با این ۳ روش عسل اصل و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهید

عسل یک شیرین کننده محبوب است که بیشتر مردم از چگونگی بررسی خلوص در خانه بی اطلاع هستند. در ادامه به روش‌های بررسی‌های خلوص عسل در خانه می‌پردازیم. عسل که اغلب از آن به عنوان اکسیر طلایی یاد می شود، هزاران سال است که میزهای ما را آراسته است و به دلیل طعم غنی و […]

عسل یک شیرین کننده محبوب است که بیشتر مردم از چگونگی بررسی خلوص در خانه بی اطلاع هستند. در ادامه به روش‌های بررسی‌های خلوص عسل در خانه می‌پردازیم.
عسل که اغلب از آن به عنوان اکسیر طلایی یاد می شود، هزاران سال است که میزهای ما را آراسته است و به دلیل طعم غنی و فواید بالقوه برای سلامتی مورد تحسین قرار گرفته است. تقریباً عسل در هر خانه‌ای استفاده می‌شود زیرا به طور جایگزین برای شکر استفاده می‌شود.

عسل

مصرف عسل به شکل خالص آن به دلایل بی‌شماری ضروری است، اما متأسفانه یکی از تقلبی‌ترین محصولات غذایی در سراسر جهان است. اما، این یک سوال رایج است که بسیاری می پرسند، چگونه خلوص را در خانه بررسی کنیم؟

در اینجا چند راه ساده وجود دارد که می تواند به شما در تشخیص عسل خالص و تقلبی کمک کند.

۱. تست دستمال کاغذی

می توانید خلوص عسل را با دستمال کاغذی بررسی کنید. اما، حتماً از خود می پرسید که چگونه خلوص عسل را با دستمال کاغذی بررسی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دستمال کاغذی بردارید و چند قطره عسل روی آن بریزید و بگذارید مدتی بماند.

بعد از مدتی دستمال کاغذی را چک کنید تا ببینید عسل کاملا جذب شده است یا خیر. اگر کاغذ عسل را جذب کرد، بدانید که عسل تقلبی است و اگر عسل روی کاغذ نشسته است، بدانید که عسل اصل است.

عسل اصل

۲. تست نان 

در هر خانه ای نان وجود دارد، به راحتی می‌توانید خلوص عسل را با کمک نان بررسی کنید. برای این کار یک تکه نان بردارید و چند قطره عسل به آن اضافه کنید و بگذارید مدتی بماند. بعد از مدتی می بینیم که آیا عسل روی نان است یا خیر.

اگر عسل در نان مخلوط شد و نان خیس شد بدانید که عسل تقلبی است و اگر نان خیس نباشد عسل خالص است.

۳. تست چوب کبریت

این روش فوق العاده آسان است. برای این کار لازم نیست کاری انجام دهید، فقط یک چوب کبریت بردارید و آن را در عسل خیس کنید. فوراً آن را روشن کنید، اگر چوب کبریت بسوزد عسل تقلبی نیست و اگر روشن کردن کبریت کمی طول بکشد یا چوب کبریت نسوزد، بدانید که عسل تقلبی است و آب در آن مخلوط شده است.

۱۰ روش عملی برای تشویق کودک به غذا خوردن

۳ روش کاربردی و آسان برای تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

مطالب مرتبط

ورود ۶۰۰ تن عسل کنار تولیدی زنبورداران فراشبند به بازار

آیا مصرف گرده زنبور عسل باعث افزایش حجم سینه زنان می‌شود؟

تاثیر شگفت انگیز افزودن عسل به ماست برای سلامت روده

نظرات