چاپ کد خبر: 672
16 مهر 1397
هجدهم مهرماه در شیراز

‍ ویژه برنامه های یادروز حافظ در شیراز

صابر سهرابی، گفت: برنامه‌های یادروز حافظ امسال از هجدهم مهرماه در شیراز آغاز می‌شود و شامل برنامه‌های فرهنگی، هنری، علمی و کارگاه‌های تخصصی است.

وی گفت: برای یادروز حافظ امسال پیش بینی نمایشگاه خوشنویسی مشتاقان حافظ با حضور استادان امیرخوانی، شیرازی و ملک‌زاده، از چهره‌های ماندگار هنر خوشنویسی ایران، شده است؛ در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی نیز برپا می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی< اولفارس | avalfars>سهرابی که خود از خوشنویسان کشور محسوب می‌شود، از برپایی نشست‌هایی با حضور جمعی از نستعلیق نویسان جنوب ایران اشاره و اضافه کرد: نمایشگاه مشتاقان حافظ روز جمعه ۲۰ مهر ساعت ۱۷ در نگارخانه وصال برپا می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه نمایشگاه یاد شده حاصل تلاش هنرمندان خوشنویس جنوب کشور است که با بهره گیری از اشعار حافظ خلق شده است، گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته در شیراز برپا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ویژه برنامه‌ی بزرگداشت حافظ شامگاه نوزدهم مهرماه و با حضور مونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود، گفت: محل برگزاری این برنامه در جوار آرامگاه لسان الغیب است.

سهرابی نشست‌های علمی را از دیگر برنامه‌های یادروز حافظ عنوان و خاطرنشان کرد: امسال سیزدهمین گردهمآیی بین ‌ المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی نیز در شیراز برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: این برنامه علمی ادبی، چهارشنبه هجدهم مهرماه در شیراز برگزار خواهد شد و شامل ۱۶ نشست علمی و کارگاهی است.

سهرابی خاطرنشان کرد که آیین پایانی این گردهمایی علمی و ادبی جمعه، بیستم مهرماه راس ساعت ۱۱ صبح برگزار خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار