دستور رییس‌جمهور برای تعیین تکلیف مصوبه اتصال استان فارس به دریا

در پی مطالبات فراگیر مردم استان فارس برای تعیین تکلیف مصوبه اتصال استان فارس به دریا  ، رئیس‌جمهور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان دستور داد این موضوع بررسی شود. استان‌ها و شهرستان‌های ایران در ۱۳۳۵ به گزارش اول فارس ، در پی  تعلیق ده ساله در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی […]

در پی مطالبات فراگیر مردم استان فارس برای تعیین تکلیف مصوبه اتصال استان فارس به دریا  ، رئیس‌جمهور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان دستور داد این موضوع بررسی شود.

222

استان‌ها و شهرستان‌های ایران در ۱۳۳۵

به گزارش اول فارس ، در پی  تعلیق ده ساله در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص اتصال استان فارس به دریا و مطالبات فراگیر و گسترده مردم استان فارس، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس دستور داد این موضوع که بنا بر ملاحظاتی بیش از یک دهه بلاتکلیف مانده است، در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با حضور مسئولان استان‌های فارس و هرمزگان بررسی و تعیین تکلیف شود.

بنابراین گزارش،  فعالان سیاسی ، رسانه ای و سیاسی استان فارس  در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس از رئیس جمهور خواسته بود تا مصوبه ملی الحاق فارس به دریا را اجرایی کند.

United States of Iran ممالک متفقه ایران.svg

استان‌ها و شهرستان‌های ایران در ۱۲۸۷

وی گفته بود: این موضوع در سالیان گذشته در سطوح مختلف مدیریتی کشور بررسی و پس از آن مصوب شده است که شورایعالی امنیت ملی هم این طرح ملی را مصوب کرده است.

دستور رییس‌جمهور برای تعیین تکلیف مصوبه اتصال استان فارس به دریا

به گزارش اول فارس اتصال استان فارس به دریا  یک دهه پیش در شورایعالی عالی امنیت ملی تصویب گردید.اتصال استان فارس به خلیج فارس طرحی است که به بازگرداندن دوباره بخش‌هایی از قسمت‌های جداشده از استان فارس در کنار خلیج‌فارس اشاره دارد که در اواخر دولت دوم محمود احمدی‌نژاد به تصویب رسید.

مطالب مرتبط

هیچ گزارشی از انتقال آب دریا به استان فارس ارائه نداده اند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان :محور شیراز-مرودشت پرترددترین محور فارس

افزایش ابتلای افراد به عفونت های حاد تنفسی در فارس

نظرات

  • ناشناس

    تاریخ : ۷ - آبان - ۱۴۰۲

    با سلام به حضار گرامی منظور از اتصال فارس به بندرعباس این هست که اب را از طریق لوله ها منتقل کنند نه اینکه نقشه جغرافیای سیاسی را تغییر دهند


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۴ - مهر - ۱۴۰۲

    مسئولان با طرح این نوع مسائل وحدت‌ملی را خدشه دار‌‌‌‌نکنند


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۴ - مهر - ۱۴۰۲

    چرا‌همش‌ما‌مردم‌هرمزگان‌رو‌اذیت‌می‌کنید‌بذارید‌‌زندگیمونو‌بکنیم‌از‌روی‌جنازه‌‌مردم‌هرمزگان‌رد‌شید‌‌نمیزاریم‌‌‌حتی‌یک‌وجب‌از‌خاک‌استانمون‌رو‌ازمون‌‌بگیرید‌‌نمیزاریم‌‌نمیزاریم‌‌نمیزاریم


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۴ - مهر - ۱۴۰۲

    هرمزگان‌نه‌یک‌وجب‌کم‌نه‌یک‌وجب‌زیاد


  • وطن دوست

    تاریخ : ۲۳ - مهر - ۱۴۰۲

    الحاق دریا به نام فارس به کام لامرد
    بینوا فارس خودش هم خبر نداره لامرد. چه خوابی براش دیده .لامرد استان بشه جنوب فارس با ابن همه سرمایه و ثروت از فارس جدا میشه .


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - مهر - ۱۴۰۲

    استان فارس جز ایران هست وفرقی درپیشرفت و ملاحظات استانها برای مقامات وجود ندارد.خواهش من از شورای نگهبان این هست که نمایندگانی که باعث بروز التهاب در کل کشور میشوند وکمک به بحران آفرینی دارند رد صلاحیت شوند.


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - مهر - ۱۴۰۲

    ‌‌از‌جاسک‌‌‌تاپارسیان‌‌‌هرمزگان‌هرمزگان‌هرمزگانی‌میمیرد‌ذلت‌نمیپذیرد‌رسیدن‌به‌‌دریا‌‌‌‌‌‌حسرت‌‌فارسیا


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - مهر - ۱۴۰۲

    خواب‌‌دیدید‌خیر‌باشه‌ما‌مردم‌‌هرمزگان‌‌نمیزاریم‌‌یک‌وجب‌از‌خاک‌استانمون‌رو‌ازمون‌‌بگیرید


  • راستگو

    تاریخ : ۲۲ - مهر - ۱۴۰۲

    به نظرم استان فارس طبق اسناد تاریخی ونقشه های گذشته که در اول فارس هم به اشتراک گذاشته شده است سه استان بوشهر وهرمزگان وکهکیلویه را به خاک خود ضمیمه کند تا فارس بزرگ وتاریخی محقق شود