مدیران، معاونان، معاونان پرورشی یا مربی امورتربیتی، مشاوران و مراقبین سلامت تا تاریخ یکم آذرماه فرصت دارند تا نسبت به خوداظهاری و بارگذاری مدارک و مستندات اقدام نمایند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس ادامه داد : همچنین مهلت شرکت معلمان نیز تا تاریخ ۹ آذرماه ۱۴۰۴ می باشد.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان فارس با تأکید بر اهمیت تکریم فرهنگیان و جایگاه والای معلم، از روسای ادارات آموزش و پرورش استان خواست با رعایت دقیق مفاد شیوه‌نامه ارسالی و لزوم توجه به تقویم اجرایی آن، نظارت مستمر بر مراحل اجرا و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، زمینه شناسایی و معرفی معلمان شایسته و اثرگذار را فراهم نمایند.

حق شناس افزود:  مدیران مدارس با ورود به درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش؛ سامانه my.medu.ir  گزینه ورود به ” پنجره سازمانی” را انتخاب نموده و در قسمت ” شناسایی معلمان نمونه” ضمن مشاهده فهرست تمامی معلمان مدرسه، با بررسی شرایط مشمولیت همکاران، اطلاعات مربوط را ثبت نمایند.

وی ادامه داد: پس از تعیین مشمولیت و تشکیل کمیته ارزیابی از سوی مدیر مدرسه، دانش آموزان و معلمان باید در فرایند نظر سنجی شرکت نمایند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس افزود: شرکت ۷۰ درصد کمیته ارزیابی مدرسه و مشارکت ۲۵ درصد دانش آموزان هر مدرسه در نظر سنجی معلمان ضروری می باشد در غیر این صورت معلم نمونه از آن مدرسه معرفی نخواهد شد.

حق شناس، همچنین بر رعایت دقیق تقویم زمانی برنامه تأکید کرد و یادآور شد: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی، داشتن حداقل سه سال سابقه خدمت تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ از شرایط الزامی شرکت در این فرآیند است.

وی افزود:  طبق شیوه نامه حداقل سنوات تجربی تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۴ برای کسب عنوان معلم نمونه استانی؛ ۵ سال و برای کسب عنوان معلم نمونه کشوری؛ ۱۰ سال می باشد.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان فارس در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرایی این برنامه و شناسایی و تقدیر از معلمان تلاشگر و شایسته،گامی موثر برای تقویت انگیزه، ارتقایی کیفیت آموزشی و پرورشی، توسعه شایستگی های فردی و حرفه ای فرهنگیان برداشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا