چاپ کد خبر: 124012
26 مهر 1402

با انجام این ۷ ماساژ به طور معجزه آسایی به تناسب اندام برسید

از بزرگ ترین مشکلاتی که این روزها مردم در دنیا با آن سر و کار دارند،‌ داستان اضافه وزن است. اضافه وزن و چاقی عواملی هستند که در افراد باعث سر شکستگی و پایین آمدن اعتماد به نفس می شود،و لازم به ذکر است که این موضوع فقط شامل ظاهر و زیبایی نمی شود. چربی شکم و اضافه وزن می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی انواع سرطان‌ها را افزایش دهد.به همین دلیل است که باید هر چه زودتر با آن مقابله کنید.

لاغری و کاهش وزن

راه های گوناگونی برای از بین چربی ها و کاهش وزن وجود دارد  که حتی برای افراد کم تحرک و تنبل نیز جذابیت دارد.در این مقاله به شما ۷ ماساژ موثر بریا لاغری و کاهش وزرن معرفی میکنیم که انجام دادن آنها بسیار راحت و موثر است در ادامه با ما همراه باشید.

۷ماساژ برای لاغری و کاهش وزن:

۱. تحریک گردش خون در شکم:

دست هایتان را به هم بمالید تا روی سطح انگشتان و کف دستتان گرم شود و زمانی که دستان شما به اندازه کافی گرم شدند، آن‌ها را در جهت چرخش‌های عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت در اطراف ناف تان مالش دهید. این ماساژ را برای ۲ تا ۳ دقیقه انجام دهید.

۲. خلاص شدن از شر نفخ:

نقطه‌ای را پیدا کنید که ۴ انگشت بالای ناف شما قرار دارد و بعد این نقطه را برای ۲ تا ۳ دقیقه در جهت عقربه‌های ساعت وبرای همین مدت در خلاف جهت عقربه‌های ساعت ماساژ دهید.

۳. چربی خود را نیشگون بگیرید:

هر دو طرف شکم خود را با هر دو دستتان بطور همزمان نیشگون بگیرید و این نیشگون گرفتن‌های کوچک را در تمام ناحیه تا پایین شکم انجام دهید و این نوع ماساژ را برای ۲ تا ۳ دقیقه ادامه دهید.

۴. دور کمر خود را لاغر کنید:

هر دو دستتان را در دو طرف شکم خود قرار دهید و کف دست هایتان را روبروی هم بگذارید و بعددست هایتان را به طرف یکدیگر فشار دهید تا شکمتان بین آن‌ها فشره شود.

این کار را ۳ تا ۵ بار انجام دهید و سپس شکم خود را با هر دو دست بگیرید و آن را تکان دهید و این کار را برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه انجام دهید.

ماساژ برای لاغری و کاهش وزن

۵. ماساژ چینی را امتحان کنید:

یکی از دستانتان را روی ناف خود بگذارید و با استفاده از فشار محکم، از دو انگشت خود برای مالش نافتان در دایره ه‌ای کوچک استفاده کنید و به تدریج دایره‌های اطراف را گسترش دهید و از ناف خود به بیرون حرکت کنید و این ماساژ را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید.

۶. از نقاط فشاری استفاده کنید:

شما می‌توانید یک رن ۶، رن ۴ و رن ۳ را در حدود ۲، ۴ و ۶ سانت پایین‌تر از ناف خود پیدا کنید.

نقاط Ki ۱۶ در هر دو طرف ناف شما قرار دارند و حدود ۱ سانت از ناف فاصله دارند.

نقاط زیگونگ را می‌توان در هر دو طرف شکم و ۶ سانت پایین‌تر از ناف و ۴ سانت به سمت هر دو طرف یافت.

۲ انگشت را روی هر نقطه بگذارید و به آرامی آن منطقه را ماساژ دهید و برای چند دقیقه فشار وارد کنید و آن را نگه دارید و مجددا برای هر نقطه این کار را تکرار کنید.

۷. ماساژ لنفاوی انجام دهید:

نوک انگشت خود را روی دو طرف شکمتان قرار دهید و به آرامی شروع به ماساژ دادن به سمت بالا و به سمت قلب خود کنید و این کار را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

سپس دست هایتان را بر روی هر دو طرف پهلوی باسن قرار دهید و از انگشتان خود برای بالا کشیدن پوستتان به سمت زیربغل هایتان استفاده کنید و بعد از کشش دادن پوستتان به سمت استخوان ران، دست تان را بالاتر ببرید و مجددا تکرار کنید و این کار را ۵ تا ۷ بار در امتداد هر طرف بدن خود انجام دهید.

هرگز بعد از غذا خوردن ماساژ انجام ندهید.

برای گرفتن بهترین نتیجه، شکمتان را دو بار در روز، قبل از صبحانه و درست قبل از خواب ماساژ دهید و برای افزایش تاثیر سعی کنید از ترکیبی از روغن‌های گریپ فروت و مرکبات برای انجام ماساژ استفاده کنید.

چگونه می‌توان سریعا شکمی تخت داشت؟

موثرترین راه برای انجام ماساژ، دراز کشیدن بر روی کمر روی تخت خواب و یا زمین است و همچنین می‌توانید آن را زمانی انجام دهید که جلوی آینه ایستاده اید.

هشدار:
اگر دردی در معده تان احساس می‌کنید و یا از بیماری‌هایی مثل لخته‌های خونی در پاها یا قلب، نارسایی کلیه، پوکی استخوان، فشار خون بالا، آندومتریوز و یا عفونت‌های التهابی رنج می‌برید، ماساژ انجام ندهید.منبع: سلامت نیوز

۳ ترفند آسان برای تمیز کردن فوری لکه انار از روی لباس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار