کارگاهی که کارش تولید پنیر لیقوان تقلبی بود نقره داغ شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از جریمه بیش از ۲۳ میلیارد ریالی پیرامون تقلب در کسب (پنیر لیقوان)خبر داد. به گزارش اول فاسر ، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، صمد حضرتی گفت: به پرونده تقلب در کسب یک کارگاه پنیرسازی به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه […]

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از جریمه بیش از ۲۳ میلیارد ریالی پیرامون تقلب در کسب (پنیر لیقوان)خبر داد.

پنیر لیقوان
به گزارش اول فاسر ، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، صمد حضرتی گفت: به پرونده تقلب در کسب یک کارگاه پنیرسازی به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: شعبه پس از دریافت دفاعیات متهم به دلیل ارائه نکردن مدارک لازم و نظریه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، اتهام تقلب را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای توقیفی متخلف را به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
حضرتی گفت: با گزارش کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی و درمانی پیرامون عرضه پنیر گاوی بجای پنیر گوسفندی” پنیر لیقوان ” پرونده این تخلف در تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.


بر اساس این گزارش پنیر گوسفندی یا بقول ایرانی ها پنیر لیقوان پنیری است که از شیر گوسفند تهیه شده‌است.

پنیرهای شناخته شده ساخته شده از شیر گوسفند شامل پنیر لیقوان از ایران، پنیر فتای یونانی، روکفور فرانسوی، مانچگو از اسپانیا و پکورینو رومانو و ریکوتا از ایتالیا است. ماست، به ویژه برخی از انواع ماست‌های چکیده نیز ممکن است از شیر گوسفند تهیه شود.

جالب است بدانید گوسفندها فقط دو تا نوک پستان دارند، و حجم بسیار کمتری شیر نسبت به گاوها تولید می‌کنند.  با این وجود، از آنجا که شیر گوسفند حاوی چربی، مواد جامد و مواد معدنی بیشتری نسبت به شیر گاو است، برای فرایند تهیه پنیر ایده‌آل است. همچنین به دلیل دارا بودن کلسیم بسیار بیشتر در برابر آلودگی در هنگام سرد شدن مقاومت می‌کند.  شیر گوسفند حاوی ۴٫۸ درصد لاکتوز، بیشتر از لاکتوز شیر گاو، است و بنابراین برای افرادی که قادر به تحمل لاکتوز نیستند جایگزین مناسبی نیست.

گرچه شیر گوسفند ممکن است به شکل تازه نوشیده شود، امروزه از آن بیشتر در ساخت پنیر و ماست استفاده می‌شود.

بهترین روش تشخیص گوشت بره از میش و بز

۱۱ روش تشخیص عسل طبیعی از تقلبی که عسل شناس حرفه ای شوید

نظر

مطالب مرتبط

جزئیات جریمه پلکانی نپرداختن عوارض آزادراه‌ها که راننده ها خبر ندارند

نرخ جدید جریمه‌ توجه نکردن به فرمان ایست پلیس چقدر است؟

حمل جنازه با خودروی شخصی جریمه دارد

نظرات