با حذف گزینه نا عادلانه «عجله دارم» از تاکسیهای اینترنتی در حمایت از حقوق مسافران بود اما رانندهها معتقدند دریافتی آنها صرفه اقتصادی ندارد و حق و حقوق آنها از سوی شرکتها به درستی تامین نمیشود.
به گزارش اول فارس ، بهمن ماه بود که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشستی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» مصداق بارز گرانفروشی است و تاکسیهای اینترنتی با استفاده از این گزینه بدون ارائه خدمات ویژهای، مبلغی اضافی دریافت میکنند. بعد از آن رئیس سازمان تعزیرات حکومتی «احمد اصانلو» نیز از شرکتهای تاکسیهای اینترنتی درخواست کرد که گزینه عجله دارم را فوراً از برنامههای خود حذف کنند.
گرچه گزینه «عجله دارم» به صورت نامشخص و بدون در نظر گرفتن خدمات ویژهای قیمت مسیر را برای مسافران افزایش میداد؛ اما با توجه به نظرات کاربران در گزارش «رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «بردهداری نوین» می دانند» به نظر میرسد آنها معتقدند هزینه سفرها به قدری پایین و میزان کمیسیون شرکتها به قدری زیاد است که خیلی اوقات صرفه اقتصادی ندارد.
بنابراین ضروری به نظر میرسد لازم است مطالبات رانندگان و سفیران تاکسیهای اینترنتی هم شنیده و حق و حقوق آنها به درستی از سوی شرکتها تأمین شود
روایت رانندگان تاکسیهای اینترنتی مخصوصا اسنپ معمولا به شرح ذیل است
۱- نداشتن بیمه و عدم ارائه امکانات و تسهیلات مناسب از سوی «اسنپ»
بخشی بزرگ از رانندگان در کامنتهای بیشمارشان از نداشتن بیمه در اسنپ و عدم ارائه امکانات و تسهیلات از سوی این سوپر اپلیکیشن گلایه کردهاند. اینکه نه تنها بیمه نیستند، بلکه اپلیکیشن اسنپ به طور روزافزون در حال کاستن از هر گونه ارائه امکانات ویژه به آنها است.
آنها میگویند، چرا همه انگشت اتهامات باید به سوی رانندگان باشد؛ آنهم در شرایطی که عملا اسنپ برای ناوگان پرشمار خود هیچ تسهیلات ویژهای هم ارائه نمیکند. برخی نیز گفتهاند اگر در گذشته تسهیلاتی همچون تهیه لاستیک و… بود، حالا به حداقل ممکن نیز رسیده است.
در این بین باید توجه داشت، بیمه رانندگان موضوع جدیدی نیست و از بطن تاسیس اسنپ تا کنون چنین بحثی مطرح بوده است. تاکسیهای اینترنتی استدلالشان این است که آنها کارفرمای رانندگان نیستند. تنها در صورتی که رانندگان کارفرما داشته باشند باید بیمه شوند که البته اسنپ و تپسی چنین مسئولیتی را تا کنون نپذیرفتهاند.
۲- چرا در جدال اسنپ و مسافران همیشه رانندگان باید ضرر کنند!
بخشی بزرگ از رانندگان نیز این موضوع را مطرح کرده که آنها قربانی هر گونه چالش جدیدی میان اپلیکیشن اسنپ با مسافران هستند. اسنپ تنها به منافع و کسب سود بیشتر خود فکر میکند. مسافران نیز هر گونه اعمال محدودیت و خسارت را برای خود غیرقابل پذیرش میدانند.
در بسیاری از کامنتها، لحاظ شدن جریمه یا جریمههایی با مبلغ ۲۵۰۰ تومان برای پرداختن به رانندگان به دلیل تاخیر مسافران نیز خندهدار ارزیابی شده است. معتقد هستند که هر گونه جریمه احتمالی مسافران، زمانی که به آنها نرسد، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. رانندگان زیادی بر این نکته تاکید کردهاند که تنها مظلوم واقعی آنها بوده و هستند. نه اسنپ از آنها حمایت میکند و نه میتوان این انتظار را داشت که مسافران نیز حمایتی از آنها داشته باشند.
۳- پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفرها
قریب به اتفاق کامنتهای رانندگان به پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفرها اشاره داشته دارد. رانندگان بسیاری از نرخهای پیشنهادی اسنپ برای انجام سفرها را نامعقول ارزیابی میکنند. آنها نرخهای پیشنهادی را حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافران را ناکافی میدانند. در بسیاری از کامنتها نقل شده که نرخهای پیشنهادی سفرها، در قیاس با مبالغ درخواستی از سوی تاکسیهای داخل شهری و آژانسها بسیار ناچیز است.
البته این موضوع بیشتر از سوی رانندگان شهرستانها مورد اشاره قرار گرفته است. برای نمونه آنها میگویند در شهرستانها یک مسیر ۶ کیلومتری، بدون احتساب زمان و مسافت رفتن تا محل مبدا، ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان ارائه میشود. چنین مبلغی با هیچ منطقی همخوانی ندارد و نصف کرایه تاکسیهای مسیری با مسافت بسیار کوتاه هم نیست.
۴- بالا بودن کمیسیونهای اسنپ از رانندگان
علاوه بر پایین بودن کرایهها، بخشی بزرگ دیگری از کامنتهای رانندگان اسنپ در رابطه با درصد بالای کمیسیون دریافتی اسنپ از آنها بوده است. رانندگان بسیاری این پرسش را مطرح کردهاند که بر اساس چه منطقی باید بیش از ۱۵ درصد از کرایههای پایین را به مالکان اپلیکیشن اسنپ در حوزه تاکسی اینترنتی بدهند.
دریافت کمیسیون ۱۵ درصدی از سوی آنها، یک «بردگی مدرن» و «ظلم آشکار» است. در بسیاری از کامنتها حتی کاهش کمیسیون به ۵ درصد هم نامعقول ارزیابی شده است.
البته برخی رانندگان می گویند کمیسون اسنپ اصلا پانزده در صد نیست بلکه تا ۱۸ درصد هم میرسد.
۵- عدم رشد متناسب کرایههای اسنپ با تورم و گرانیهای جاری در بازار
بخشی زیادی از کامنتهای مخاطبان، به عدم رشد متناسب کرایهها با گرانی جاری در بازار اشاره دارد. رانندگان میگویند، کرایههای پیشنهادی اسنپ با احتساب کمیسیون دریافتی، به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای یک زندگی نرمال نیست.
در وضعیت تورم بالای ۴۰ درصد، در چند سال اخیر رشد نرخ کرایهها بسیار ناچیز بوده است.
برخی از کامنتها نیز به این امر اشاره دارد که میزان کرایهها از سال ۹۸ تا کنون تغییر نداشته (البته تجربه مسافران چنین مسألهای را تایید نمیکند)، اما هزینههای زندگی به طور سرسامآوری بالا رفتهاند.
۶- این اسنپ دیگر اسنپِ سابق نیست
برخی دیگر از رانندگان، با صراحت نوع تعامل استارتاپ اسنپ با خود و حتی مسافران را در مسیر افول ارزیابی کردهاند.
آنها بر این نکته انگشت گذاشته که اسنپ در حال پوستاندازی بوده و بر خلاف گذشته تنها به کسب سود بیشتر برای خود فکر میکند.
کسب منفعت بیشتر آنچنان برای آنها اهمیت دارد که از موضع بالا با ناوگان حملونقل خود تعامل میکنند. حتی برخی نیز باور دارند که تعاملات اسنپ با مسافران نیز افت فاحشی داشته است.
۷- شان و احترام رانندگان اسنپ که نایده انگاشته میشود!
کامنتهای بیشماری نیز از عدم احترام و شان اسنپ و مسافران به خود اشاره کردهاند. رانندگان میگویند، «ما گدا نیستیم»؛ ناچار هستیم و در نتیجه اجبارهای زندگی روزمره است که در «اسنپ» کار میکنیم. برخی نیز گفتهاند که خود نیز میدانند که کار کردن در اسنپ، بیش از آنکه به نفعشان باشد، خدمترسانی به مالکان اسنپ است. اگر مجبور نبودند، هیچگاه وارد این شغل نمیشدند.
در کامنتهای رانندگان چنین آمده که نه مالکان اسنپ و نه برخی از مسافران، شان و احترام لازم را برای آنها قائل نیستند. مثلا یکی از کاربران نوشته است: «برخی از مسافران چنین میپندارند با پول اندکی که برای یک سفر به راننده پرداخت میکنند، عملا هم آنها و هم خودروهایشان را خریدهاند.»
۸- عدم توجه به زمان، هزینه و استهلاک خودروهای رانندگان اسنپ از سوی مسافران
بخشی بزرگ از رانندگان نیز درخواست کردهاند که از کاستیهای مسافران به آنها نیز بنویسیم. آنها خطاهای بسیاری از مسافران را مثال زدهاند که از جمله مهمترین آنها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
مسافرانی افغانی که ناگهان فرار می کنند و اسنپ حاضز نیست کرایه آنها را به راننده پرداخت کند
مسافرانی که بعد از بیش از ۱۰ دقیقه در انتظار نگه داشتن رانندگان سفر خود را لغو میکنند، با خود چه میپندارند!
مسافران زمانی که آماده شدند، درخواست سفر بدهند. نه اینکه در حال صبحانه، نهار خوردن یا کارهای روزمره باشند و به راننده بگویند، منتظر بمان تا کارم تمام شود.
اگر مسافران در طبقات بالای ساختمانها یا برجها اقامت دارند، حتما زمانی که پایین میآیند درخواست اسنپ بدهند.
در صورت داشتن تاخیر زمان انتظار را اضافه کنند که رانندگان نیز اندکی راضی باشند. چرا بعضی در برابر اضافه کردن زمان انتظار، مقاومت میکنند!
اکثریت قاطع تاخیرها (۹۹ درصد به بیان برخیها) از سوی مسافران است نه رانندگان.
مسافرانی هستند که راننده را برای تنها چند متر ناچار به رفتن مسافتهای کیلومتری برای رسیدن به مبدا میکنند.
برخی کاربران رانندگان را به کوچههای بنبست و تنگ میبرند که تنها چند متر با ورودیهای اصلی فاصله دارد.
برخی مسافران قوانین الزام شده را رعایت نمیکنند و حیوانات خانگی همراه دارند
تعداد انگشتشماری از مسافران نظافت را در خودروها رعایت نمیکنند.
سرویسی که مبالغ پایین است، دیگر ۱۰ دقیقه انتظار معنایی ندارد.
و…
۹- افول شدید خدمات رسانیهای پشتیبانی «اسنپ»
رانندگان زیادی نیز برای فرارو نوشتهاند، خدماترسانیهای پشتیبانی اسنپ در مسیر افول قرار گرفته است. انگار اسنپ، دیگر همانند سابق، پاسخگو نیست.
پشتیبانی این اپلیکیشن در بسیاری از موارد، اشتباه و خطای مسافران را نمیپذیرد. در برخی موارد، بعضی مسافرها پرداخت کرایه را به گرفتن شماره کارت موکول میکنند، اما عملا پرداختی ندارند.
زمانی موضوع به پشتیبانی ارجاع میشود، عملا جبران خسارتی صورت نمیگیرد یا حداقل از کاربر هم موضوع اخذ خسارت پیگیری نمیشود.
۱۰- وقتی همه قوانین تنها به ضرر رانندگان است!
در بحث گرفتن خسارت از مسافران به علت تاخیر، اکثریت قریب به اتفاق رانندگان رویکردی حمایتی داشتهاند. آنها میگویند نباید همیشه قانون به ضرر ما باشد؛ مادامی که مسافر نیز به تعهد خود عمل نمیکند، باید جبران خسارت صورت بگیرد. برای نمونه یک مخاطب چنین نوشته است: «روزانه ۱۵ تا ۲۰ سفر میروم. در روز حداقل ۴ تا ۵ مورد لغو شدن سفر دارم؛ آنهم با طی مسافتی قابل توجه تا رسیدن به مبدا.» مسافر تاخیر دارد؛ اسنپ هم بیخیال جبران ضرر و حتی در صورت لغو سفر از سوی راننده، جریمه هم برای او لحاظ میشود. آنها درخواست کردهاند که قانون خسارت گرفتن، جریمه و… تنها نباید بر روی رانندگان اعمال شود.
۱۱- بیش از یکسال است سهمیه بنزین راننده اسنپ را نمی دهند
و شاید همه رانندگان اسنپ در این یک مشکل نظرشان واحد است….یکسال و اندی است اعتبار بنزین مثلا تا حدودی یارانه دار را به این گروه از رانندگان حمل و نقل شهری نداده اند..
۱۲- خییل از راننده ها هم به جریمه آنها بدلیل عدم حجاب اسلامی توسط مسافرین معترض اند و…
اگر شما راننده یا مسافر اسنپ هستید نظرتان را برای ما بنویسید
دفاع مدیرعامل اسنپ از گزینه «عجله دارم» و اعتراض به ندادن سهمیه سوخت رانندگان
کمیسون ۲۰ درصدی اسنپ چیزی برای راننده نمی گذارد
رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «بردهداری نوین» می دانند
محمد
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
همه ما بازیچه هستیم چه راننده چه مسافر اینا فقط به فکر جیب خودشونن از وقتی گزینه عجله دارم حذف شده کمیسون اکو پلاس شده ۲۰ درصد و این یعنی سود بیشتر براشون و اصلا برای من راننده هیچ فرقی نکرده و واقعا دیگه نمیصرفه کار کردن
بهروز
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
اسنپ هیچ پشتیبانی برای جواب سوال مثبت به کاربران راننده ندارد حتی اگر مسافر هزینه سفر پرداخت نکرد اسنپ کمسیون خودرا از حساب کاربر کسرکرده واگر مسافر هزینه سفر به اسنپ واریز کند بعداً به حساب کاربر واریز میکند
مصطفی بیگ زاده
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
کرایه های اسنپ در مقایسه با تاکسی،۱۳۳،یا آژانس دقیقا نصفه،یعنی مسافت ها با تاکسی یا آژانس ۵۰هزار بشه،اسنپ ۲۳تومنه.ن پشتیبانی کاری میکنه برای راننده ن مسافر.کارکرد در اسنپ یعنی هر روز ۱میلیون ضرر دیده نشده
علی
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
رفتم از یکی از این فروشگاه های زنجیره ای گوشت چرخ کرده خریدم . باور کنید اگه گوشت سگ هم بود میشد خورد ولی نمیدونم چی بود . هر چی خریده بودم انداختم رفت . آقای سازمان تعزیرات ، آقای سازمان بهداشت ، خانم سیب سلامت که مهر تأیید رو این گوشت های فاسد میزنید واقعا پیش خودتون چی فکر میکنید؟ حالا سازمان تعزیرات شد سازمان ؟
تو شهری که کلانتر نباشه قورباغه هفت تیر کشی میشه دیگه
سازمان تعزیرات????????????
راننده
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
شما که میگی کرایه گرون کردند خب برا اینکه گرون ندی با ماشین خودت برو سر کارات
راننده
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
شما یک چیز نمیدانید طرف میره کارمند اداره ماهیانه حقوق میگیره اینجا راننده و ماشین یک درآمد دارند یعنی راننده هیچ وجهی که نمیگیره برا چند ساعت کارش ماشین فقط درآمد داره یعنی اگر شما یک راننده باشی در روز حقوق داری در ضمن وقتی ۴ نفر با یک اسنپ ماشین میگیرند برا یک مسیر اگر با تاکسی برند کرایه شون چند برابر میشه ولی با اسنپ خیلی خیلی پایین
راننده
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
بنده نمیدانم این عزیزان راننده کجاوچطورحساب میکنندکمیسیون اسنپ اصلا۱۵درصدنیست بلکه۱۹درصددرتهران کسرمیگردد واگرمسافرتلفنی هم باشد۱۵درصدبعلاوه آن ۱۹درصدکمیسیون کسرمیشودبندگان خدا ازفرت خستگی حساب و کتاب از یادشون رفته تازبرای هر۱۰۰کیلومتربنزین محاسبه و پرداخت میکرداسنپ که یکساله نداده لاستیک اصلا نمیده یابده ازبازارکرانترحساب میکنند
علی
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
کار کردن در اسنپ یعنی گدایی کردن با آبرو .
کار کردن در اسنپ یعنی ماشینت رو قسطی دادی و هر روز داری قسمتی از ماشینتو خرج مایحتاج زندگیت میکنی.
محسن
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
کرایه های اسنپ چه شهری چه بین شهری در مقایسه با باربری،یا اژانس یا آزاد قابل قیاس نیس،،،انگاری ک رو هوا نرخ تعیین میکنن،،،بویژه برا اسنپ وانت
حسین
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
با سلام کدومش گفته با حذف عجله دارم مبلغ رفته بالا خیلیم پایین اومده مبلغ میاد ۱۵یا۱۸ بخاطر اینکارشون اصلا من قبول نمیکنم سرویس پایین تا مسافر صداش بیرون بیاد شکایت کنه که نیست سرویس تا فکری بحال این مبالغ کنن
افروز
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
کرایه ها رو که گرون کردن چرا الکی هی مینالن،همون اضافه ی عجله ندارم رو روی کل کرایه کشیدن ،دیروز مسیری که درساعت مشخص و هرروز بین پنجاه تا شصت میدادم رو هفتاد وهشت زده بود و پرداخت کردم فقط نمایشی و به دروغ این گزینه حذف شد .
رضا
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
آقایون حواس جمع،، دمتون گرم که مراقب هستید که حقی از مردم اجحاف نشه،،، حالا که یکی به نعل زدین، یکی هم به میخ بزنید، سهمیه بنزین چرا نمیدین،، این اسنپ هیچ صرفه ایی برایه راننده نداره، یکسال هست که تو اسنپ هستم، کلی خرج ماشینم کردم،، ماشینم تو خرج افتاده،، یه سهمیه ایی لااقل برایه راننده ها در نظر بگیرید،
عباس
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام؛بنده از نویسنده این مقاله تشکر میکنم که واقعادردل راننده های اسنپ را منعکس کرده است؛بنده خودم راننده اسنپ هستم و تمامی موضوعات مطرح شده را واقعیت محض میدانم؛اما بحث خیلی خیلی واجب سهمیه سوخت هست که چرانزدیک به یکسال است برای هیچ راننده ای اختصاص پیدا نکرده؛نمیدانم چه کسی یا ارگانی مسئول است ولی این مطلب را بدانند که خود را مدیون کسانی کرده آمد که واقعا از سرناچاری وارد این شغل شده اند؛انشالله خداوندعاقبت همه مارو ختم به خیربگرداند.
امیر
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
من خودم هم راننده اسنپ هستم هم گاهی خودم از اسنپ استفاده میکنم ولی یادم نمیاد تا حالا گزینه عجله دارم زده باشم معمولا هم مردمم نمیزنن اونم تو این وضعیت اقتصادی همون مقدارم زیاده امیدوارم ی ساز و کاری ی سیاستی ی تصمیم درستی گرفته بشه تا حقوق هر دو طرف پایمال نشه هم برای من راننده صرف داشته داشته هم برای من مسافر
محمد
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
کی میگه کمسیون پانزده درصده از بیست درصد بیشتره بعضر موقعه ها حاضرم ثابت کنم شناورها ظاهراً کمیسیون هجده درصد و بیست درصد هم بوده
علی
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
مشکل ما اسنپ نیست.. مشکل ما اداره این مملکت بدست … است
علی حسنی
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
دقیقا مواردی که ذکر شد حرف دل همه رانندگان تاکسی اینترنتی هستش.صدای ما رو هیچ کسی نمیشنوه.کرایه ها پایین.بنزین ندادم.بیمه نداریم.و خیلی مشکلات دیگه.به داد ما برسید لطفا
هادی فلاح
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام.میگن با یه گل بهار نمیاد در مقابل میگن مشت نمونه خرواره.تویه یک ساله گشته نزدیکه ۱۰مورد تیکت ثبتکردم اسنپ ۱۲۰درصد میسون برداشته.به این شکل که مسافر کرایه ۱۰۰تومنی خودشو پرداخت نکرده اما اسنپ ۲۰درصدم برمیداره برای راننده ۱۲۰درصد درمیاد.من نوزادی داشتم که مسافر پرداخت الکترونیکی انجام داده و به من نشان داده اما ممکن بدلیل اختلال بانکی به حساب مسافر برگرده یعنی مسافر آدم سالم و موجهی است اما پشتیبانی ضعیف اسنپ پیگیری نمیکنه ….شماره تماس من۰۹۳۵xxx۱۷۹۰
rb9044865@gmail.com
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
اسنپ تنها به فکرمنافع بالای خودمی باشدواصلا ذره ای به فکر رانندگان که هزاران مشکل ریز ودرشت دارند نیست
من گفته های رانندگان راتایید واز مدیریت اسنپ وتپسی یکدرخواست دارم که فکرمی کنم عاقلانه وراهگشا باشد که ۲۰ درصدکمسیون رابه ۱۰ کاهش دهند
هادی
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
حقمونه،راه حل فقط و فقط اعتصاب ،اینا همه راننده ها رو برده فرض کردن ،ولی اگه یکم غیرت داشته باشین ،چند روز اعتراض از گشنگی هم نمیمیرین ،
علی رضا
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
راننده های عزیز چرا سرتون کردید زیر برف واقعا نمیدونید اسنپ مال کیه پرواضح .. پشت ماجراس یه حساب سرانگشتی بکنید چند میلیارد در روز ار راننده ها درامد دارن و کجا میره واقعیته واگه غیر این بود نماینده های مجلس .. که این شرکت چرا میخوره و حق مجلس نمیده، این گزینه عجله دارم هم نمابشی بود برای عوام فریبی، لطفا خود را به ..نزنید و مثل خیلی از مسائل دیگه کشور اعتراض بی فایده نکنید
خودکرده را تدبیر نیست
رضا
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام
کرایه های اسنپ آنقدر پایین شده که دیگر ادامه کار با اسنپ امکان پذیر نیست نه تنها کرایه پایین ارسال می شه بلکه هنگام قبول هر سفر با کرایه مشخص موقع زدن کلید سوار شدن کرایه تا بیست هزار تومان کاهش پیدا میکند آیا کسی نیست به یاری رانندگان برسد
رامین
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
باسلام افرین دقیقا درد دل منو گفت هرچه در میاریم میشه هزینه ماشین پادوی مجانی شدیم دردناک اینه که میبرند تو کوچه که موتور به زور رد میشه وخیلی از مواقع واسه پونصد تومن باید هزار و پانصد کم کنیم و رفتار بعضیا خیلی توهین امیزه با این وضعیت ترافیک داد میزنه چرا دیر اومدی تو مسیر هم همش میگه گاز بده عجله دارم
یوسف
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
عجله دارم رو برداشتن بجاش کرایه ها ۳۰ تا ۴۰ درصد در این دو سه روز گرونتر شدن اگه ایتطوری باشه بشخصه دیگه اسنپ رو بیخیال میشم از آژانس محل ۲۰ درصد هم گرونتره
مصطفی متوسلیان
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام لطفا برای یکبار هم که شده نگاه عادلانه به این موضوع داشته باشند جدا از هزینه های معمول مثل کمیسیون وبنزین ،. هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو به قدری بالا است که یک راننده شش . هفت .ساعت اول کاری خود را باید به خودرو اختصاص داده و تازه از ساعت هفتم به بعد برای خانواده خود تلاش کند وکرایه ها به واقع یک پنجم کرایه واقعی نیست
محسن
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
ما واقعا مجبوریم اسنپ هستیم و اسنپ و مسافران هم حساب سواستفاده میکنند، کمسیون ۲۰ درصد، کرایه نصف تاکسی و آژانس، جریمه کنسلی اول کار برای راننده ، اما برای مسافر بعد از مبدا و گذشت ۵ دقیقه ، سرکاری بعضی از همشهری ها، عدم تعلق بنزین ، لاستیک، روغن، قطعه ، هزینه تعمیر ، توهین مسافر، تهدید اسپ ، عدم پرداخت هزینه سفر از سوی بعضی از خانم های حوان، و عدم پیگیری از سوی اسپ ، خلاصه دها مورد دیگر و حالام هم که شورای شهر تهران هزار تا وظیفه داره بخیال و گیر داده به کرایه ،
محسن
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
ما واقعا مجبوریم اسنپ هستیم و اسنپ و مسافران هم حساب سواستفاده میکنند، کمسیون ۲۰ درصد، کرایه نصف تاکسی و آژانس، جریمه کنسلی اول کار برای راننده ، اما برای مسافر بعد از مبدا و گذشت ۵ دقیقه ، سرکاری بعضی از همشهری ها، عدم تعلق بنزین ، لاستیک، روغن، قطعه ، هزینه تعمیر ، توهین مسافر، تهدید اسپ ، عدم پرداخت هزینه سفر از سوی بعضی از خانم های حیوان، و عدم پیگیری از سوی اسپ ، خلاصه دها مورد دیگر و حالام هم که شورای شهر تهران هزار تا وظیفه داره بخیال و گیر داده به کرایه ،
رضا
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
آقایان کی میگه کمیسیون ۱۵ درصده
شهر ساری که من کار میکنم ۲۰ درصده
از اجبار رانندگان اسنپ و تپسی بخاطر اقتصاد کشور به معنای واقعی کلمه دارن سو استفاده میکنند
Ms
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
باید یک کار فنی یاد گرفت و دیگه برای این شرکتها کار نکرد که مردم همون تاکسی که باید متاهل هم باشی تا بهت بدن سوار بشن اونها هم گوش مردم را ببرن و کرایه چند برابری بگیرن از مردم کرایه درست همون قدره ما اومدیم مفتی با کرایه کم جابجا میکنیم اینو بدونین هر چیزی کمتر هست ارزش بیشتر داره اینا چون راننده زیاد شده براشون ارزش ندارد حتی مردم هم برای حکومت ارزش ندارن چون مردم زیادن پس اگه میخان کرایه بالا بره باید اگه میخایم کار نکنین یک هفته یا بیشتر کار نکنین مختل بشه اگه هم میخاین کار بکنین حداقل کرایه پایین قبول نکنین
مرتضی
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام من راننده اسنپم.از تمام کاستیها و…..اسنپ و مسافرکه بگذریم، میخواهم خاطره سفری را بگویم،به مبدا رسیدم ساعت ۵۸دقیقه نیمه شب بود،خانم سوار شدوحرکت کردم بعداز حدود ۱۵دقیقه به مقصد رسیدم،مسافر گفت چیزی میخواهد بخرد ویادش رفته برگردم داخل شهر و دنبال سوپرمارکت که درآن موقع اکثراً بسته بودند خلاصه مغازه پیدا کردم و خانم پیاده شد و رفت لحظه ای بعد اومدو گفت پول کم آورده نقدی به او بدم به منزل رسیدم میارم براتون با خودم گفتم خانم است و شاید پول کم همراهشان باشه پولو دادم و خریدشانو کردند،مجددا به مقصد برگشتندپیاده شده ورفتن که کرایه و مبلغ .دستی را بیاورند،الان یک سال بیشتره که هنوز تومنزل موندن. منم مونده بودم که اون موقع شب کدوم زنگو بزنم ،خلاصه مطلب رفتم دنبال زندگیم،ازین سفرها زیاد داشتم ولی دیگه پول دستی ندادم،چندین بار هم تیکت زدم با اسنپ تماس گرفتم ولی هنوز دارن پیگیری میکنند.افسوس که ،آنکه انسان را کند روبه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج.بردگی نوین با ۲۰درصد کمیسیون؟؟؟شش ماهه که دیگه اسنپم گذاشتم برای خودشون.مال بد بیخ ریش صاحبش.کمترررر میخوریم .تشکر از حوصله تون.
بهروز
تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام به همگی. آقایون برید کارگری کنید به خدا بهتر ۷ میلیون راننده سواری داره نفری میانگی اگه ۵۰هزار کمسیون بدن چقدر میشه….مرغ هر چی چاق تر باشه…….وسلام
حسین
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
کارکردن دراسنپ شده حکایت کارکردن خر وخوردن یابو
مسعود مهدوی
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
واقعا آدم از ناچاری میره اسنپ.بدون شک دست مسئولین بالا رتبه و مسئولین اسنپ در یک کاسه است.هزینه ساخت یه اپلیکیشن زیاد نیست ولی مجوز نمیدن تا نکنه نونشون آجر بشه.همه باید به فکر یه …. باشیم
علی،
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
با این شرایط برای راننده نمیصرفه که در تاکسی اینترنتی کارکنه وریزش قابل توجهی خواهد داشت ،وقتی کرایه یک مسیر۶۰تومن میشه با تاکسی یا خطی راننده اسنپ مگه دیونست بیادبا ۲۳هزارتومن مسافر جابه جا کنه ۲۰/هم بده اسنپ وعملا میشه۱۸هزار،ببخشید نمیدونم برخی از دوستان چرا انقدر به مفت بری علاقه دارن دوست عزیز با دوچرخه و اتوبوس سفر کن ومتوجه باش اسنپ یک تاکسی سرویس دربست هست کافیه دوستانی که در اسنپ هستن یک هفته سرویس نگیرن آزاد کار کنید این مدت تا دوستانی که خیلی اعتراض دارن بفهمن کرایه ها ی واقعی چقدره
Shp
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام راننده اسنپ هستم بار ها برام پیش آمده مسیر ۱۰ دقیقه ای با ترافیک سنگین به مبدا مسافر رفته ولی در بین راه ویا مبدا کنسل کرده ودیگر جواب گو نبوده وحتی اسنپ بابت کنسلی مسافر وطی کردن ۱۰دقیقه مسیر چیزی به راننده نداده خواهشمندام رسیدگی بفرمایید تا حق راننده از بین نرود
Ak
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
خدا رو شکر یکی پیدا شد بخشی از در دل ما رانندهها رو انعکاس داد. اینها که گفته شد بخشی از مشکلات ما راننده است. در ضمن جدیدا پشتبانی اسنپ هم به هیچگونه از مشکلات رسیدگی نمیکنی.قبلا مشکلات رو بصورت ثبت تیکت یا تماس تلفنی اعلام میکردیم ولی الان کلا دیگه پشتیبانی نداره. اصلا ما رانندهها دیگه به پشتیبانی دسترسی نداریم. تیکت هم نمیشه ثبت کرد. کلا ثبت تیکت هم بسته شده. اگه با یه مسافری به مشگل بخوریم نمیتونیم انتقال بدیم. یا باید بی خیال بشیم یا با مسافر دعوا کنیم. آخه این چه مدل شرکتیه که در قبال کارکنانش پاسخگو نیست. لطفا شما پیگیر باش.
