چاپ کد خبر: 70868
20 آبان 1400

علت سرمای زیاد یخچال چیست؟

1 116

یخچال یکی از لوازمیست که با ایجاد برودت از فساد مواد غذایی جلوگیری می کند و این به آن معنی است که ایجاد سرما در این دستگاه امری طبیعی و عادی می باشد، اما برخی مواقع با اینکه همه چیز طبیعی به نظر می رسد اما سرمایی که وسط یخچال تولید می شود بیش از حد است، به طوری که مواد غذایی در طبقه بالای یخچال هم منجمد می شوند، اگر این مشکل برای شما هم تا به حال پیش آمده در ادامه با بررسی علت سرمای زیاد یخچال با ما همراه باشید.

۴ دلیل سرمای زیاد یخچال فریزر و یخ زدن مواد غذایی در آن

خرابی ترمیستور و یا سنسور علت سرمای بیش از حد یخچال

خرابی ترموستات و ارتباط آن با ایجاد سرمای زیاد در یخچال

خرابی دمپر ورودی هوا چگونه می تواند منجر به سرمای زیاد یخچال گردد؟

بروز خرابی در برد الکترونیکی و ارتباط آن با سرمای زیاد یخچال

در زمان ایجاد سرمای زیاد در یخچال چه باید کرد؟

۴ دلیل سرمای زیاد یخچال فریزر و یخ زدن مواد غذایی در آن

طبیعتا ایجاد سرمای زیاد در یخچال از جمله خرابی های دستگاه می باشد که نمی توان آن را به یک ایراد و منشاء مربوط کرد، دلیل سرمای زیاد یخچال موارد مختلفی می تواند باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

  • خرابی ترمیستور یا سنسور دما
  • خرابی ترموستات در یخچال هایی که ترموستات دارند
  • خرابی دمپر ورودی هوا
  • خرابی برد الکترونیکی

خرابی ترمیستور و یا سنسور علت سرمای بیش از حد یخچال

یخچال برای انجام فرایند اتومات کردن نیاز به برخی از اجزا برای سنجش سرما دارد، اصلی ترین اجزایی که وظیفه انجام اینکار را دارند ترمیستور و سنسور دستگاه می باشند، در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که خرابی ترمیستور و سنسور چگونه می تواند دلیل سرمای بیش از حد یخچال باشد؟

  • سنسور دما که در قسمت ورودی هوا یخچال وجود دارد متشکل از یک کپسول پلاستیکی و دو سیم متصل به آن است، بروز خرابی در هرکدام از این سه جزء می تواند علت سرمای زیاد یخچال باشد.
  • ترمیستور هم قطعه ای مقاومتی می باشد که بر اساس دمای ایجاد شده در یخچال فرایند تولید برودت در یخچال را مدیریت می کند.
  • اگر ترمیستور یخچال با بروز خرابی مواجه گردد فرایند ایجاد برودت در یخچال قطع نخواهد شد و بدون وقفه ادامه خواهد داشت که همین مسئله منجر به ایجاد سرمای زیاد درون یخچال می شود.
  • اگر یخچال شما هوشمند باشد در ابتدا خرابی سنسور و ترمیستور با ارور تعرف ده در یخچال شما روی صفحه نمایشگر نمایان می گردد.

خرابی ترموستات و ارتباط آن با ایجاد سرمای زیاد در یخچال

یکی از قطعاتی که در هر شرایطی روی سرمای یخچال شما تاثیر گذار می باشد ترموستات است، ترموستات وظیفه تشخیص دما و قطع و وصل کردن فرایند تولید سرما توسط موتور را در زمان رسیدن برودت به میزان مناسب دارد، در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که خرابی در ترموستات چگونه می تواند علت سرمای بیش از حد یخچال باشد؟

  • اگر ترموستات در زمان رسیدن دمای یخچال به میزان مناسب و مورد نظر اخطار قطع شدن را به موتور ندهد طبیعتا سرمای یخچال قطع نخواهد شد و به طور سریع افزایش پیدا می کند.
  • کنترل کننده یخچال یا ترموستات با سیم هایی فعالیت موتور را مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که به شکل درست کار نکند ایجاد برودت بیش از حد طبیعی خواهد بود.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در یخچال سامسونگ خود می توانید برای رفع عیب آن از خدمات تعمیر یخچال سامسونگ در شهر خود استفاده کنید.

خرابی دمپر ورودی هوا چگونه می تواند منجر به سرمای زیاد یخچال گردد؟

دمپر جزئی از یخچال می باشد که به صورت مکانیکی و با باز و بسته شدن دریچه خود کار می کند تا هوای سر را با هر بار باز شدن به سوی یخچال ارائه شود در ادامه قصد بررسی این را داریم که خرابی در دمپر چگونه می تواند علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال باشد؟

  • در صورتی که این قطعه مکانیکی با خرابی مواجه گردد و دریچه به طور کامل باز گردد و هوای سرد به طور دائم وارد یخچال شود هوای درون یخچال بیش از حد سرد خواهد شد.
  • از بین رفتن سوپات و تراز دمپر می تواند منجر به باز ماندن دریچه دمپر یخچال گردد.
  • علاوه بر این دریچه دمپر از جنس پلاستیکی است و به سادگی ممکن است آسیب ببینید و زمینه وارد شدن آب را به یخچال فراهم نماید.

کاربران گرامی؛ در صورتی که از یخچال های آدمیرال استفاده می کنید می توانید برای رفع عیب در این دستگاه از خدمات تعمیر یخچال آدمیرال در شهر خود استفاده نمایید.

بروز خرابی در برد الکترونیکی و ارتباط آن با سرمای زیاد یخچال

در برخی از یخچال ها فرایند تشخیص دما و قطع و وصل کردن موتور به وسیله ترموستات انجام می شود اما بسیاری از یخچال های امروزی که الکترونیکی هستند تمام اینکار ها را به وسیله برد الکترونیکی انجام می دهند، در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که خرابی در برد الکترونیکی چگونه می تواند علت سرمای بیش از حد یخچال باشد؟

  • تمامی سنسور های یخچال به برد الکترونیکی متصل هستند و به همین وسیله هم فعالیت های موتور یخچال توسط برد کنترل می شود، در صورتی که برد به طور درست نتواند برای اطلاعات دریافتی فرمان خود را صادر کند به طبع در یخچال ایجاد مشکل خواهد شد.
  • علاوه بر این اگر دما های ارسالی به برد درست ارسال نشود برد هم فرمان قطعی به موتور نمی دهد و در آن زمان فرایند ایجاد برودت همچنان ادامه دار خواهد بود.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از یخچال جنرال الکتریک و بروز خرابی در این دستگاه ی توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال جنرال الکتریک استفاده نمایید.

2 100

در زمان ایجاد سرمای زیاد در یخچال چه باید کرد؟

تا به اینجا به طور دقیق به بررسی علت ایجاد سرمای زیاد در یخچال پرداختیم، اما در بخش انتهایی این مقاله قصد داریم تا به بررسی نحوه تعمیر دستگاه در این مواقع بپردازیم، در صورتی که این مشکل برای شما پیش آمده اما نمیدانید که چگونه باید آن را رفع کنید در این بخش با نحوه تعمیر یخچال در این مواقع با ما همراه باشید:

  • اگر مواد غذایی درون یخچال شما دائما یخ می زد با استفاده از یک ولت سنج میزان مقاوت آن را با درجه یخچال مورد بررسی قرار بدید و در صورتی که تطابق نداشت می توانید اقدام به تعویض ترمیستور کنید.
  • اگر احساس کردید که مشکل ممکن است از ترموستات باد ترموستات را در پایین ترین درجه قرار دهید و اگر مشکل بر طرف نشد منشاء را درست پیدا کرده اید و باید اقدام به رفع مشکل کنید.
  • در صورتی که مشکل از سوی برد هم باشد احتمالا قبل از خربی کامل برد در قالب یک ارور از نمایشگر ارائه شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

تیمور جمعه , ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

بنظر من کارتون عالیه..فیلم…سریال

ناصر عظیمی شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

جالبه من فکر میکردم اینکه سرمای یه یخچال خیلی زیاد باشه نشانه قدرت و خوب بودن اون یخچاله. یخچال ما به قدری سرده که ژله و هر چیزی رو که داخل طبقات قرار می دیم منجمد میکنه. یکم زیادی سرماش این روزا بالا رفته و باعث شد من سرچ کنم و مقاله شما رو ببینم. ممنون از اطلاعاتی که در اختیارم قرار دادین

آخرین اخبار