اخراج دسته جمعی کارکنان باسابقه از «شرکت شهرک‌های صنعتی فارس» که ادامه هم دارد

اخراج دسته جمعی کارکنان باسابقه از «شرکت شهرک‌های صنعتی فارس» که ادامه هم دارد

براساس اطلاع رسیده شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس تعدادی از نیروهای خود را در آستانه نوروز اخراج کرده است. خبرگزاری ایلنا از شیراز نوشت: یکی از پرسنل این شرکت که دیروز نامه اخراج خود را دریافت کرده است، با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اقدام به تعدیل و اخراج نیروهایی که مبلغ حقوق و […]

براساس اطلاع رسیده شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس تعدادی از نیروهای خود را در آستانه نوروز اخراج کرده است.


خبرگزاری ایلنا از شیراز نوشت: یکی از پرسنل این شرکت که دیروز نامه اخراج خود را دریافت کرده است، با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اقدام به تعدیل و اخراج نیروهایی که مبلغ حقوق و دستمزد آن‌ها از طریق شرکت‌های مشاوره پرداخت می‌شود، کرده است، افزود: این شرکت از دو روز گذشته قرارداد حدود ۱۴ نفر از پرسنل را خاتمه زده است و طبق شنیده‌ها مقرر شده که تا دو ماه آینده حدود ۴۰ نفر دیگر از پرسنل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس سرنوشت مشابه‌ای برای آن‌ها رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پرسنلی که قرار است تعدیل شوند در خانه‌های استیجاری زندگی می‌کنند، افزود: بسیاری از این پرسنل روی حقوق‌های ماهیانه حساب باز کرده بودند و با دریافت وام و تسهیلات ماهیانه مبلغ زیادی از حقوق خود را در این محل خرج می‌کردند که اخراج از کار در این موقع از سال زندگی آن‌ها را با مشکلات متعدد مواجه می‌کند.

این نیروی کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در صورتی که مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی خواستار اخراج تعدادی از پرسنل بودند باید از دو ماه قبل به افراد خبر می‌دادند، تصریح کرد: با این اقدام شرکت قبل از شب عید آواره شدیم.

وی یادآور شد: یکی از پرسنل با ۱۹ سال سابقه اخراج شده است و هر جا سئوال می‌کند و علت را جویا می‌شود عنوان می‌کنند که این تعداد نیرو را نمی‌خواهند.

وی ادامه می‌دهد: این موضوع که قرارداد کار با تعدادی از پرسنل با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس منعقد نمی‌شود، مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس جهت پرداخت حقوق و دستمزد با دیگر شرکت‌ها از طریق مناقصه قرارداد منعقد می‌کند.

این پرسنل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه پرسنلی که قرار است اخراج شوند تنها حقوق خود را از شرکت‌های دیگر دریافت می‌کردند و در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس دارای امضا بودند، ادامه داد: حضور ما به صورت کامل در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس است و معرفی نامه و نامه‌های اداری با سر برگ شرکت شهرک‌های صنعتی فارس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق ناگوار زندگی ۴۰ الی ۵۰ نفر را به خطر انداخته است، می‌افزاید: شوربختانه هنوز حقوق و مزایا و میزان عیدی افراد تعدیل شده، پرداخت نشده است.

این پرسنل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نامه‌های اخراج را نوبت به نوبت و در زمان پایان وقت اداری به افراد می‌دهند، افزود: تعدادی از نیروهای با سابقه اخراج شده‌اند و نیروهایی که حدود ۶ الی ۱۸ ماه سابقه دارند، ماندگار شده‌اند.

این پرسنل می‌افزاید: برخی نیروهای غیربومی به جای نیروهای بومی در این شرکت استخدام شده‌اند.

یکی دیگر از پرسنل شرکت شهرک‌های صنعتی که بیش از ۱۵ سال سابقه در این شرکت را دارد، گفت: از سال ۱۳۸۶ در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مشغول به فعالیت هستم که متاسفانه در بدترین زمان اقدام به اخراجمان کرده اند.

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام|کانال واتساپ| کانال ایتا|کانال سروش|کانال روبیکا|کانال بله

وی با بیان اینکه یکی از نیروهای فضای سبز با حدود ۱۰ سال سابقه و ۵۸ سال سن در شهرستان با ۳ فرزند اخراج شده است، گفت: مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به پیمانکار اعلام کرده‌اند که به دلیل نداشتن بودجه تمایل به تمدید قرارداد نیستند.

مطالب مرتبط

فاز جدید اخراج کارکنان از شرکت شهرک های صنعتی فارس حتی زنان باردار

واکنش شدید فرماندار لامرد به اخراج نیروهای بومی از منطقه ویژه اقتصادی

گزارشی دردناک از اخراج معلمان مدارس غیردولتی تنها با یک پیامک

نظرات

  • قاسمی

    تاریخ : ۴ - فروردین - ۱۴۰۳

    خواهشا‌چرت‌نگین‌جانباز‌وایثارگران‌‌هماگر‌پارتی‌نداشته‌باشن‌مثل‌مردم‌عادین‌چون‌بنیاد‌شهید‌‌فقط‌خانواده‌شهید‌میفرسته‌؟اگر‌غیر‌این‌باشد‌همان‌ایثار‌گران‌با‌رانت‌وپارتی‌سر‌کارن..نمونه.اش‌بانک‌دی‌۲۰درصد‌خانواده‌شهیدن‌بقیه‌۸۰درصد‌هیچ‌کدامشان‌ایثارگری‌نیستن‌عادی‌وپارتی‌رانت‌امدنه…


  • ناشناس

    تاریخ : ۱ - فروردین - ۱۴۰۳

    بازی کردن با آینده دیگران که شامل اعضای خانواده شان هم میشود عاقبت خوبی قطعا نداره، ظلم پایدار نمی‌مونه و آه مظلوم بزودی گریبانتون رو میگیره، نیروهای شرکتی سالها منتظر تبدیل وضعیت بودن تا پایانی باشد بر ظلمی که در حقشون میشه سالها، بیشتر کار کردن، حقوق و مزایای کمتر ، نه وام های ۱ درصدی شاملشون میشه نه هیچ ارتقا و امنیت شغلی، دقیقا سیستم شبیه سیستم برده داری، سالمتر کار کردن و هیچ امنیت شغلی هم نداشتن، این رسم جوانمردی نیست حالا که زمزمه های مصوبه مجلس و تایید شورای نگهبان هست شب عید اخراج بشن..چون نکنه استخدامشون بار مالی داشته باشه و …به بهانه های مختلف اخراج نکنید..میاد پیش پای زن و بچتون، میشه پول داروی مرض لاعلاج.با آینده مردم بازی نکنید برای یک پست موقت ، نام نیک باقی بگزارید برای خودتان


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۹ - اسفند - ۱۴۰۲

    کاش دیگه دم ازاسلام وعدالت حق علی نمی‌زدند. ای بیچاره علی تاموقعیکه زنده بود نذاشت دست کسی به بیت المال برسه.دست برادرنابینای خودش عقیل روسوزاند.براستی جواب این بندگان خدارا که هرکدوم زن وبچه وخانواده دارن کی بایدبده.ازخدابترسید.پارتی بازی و……نکنید.ان شاالله که آه مظلوم بالاخره دامن ناپاکتون رومیگیره.یعنی ۱۷۰ تاخانواده این شب عیدی بیچاره شدن.تسلیت به جامعه ایرانی.کاش ی مسئول مردباغیرت .پیدابشه قاطعانه پیگیر ودنبال کارهموطنم باشه.


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۹ - اسفند - ۱۴۰۲

    افرادی که بیرون کردن همه کارگر و کارمند بودن، چرا اونایی که هر سال وام ۳۰۰و۴۰۰ میلیونی با سود یک درصد میگرن بیرون نمیکنن؟ چرا اونی که یک ساله با پارتی اومده و الان رسمی شده یا خانواده جانباز و… بیرون نمیکنن، قضاوت الکی نداشته باشیم، این شرکت همش در حق نیروهای بدون پارطی ظلم کرده


  • احمد

    تاریخ : ۲۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    بله این جنایت و استثمار از عواقب اعمال نفوذ مافیای تامین نیروی انسانی در به نتیجه نرسیدن طرح تبدیل وضعیت کارکنان دولت است.