سالاری
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
اولاً…کمیسیون ۲۰درصده که داد همه رو درآورده . تو این کشور برای عده ای درامدشون از جیب مردم و قشر ضعیفه . ماشیم بخاطر کار در اسنپ کامل از کار افتاد تعمیر موتور کاملی که بیش از ۲۰ میلیون تومانه انداخته رو دستم . توی این چند سال من و ماشینم بردگی کردیم برای اسنپ.سه ساله هر روز نقداً کمیسیونی نزدیک به ۲۰۰ هزارتومان (هرروز) فقط من یکی ریختم تو جیب اسنپ . خاک بر سر من که نتونستم کاری برای خودم دست و پا کنم که امروز شرمنده بچه هام نباشم. دقیقا پول یک ماشین رفته تو جیب اسنپ . نگاهی به کارکردهاتون بندازید و کمیسیونهایی که دادید . الان اگه اسنپ شرف داشت میبایست از ماشینهای خراب حمایت کنه .اپلیکیشن کپی از غرب، منِ راننده با ماشینم در اختیار اسنپ ، بسته اینترنت و مکالمه میخرم بنزین و روغن و لنت و صدها چیز دیگه فول میکنم میرم به بردگی اسنپ. اسنپ از خودش چی گذاشته وسط که یک پنجم درآمد را خالص برمیداره بدون حمایت و پشتیبانی. چرا سیر نمیشید
علیرضا
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام خدمت همکاران عزیز بهترین کار…هستش تا مجبور نشن قیمت ها تغییری نمیکنه
sadegh
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
من معتقدم اگر اسنپ یک گزینه پیشنهادی کرایه توسط مسافر را فعال کنه خود مسافر ها کرایه بالاتری نسبت ب اسنپ لحاظ میکنن گدای سر خیا بون ده تومن بهش میدی نمیگیره اصلان کرایه ۱۴ تومن و ده تومن ۱۵ تومن یعنی چی بخای ماشینو استارت بزنی خاموش کنی هزینه اش بیشتره کرایه تاکسی توی ی مقصد در شهر ها برای یک نفر ده تومنه ، اسنپ کرایه پایه را باید ۲۵ تومن یا ۲۰تومن ثابت قرار بده حداقل مبلغ حالا از یه تایم و مسافتی بیشتر بود به این مبلغ اضافه کنه همچنین مسافر تا اعتبارش شارژ نکرد درخواست سفر نده داد ب درخواستش توجه نکنه که اگر بعد درخواست سفر بعد طی مسافت قابل توجه توسط راننده سفر را لغو کرد از اعتبارش کم بشه اسنپ هم وقتی مسافر کرایه نداد نباید از اعتبار راننده کمیسیون کم کنه اگر مسافر اعتبار داشته باشه همچین مشکلی پیش نمیاد
علی نیکخواه
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
باسلام من با اسنپ و تپسی همکاری می کنم بعضی مسافرا پول همراهشون نیست میگن بعدا به کارد بانکی واریز میکنند ولی انشاالله فر اموش کردند بعنوان مسافر سوار شدم راننده گفت باقی پولو ندارم بعدا به کارت واریز میکنم که تا کنون واریز نکرد به اسنپ شکایت کردم میگن از کارت به کارت حمایت و پیگیری نمیکنند ولی همون اول کمسیون از حساب راننده کم میکنند
گمنام
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
همه راننده ها دارن مینالند ولی دو دستی چسبیدن به اسنپ و مدیران اسنپ هم چون میدانند چه کوسخوا هایی هستید و با این شرایط کار میکنید اصلا به پشتشان هم حسابتان نمیکنند. کافیه یک راننده به مسافر بگه بالا چشمت آبرو اسنپ سریع راننده را مسدود میکند و هوای مسافر را بیشتر دارد تا راننده
sadegh
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
جالب اینه گاها مسافر سوار میشه کرایه هم نمیده ولی اسنپ از کرایه ای ک مسافر نداد از اعتبار راننده کمیسیون را کسر میکنه
اسد
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
واقعاً با مبلغ کم کرایه و ۲۰ درصد کمیسیون و هزینه قطعات و دستمزد چند برابری دیگه این نمی صرفه و پیشنهادی اینه که یک روز رانندگان محترم اعتصاب کنند و سفر نگیرند.همه از مسافر و اسنپ و تعزیرات به التماس می افتند ،بیایید یکبار امتحان کنیم
sadegh
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
کمیسیون دقیقا ۲۰ درصد هست نه ۱۵ درصد یا ۱۸ درصد
راننده اسنپ
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
..تو گور کسی که اسنپ درست کرد.. مردم بیچاره کشوندن طرف خودشون.. و سو استفاده… ..به اسنپ
سیروس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
مسافر داشتم دو میدانی سوار وجایی نامعلوم پیاده شده یک ریال کرایه نداده،بارها به اسنپ از همون لحظه پیام دادم تیک زدم ،تماس گرفتم ولی هرگز پیگیری نکرد،هشت هزار تومنی هم بابت کرایه چهل هزار تومانی پرداخت نشده برراننده هم کمیسیون برداشته
رضا
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
سلام اینا همش به خاطر ضعف قوه قضاییه هست با وجود این همه راننده شاکی،به این موضوع رسیدگی نمیکند.
بدبختی در مملکت ثرتمند
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
خدا … کنه آنکه اسنپ وتپسی رو راه انداخت
ع ن
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
مدت هفت ساله واسه اسنپ کار کردم امروز ماشین روغن گیربکس کم میکنه روغن سوزی هم افتاده لاستیک ها هم صاف شدن با کلی خرج گذاشته رو دستم پول هم ندارم اینه عاقبت راننده اسنپ .هر کی بیشتر کار کنه زودتر خودش و ماشینش رو نابود کرده
ناشناس
تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲
اقایان خبرازگرانی قطعات یدکی چندملیونی ندارند کار باخودرو اصلا بصرفه نبوده ونیست بیشترافراد ازسر ناچاری اقدام بکارمینمایند