قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بعنوان یکی از دغدغه های رانندگان بیان کرد: طبق این لایحه بیمه تکمیلی رانندگان و نوسازی ناوگان در کمیسیون مصوب شده است.
جعفری تصریح کرد: این موضوع با پیگیری وزیر راه و شهرسازی تا تبدیل شدن آن به قانون پیگیری می شود تا تمام دغدغه رانندگان از جمله بیمه تکمیلی و نوسازی ناوگان با این قانون به سرانجام برسد.
وی با اشاره به اینکه تهیه مسکن کارکنان اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان فارس دغدغه دیگر است، یادآور شد: درخواست این موضوع در مرحله ابلاغ است تا این موضوع بزوئدی وارد فاز عملیاتی گردد.
به گفته وی در شرایط اقتصادی در برخی از موارد دچار کاستی هستیم ؛ اگر معتقدیم حمل و نقل کشور و جاده ای بیش از ۹۰ درصد بار را به دوش می کشد و معتقدیم این حوزه در تولید ناخالص ملی سهم عمده ای دارد پس باید در در توزیع منابع این شرایط را لحاظ نمایم تا مشکلات این قشر مرتفع گردد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که باید برنامه محور حرکت کنیم خاطرنشان کرد: باید برنامه محور حرکت کنیم تا معضلات جاده ای و نگهداری راه ها برطرف گردد.
جعفری با بیان اینکه تاکنون اعتبار راه روستایی در استان تخصیص نیافته است، عنوان کرد: برای احداث ۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی نیازمند بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم.
وی تاکید کرد: نیازمند برنامه ریزی برنامه محور و دغدغه مندتر در ستاد هستیم تا درخصوص مشکلات حمل و نقل هم فرایندها به سمت هوشمند سازی در حوزه ناوگان پیش رود تا مشکلات حل شود
وی گفت: برای عبور از فضای فعلی و رفتن به هوشمند سازی باید در یک فضای همدلی به یک موضوع مشترک و تصمیم گیری برسیم .
جعفری خاطرنشان کرد: ایجاد گفتمان مشترک راه حل رفع شرکت های حمل و نقلی و بهینه کردن بحث حمل و نقل و سوخت و توزیع بار است و اگر وضعیت فعلی رضایت بخش نیست باید در این محور حرف بزنیم و در یک فضای همدلی و از خود گذشتگی شاهد رفع کاستی ها باشیم.
وی یادآور شد: مدیریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از زمان گرفتن مسولیت با پیگیری های خود باعث سرعت بخشی به پروژه ها در این حوزه شده است.
معاون توسعه مدیریت و برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: سازمان به عنوان متولی و دستگاه حاکمیتی بخش حمل و نقل جاده عهده دار جابجایی بیش از ۹۰ درصد کالا و مسافر کشور است.
محمد تیموری در همایش گرامی داشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز، افزود: مشکلات حوزه حمل و نقل و راهداری به زعم آنکه گستردگی و چرخه اقتصادی کشور را در دست دارد، بالا است.
وی بیان کرد: در زمینه سوخت، بیمه تکمیلی و امور رفاهی رانندگان مطالباتی است که به حق هم است و در این راستا باید کمیته هماهنگی صنوف مختلف حمل و نقل کالا و مسافر در بخش کارفرمایی و کارگری در اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تشکیل و به این موارد رسیدگی شود.
تیموری عنوان کرد: نزدیک به ۷۰۰ هزار راننده حرافهای دارای کارت هوشمند با بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ شرکت حمل و نقل فعال کالا، مسافری و بین المللی سالانه ۱۱ میلیون تن ترانزیت، ۱۹۵ میلیون نفر مسافر را در کشور جابجا می کنند که این نشان از اهمیت حمل و نقل جاده ای در اقتصاد کشور است.
معاون توسعه مدیریت و برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: فارس استان حمل و نقلی است و جزء استان های اول در زمینه حمل و نقل بار و مسافر بوده است و بخش حمل و نقل یکی از بخش های مهم کشور بوده است.
تیموری با اشاره به اینکه راهداری کشور نزدیک به ۲۲۱ هزار کیلومتر راه، ۳۶۴هزار پل، ۵ هزارو ۶۰۰ کیلومتر روشنایی و نزدیک به ۱۴ هزار ماشین آلات سبک و سنگین دارد، خاطرنشان کرد: لذا نیاز ما برای نگهداری راه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان درحالت آرمانی است و در بدترین حالت ۶۸ هزار میلیارد تومان نیاز است اما الان کمتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان داریم و می طلبد نگاه جهادی داشته باشیم که این کار توسط راهداران انجام می شود
به گفته معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از ابتدای سال تاکنون در فارس و لارستان حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی اجرا کرده ایم و ۹۰۰ میلیارد تومام تخصیص داده ایم گرفته ایم اما تاکنون ۳۹ میلیارد تومان تخصیص نقدی به فارس داده اند که نیمی از آن صرف پرداخت حقوق می شود و همچنین ۱۱ میلیارد تومان اسناد بوده است که در مقابل ۸۵۰ میلیارد که برای استان تصویب شده است تخصیصی کم بوده است.
تیموری تاکید کرد: با این میزان بودجه نمی توان پرداخت به موقع حقوق، ایمن سازی، نگهداری، رفع نقاط حادثه خیز و … داشت و وضعیت اعتبارات استانی و این حجم تخصیص پذیرفته نیست و باید جوابگو نیازهای مردم باشیم.
وی با اشاره به اینکه سازمان راهداری چند رویکرد اساسی دارد که از جمله آن تامین منابع پایدار به عنوان عمده ترین رویکرد است، تصریح کرد: این تامین نیاز در دنیا از سه محل عوارض سوخت، عوارض جاده و عوارض خودرو است و اگر این رویکرد نداشته باشیم منابع پایدار از این سه محل نذاریم و کما اینکه عوارض پنهان به مراتب بالاتر است.
معاون سازمان حمل و نقل جاده ای و راهداری کشور گفت: بخش حمل و نقل تنها بخشی در کشور است که روی پای خود است و مدیریت، نگه داری و تعمیر ان با بخش خصوصی است اما چالش های خود را دارد و گرانی قطعات، سوخت، قیمت ماشین دغدغه آنها است
تیموری افزود: استراتژی سازمان این است که کنار رانندگان باشد و مشکلات آنها را حل کندو سازمان کنار رانندگان است
تیموری همچنین در بحث قطعات و لاستیک مورد نیاز رانندگان نیز گفت: سازمان کنار رانندگان است و مطالبات انها را مطالبه خود می داند و این راننده ها بودند که نذاشتند در حمل کالای اساسی کشور با مشکل روبرو شود.
وی افزود: سال گذشته ۳۸ میلیون تن کالا اساسی از بندر امام و بنادر جنوبی جابجا و حمل شد و امسال تاکنون ۱۴ میلیون تن جابجا شده است.
نظرات خود را برای ما ارسال کنید