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    وای خدای من غیرقابل باوره که شب عیدی وماه رمضان ی عده ازهموطنم ازکاربیکاربشن اینم تواین دوره زمونه وخرج گرون وسرسام آور.واقعا بایدبه حال ملت ایران وایرانی گریست.واقعا قانون ماقانون پول وپارتی وجنگل شده.واقعا متاسفم. خد نون مردم روآجرمیکنه لعنت کنه.اقامردباش نون بده نه نون بگیر


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    یه سری آدم میان نظر میدن بدون داشتن هیچ اطلاعاتی ،این افرادی که اخراج شدن همگی کارمند سازمان دولتی هستن،نه از بودجه کارخانه حقوق میگیرن،همگی افرادی که پارتی نداشتن وگرنه اخراج نمیشدن،طرف نماینده مجلس پشت سرش بوده با۱سال سابقه رسمی شده ،طرح ایثارگران اومده نالایق ترین افراد رو رسمی کردن،ناحق نگین


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    درحالیکه شرکت شهرکهای صنعتی فارس با برچسب زدن به تعدادی نیروی فضای سبز و شرکتی که کمترین حقوق رو دریافت میکنند در حال اخراج مخالفان هست.. به نیروهای رسمی خودش که بعضا با پارتی و رانت سر کار آمدن و حقوق های چند ده میلیونی دریافت میکنند وام ۳۰۰ میلیونی با سود ۱ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت میکند..ننگ بر بی عدالتی و تبعیض..لعنت بر شما..این ۲۵ میلیارد تومن نمیشد صرف شهرک سازی شود؟ نمیتوانست صرف ایجاد زیرساخت در شهرک های صنعتی شود؟؟؟ از ماشین زیر پاتون مشخصه کجای کارید..اینقدر شعار ندهید..


  • علی

    تاریخ : ۲۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    متاسفانه اوضاع شهرکهای صنعتی بسیار بد می باشد. یا تعطیل شده اند یا با نصف ظرفیت کار می کنند.متاسفانه شرکت…گستر در شهرک صنعتی کازرون تعطیل شد.


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    اگر افرادی که اخراج شدند همون هایی هستن که با رانت و زیر میزی وضعیت شهرک رو به سمت بحران و‌ خسارت بردند، کار پسندیده‌ای صورت گرفته. افرادی کامنت میذارن و دلسوزی میکنند که یا از وضعیت اسف‌بار شهرک‌ها خبر ندارند یا به این افراد وابستگی دارند. صنعتگر برای یه قطعه زمین باید پدرش دربیاد. بعد یه مشت آدمی که بویی از صنعت و کارآفرینی نبردند، ده‌ها زمین و ملک داخل شهرک‌ها دارند. به واسطه همین باند مخوفی که داخل اداره تشکیل شده. باید شاخ اینا رو شکست. ضمنا همه افرادی که داخل اداره هستن بومی استان فارس هستند. با یه مشت شعار پوچ قصد دارن مسیر رو عوض کنند.


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    من ۲۴سال توی یه شرکت توشهرک صنعتی کارکردم حالا هم خیلی راحت بیرونم کردن واداره کارهم هیچ کاری برام نکرد ۶ماه هم حقوق طلبکارم شب عیدی هم هیچی ندادن اداره کارهم میگه پرونده باید بره تونوبت تایکسال دیگه پولت گیرت بیاد برای برگشت به کارهم میگن قراردادت تمومه ما کاری نمیتونیم بکنیم


  • علی

    تاریخ : ۲۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    هردم ازاین بام بری میرسد تمام شهرک صنعتی بزرگ شرکت هاش یا درست حقوق نمیدن اعتراض کنی اخراج میشی یا اگه حقوق میدن باهات قرارداد درست نمیبندن بیشترشون حتی حاضر نیستن قرارداد رو بهت بدن بیشترشون هم آخر سال که میشه اخراج میکنن به دلایل مسخره و آواره کردن مردم و کارگر رو حالا اینکه اسمشم گذاشتن دفتر شرکت های شهرک صنعتی واقعا چیزی که بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بکندد نمک منم عین خیلی ها اخراج شدم و حالا من موندم و هزاران بدهی


  • حامد

    تاریخ : ۲۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    وآله .. نیست باله .. نیست اگر بود این همه ظلم در ایران نبود


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۸ - اسفند - ۱۴۰۲

    کی گفته این مدیر هست .. بیشتراز این حالیش هست
    مملکت نیست که شده دزد خونه امیدوارم عیدش به عزا تبدیل بشه خون به دل خودش وخانواده اش بشه آسیاب به نوبت


  • اکبر پناه

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۴۰۲

    اگر واقعا اون دسته از حقوق بگیرانی رو که با گرفتن زمین در شهرک به قصد سرمایه کذاری حق صنعتگران مستاجر رو گرفتن رو اخراج کنند واقعا کار درستی میکنند اگر شما که نفرین و ناله میکنید ی گشت کوچک توی شهرک بزنید خواهید دید که خیلی از کارگاه ها بنام پرسنل هست یا اطرافیانشون حتی بعضی از سوله ها بنام مادر و پدر۶۰ ۷۰ ساله پرسنل بوده که به غیر فروخته شده،
    شاید با این اقدام روزی برسه که تمام سنعتگران بی کارگاه هم مالک کارگاه شوند.


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۴۰۲

    همینجور که دل خیلی ها را خون کردی ان شا الله درد به دل خودت و خانوادت بشینه – البته مشکل تو نیستی مشکل مدیر بالادستی شما و استاندار هست و چند نماینده مجلس بی عرضه که اجازه میده چنین افرادی سر کار بیان و اجازه بده هر غلطی دلش می خواد بکنه .اقای مدیر ان شا الله درد به دل خودت و خانوادت بره تو همین عید . کارما وجود دارد اقا


  • آرش

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۴۰۲

    بی عرضه ترین مدیرها ، مدیرانی هستن که بجای درآمدزایی برای کاهش هزینه نیرو حذف میکنن تازه بعدشم دوستان خود را استخدام میکنند..


  • کورش

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۴۰۲

    خدالعنتش کنه، اشالا همینطور که شب عیدی دل ۱۷۰ نفر رو خون کرده خدا دل خودشو خونوادشو بزودی خون کنه


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۴۰۲

    آقای رییسی گفت عدالت رو رعایت میکنم و نیروهای شرکتی رو استخدام میکنم..این داره اخداجشون میکنه..مدیری مزخرف تر از این ندیدم.. این ابرقویی هم ارقی به فارس و شیراز نداره ، شیرازی هارو اخراج میکنه و ابرقویی هارو استخدام میکنه..و همه ما شیرازی ها هم مظلومانه‌نگاه میکنیم


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۴۰۲

    وقتی این آقا با حفظ سمت داره از چهار جا حقوق میگیره معلومه که خبر از چهار تا کارگر بیچاره نداره ولی مطمئن هستم که خیر نمیبینه خدا براش بد بخواد وخدا جزاش رامیده من ایمان دارم


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۴۰۲

    خدا از سرش نگذره خود این آقا با حفظ سمت از چهار جا حقوق میگیره وخبر از کارگر بیچاره شب عیدی نداره امیدوارم خیر نبینه واه خیلی ها پشت سرش هست


  • علیرضا

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۴۰۲

    مملکت نیست دقیقا .. و هرکه هرکه هست و اگه پارتی و رانت نداشته باشی باید بمیری… به قانون بی قانون تون، مشتی.. ناطق شدن ریس و ریسا و ریس جمهور مملکت صاحب نداره بهمین دلیله که میگن .. شاد


  • سعید

    تاریخ : ۲۷ - اسفند - ۱۴۰۲

    وقتی روزی روی خانواده ای قطع میکنن قطعا خیر و برکت از آن محل و آن مجموعه خواهد رفت چرا که لطف خدا شامل انسان‌هایی میشه که خوبی می‌کنن و گره ای از خلق خدا باز میکنن….. یارب نظر تو برنگردد