• 26 / مهر 1402 / 17:22
  • شناسه خبر : 124040

اعطای درجه پروفسوری افتخاری به ۲ پزشک شیرازی

پروفسوری افتخاری به دو پزشک شیرازی اعطا شد .

اعطای درجه پروفسوری افتخاری به 2 پزشک شیرازی

به گزارش اول فارس،دانشگاه طبی ابوعلی سینا تاجیکستان به دکتر سید علی ملک حسینی پدر پیوند ایران و دکتر حمیرا وفایی جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی درجه پروفسوری افتخاری اعطا کرد.
این نشان به دلیل انتقال تجربیات و دانش پزشکی به متخصصان و پزشکان تاجیکستان در حوزه پیوند و طب مادر و جنین و ژنتیک به این دو پزشک که شیرازی اعطا شد.

اعطای درجه پروفسوری افتخاری به 2 پزشک شیرازی

پروفسور سید علی ملک‌حسینی در ۱۶ مرداد ۱۳۲۸ خورشیدی در چشمه چنار در نزدیکی یاسوج در خانواده‌ای ایلی زاده شد. او تحصیلات ابتدایی خود را در یاسوج گذراند و برای تحصیلات متوسطه به شیراز رفت.وی سپس چندین سال به عنوان معلم عشایری فعالیت کرد و پس از آن با شرکت در کنکور سراسری در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد. او پس از پنج ماه از رشته خود انصراف داد و در سال ۱۳۵۳ با شرکت دوباره در کنکور در رشته پزشکی همان دانشگاه پذیرفته شد.
دکتر ملک حسینی پایه گذار پیوند در شیراز است و توانسته با کمک خیران، بیمارستان پیوند صدرا را بنا نهد .تیم پیوند این بیمارستان رکورد پیوند کبد دنیا را در سال ۲۰۱۷ شکست .در بیمارستان پیوند پزشکان کشور‌های مختلف آسیایی شیوه‌های جدید پیوند را می‌آموزند.
دکتر ملک حسینی چهره ماندگار پیوند استاد ممتاز دانشگاه شیراز و عضو افتخاری و برتر انجمن جراحان آمریکاست.
پروفسور حمیرا وفایی هم ، نفر اول بورد تخصصی جراحی زنان در سال ۸۲ است .او از جراحان برجسته حوزه زنان و زایمان و بنیان گذار جراحی جنین در شیراز است.

اعطای درجه پروفسوری افتخاری به 2 پزشک شیرازی

دکتر وفایی تاکنون جراحی‌های متعددی را برای نجات جنین در شکم مادر انجام داده است.

دانشگاه دولتی طبی تاجیکستان به نام ابوعلی بن سینا، دانشگاهی دولتی در تاجیکستان است که در سال ۱۹۳۹ در شهر دوشنبه پایه‌گذاری شده است. این دانشگاه زیر نظر وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان اداره می‌شود. در هنگام یکپارچگی اتحاد جماهیر شوروی، دومین دانشگاه برتر شوروی شناخته می‌شده است.

۳ ترفند آسان برای تمیز کردن فوری لکه انار از روی لباس

با انجام این ۷ ماساژ به طور معجزه آسایی به تناسب اندام برسید

مطالب مرتبط

نجات جان جنین داخل شکم مادر توسط دکتر وفایی در ۳ دقیقه در شیراز (+ویدئو)

پیام تسلیت رئیس نظام پزشکی شیراز بمناسبت درگذشت دکتر بهنام فقیهی

انجام عمل جراحی حذف یک جنین در دوقلوهای همسان برای نخستین بار در شیراز

نظرات

  • ممداقو

    تاریخ : ۲۷ - مهر - ۱۴۰۲

    خدا نگهدارشون باشه و عمر طولانی داشته باشن