رانندگان می گویند: چرا در یک مسیر کرایه های رفت و برگشت باید متفاوت باشد؟

رانندگان می گویند: چرا در یک مسیر کرایه های رفت و برگشت باید متفاوت باشد؟

رانندگان کامیون می گویند بخش زیادی از مطالبات رانندگان در اعتراضات سال ۱۳۹۷ بی پاسخ مانده است.تن کیلومتر اجرایی نشده و سلیقه های شخصی و جزیره ای و غیر کارشناسی جایگزین قانون شده است. تین نیوز نوشت : سید فخرالدین شریعتی از اعضای انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل جاده ای کالای اصفهان با انتشار […]

رانندگان کامیون می گویند بخش زیادی از مطالبات رانندگان در اعتراضات سال ۱۳۹۷ بی پاسخ مانده است.تن کیلومتر اجرایی نشده و سلیقه های شخصی و جزیره ای و غیر کارشناسی جایگزین قانون شده است.

تین نیوز نوشت : سید فخرالدین شریعتی از اعضای انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل جاده ای کالای اصفهان با انتشار متنی این مطالبات را در شبکه های اجتماعی برشمرد.

وی گفت: اصلی ترین مطالبه، اجرای تن بر کیلومتر بود که متولیان امور به جای اجرای یکپارچه و سراسری آن را به ادارات استان ها و تشکل های استانی واگذار کردند.

او خاطر نشان کرد: اما اکنون و پس از اجرای این طرح،  باید پرسید اگر تن بر کیلومتر فرمول است چرا در یک مسیر کرایه های رفت و برگشت باید متفاوت باشد؟

شریعتی گفت: پس مشخص می شود تن کیلومتر  اجرایی نشده و  سلیقه های شخصی و جزیره ای و غیر کارشناسی جایگزین قانون شده است.

این رانندن کامیون افزود: مورد دوم بیمه تکمیلی رانندگان بود که متاسفانه فقط اسم آن به نام رانندگان است و هزینه آن را هم برخلاف قانون و شرع، ۸۰ میلیون ایرانی پرداخت می کنند و یکی از کم خدمات ترین و کم تعهدترین بیمه های تکمیلی کشور را به رانندگان اختصاص دادند.

او عنوان کرد: ولی از آن طرف بعضی ها که در این پروسه هیچ جایگاهی نداشتند چه سود و منافع نامشروعی شامل حالشان شد و می شود.

شریعتی تاکید کرد: مورد دیگر این است که قرار بود سامانه یکپارچه و درگاه ملی اعلام بار کشوری راه اندازی شود ولی به جایش چند بازارگاه جایگزین شد که سرمنشا اعلام بار قاچاق و نابودی حق و حقوق قانونی رانندگان شده است و به جای حمایت از سالن های اعلام بار و سامانه های تحت نظارت سازمان، متاسفانه مجوز به یک مشت دلال خلاف کار داده شد.

او گفت: همچنین بنا بود رابطه مالی بین رانندگان و صاحبان کالا و متصدیان حمل و نقل قطع گردد ولی این امر پس از پنج سال هنوز اجرایی نشده است و صاحبان کالا به خصوص دستگاه های دولتی و خصوصی کرایه رانندگان را ماه ها به گروگان می گیرند و همچنین  متصدیان حمل و نقل در خیلی از شهرها کمیسیون های نامتعارف و متضاد با بخشنامه های سازمان  دریافت می نمایند و..

شریعتی گفت: مورد آخر هم  افزایش تناژ ناوگان می باشد و این در حالی است که سازندگان محورهای مواصلاتی کشور در گذشته با کار کارشناسی تناژ مجاز را مشخص کرده بودند ولی بعضی افراد برای منافع نامشروع یک عده خاص این تناژ را تغییر داده و موجب نابودی  شریان های حیاتی اقتصاد و معیشت کشور شده اند.

مطالب مرتبط

۴ کشته و زخمی بر اثر تصادف کامیون با پراید در «شهرک گلستان» شیراز

هشدار وزیر اطلاعات درباره کرایه دادن ، اجاره دادن و به کارگیری اتباع غیرمجاز

ببینید|خودداری کامیون داران از حمل گندم خریداری شده به سیلوهای فارس

نظرات