چاپ کد خبر: 136605
19 اسفند 1402

آقایان تعزیرات یکبار هم شده به حرف راننده های اسنپ گوش کنید

با حذف گزینه نا عادلانه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی در حمایت از حقوق مسافران بود اما راننده‌ها معتقدند دریافتی آنها صرفه اقتصادی ندارد و حق و حقوق آنها از سوی شرکت‌ها به درستی تامین‌ نمی‌شود.

به گزارش اول فارس ، بهمن ماه بود که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشستی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» مصداق بارز گران‌فروشی است و تاکسی‌های اینترنتی با استفاده از این گزینه بدون ارائه خدمات ویژه‌ای، مبلغی اضافی دریافت می‌کنند. بعد از آن رئیس سازمان تعزیرات حکومتی «احمد اصانلو» نیز از شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی درخواست کرد که گزینه عجله دارم را فوراً از برنامه‌های خود حذف کنند.

اسنپ 1

گرچه گزینه «عجله دارم» به صورت نامشخص و بدون در نظر گرفتن خدمات ویژه‌ای قیمت مسیر را برای مسافران افزایش می‌داد؛ اما با توجه به نظرات کاربران در گزارش «رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «برده‌داری نوین» می دانند» به نظر می‌رسد آنها معتقدند هزینه سفرها به قدری پایین و میزان کمیسیون شرکت‌ها به قدری زیاد است که خیلی اوقات صرفه اقتصادی ندارد.

بنابراین ضروری به نظر می‌رسد لازم است مطالبات رانندگان و سفیران تاکسی‌های اینترنتی هم شنیده و حق و حقوق آنها به درستی از سوی شرکت‌ها تأمین شود

روایت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مخصوصا اسنپ معمولا به شرح ذیل است

۱- نداشتن بیمه و عدم ارائه امکانات و تسهیلات مناسب از سوی «اسنپ»

بخشی بزرگ از رانندگان در کامنت‌های بی‌شمارشان از نداشتن بیمه در اسنپ و عدم ارائه امکانات و تسهیلات از سوی این سوپر اپلیکیشن گلایه کرده‌اند. این‌که نه تنها بیمه نیستند، بلکه اپلیکیشن اسنپ به طور روزافزون در حال کاستن از هر گونه ارائه امکانات ویژه به آن‌ها است.

آن‌ها می‌گویند، چرا همه انگشت اتهامات باید به سوی رانندگان باشد؛ آن‌هم در شرایطی که عملا اسنپ برای ناوگان پرشمار خود هیچ تسهیلات ویژه‌ای هم ارائه نمی‌کند. برخی نیز گفته‌اند اگر در گذشته تسهیلاتی هم‌چون تهیه لاستیک و… بود، حالا به حداقل ممکن نیز رسیده است.

در این بین باید توجه داشت، بیمه رانندگان موضوع جدیدی نیست و از بطن تاسیس اسنپ تا کنون چنین بحثی مطرح بوده است. تاکسی‌های اینترنتی استدلال‌شان این است که آن‌ها کارفرمای رانندگان نیستند. تنها در صورتی که رانندگان کارفرما داشته باشند باید بیمه شوند که البته اسنپ و تپسی چنین مسئولیتی را تا کنون نپذیرفته‌اند.

۲- چرا در جدال اسنپ و مسافران همیشه رانندگان باید ضرر کنند!

بخشی بزرگ از رانندگان نیز این موضوع را مطرح کرده که آن‌ها قربانی هر گونه چالش جدیدی میان اپلیکیشن اسنپ با مسافران هستند. اسنپ تنها به منافع و کسب سود بیشتر خود فکر می‌کند. مسافران نیز هر گونه اعمال محدودیت و خسارت را برای خود غیرقابل پذیرش می‌دانند.

در بسیاری از کامنت‌ها، لحاظ شدن جریمه یا جریمه‌هایی با مبلغ ۲۵۰۰ تومان برای پرداختن به رانندگان به دلیل تاخیر مسافران نیز خنده‌دار ارزیابی شده است. معتقد هستند که هر گونه جریمه احتمالی مسافران، زمانی که به آن‌ها نرسد، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. رانندگان زیادی بر این نکته تاکید کرده‌اند که تنها مظلوم واقعی آن‌ها بوده و هستند. نه اسنپ از آن‌ها حمایت می‌کند و نه می‌توان این انتظار را داشت که مسافران نیز حمایتی از آن‌ها داشته باشند.

۳- پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفر‌ها

قریب به اتفاق کامنت‌های رانندگان به پایین بودن نرخ تعیین شده برای سفر‌ها اشاره داشته دارد. رانندگان بسیاری از نرخ‌های پیشنهادی اسنپ برای انجام سفر‌ها را نامعقول ارزیابی می‌کنند. آن‌ها نرخ‌های پیشنهادی را حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافران را ناکافی می‌دانند. در بسیاری از کامنت‌ها نقل شده که نرخ‌های پیشنهادی سفرها، در قیاس با مبالغ درخواستی از سوی تاکسی‌های داخل شهری و آژانس‌ها بسیار ناچیز است.

البته این موضوع بیشتر از سوی رانندگان شهرستان‌ها مورد اشاره قرار گرفته است. برای نمونه آن‌ها می‌گویند در شهرستان‌ها یک مسیر ۶ کیلومتری، بدون احتساب زمان و مسافت رفتن تا محل مبدا، ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان ارائه می‌شود. چنین مبلغی با هیچ منطقی همخوانی ندارد و نصف کرایه تاکسی‌های مسیری با مسافت بسیار کوتاه هم نیست.

۴- بالا بودن کمیسیون‌های اسنپ از رانندگان

علاوه بر پایین بودن کرایه‌ها، بخشی بزرگ دیگری از کامنت‌های رانندگان اسنپ  در رابطه با درصد بالای کمیسیون دریافتی اسنپ از آن‌ها بوده است. رانندگان بسیاری این پرسش را مطرح کرده‌اند که بر اساس چه منطقی باید بیش از  ۱۵ درصد از کرایه‌های پایین را به مالکان اپلیکیشن‌ اسنپ در حوزه تاکسی اینترنتی بدهند.

دریافت کمیسیون ۱۵ درصدی از سوی آن‌ها، یک «بردگی مدرن» و «ظلم آشکار» است. در بسیاری از کامنت‌ها حتی کاهش کمیسیون به ۵ درصد هم نامعقول ارزیابی شده است.

البته برخی رانندگان می گویند کمیسون اسنپ اصلا پانزده در صد نیست بلکه تا ۱۸ درصد هم میرسد.

 راننده های اسنپ

۵- عدم رشد متناسب کرایه‌های اسنپ با تورم و گرانی‌های جاری در بازار

بخشی زیادی از کامنت‌های مخاطبان، به عدم رشد متناسب کرایه‌ها با گرانی جاری در بازار اشاره دارد. رانندگان می‌گویند، کرایه‌های پیشنهادی اسنپ با احتساب کمیسیون دریافتی، به هیچ عنوان پاسخ‌گوی نیاز‌های یک زندگی نرمال نیست.

در وضعیت تورم بالای ۴۰ درصد، در چند سال اخیر رشد نرخ کرایه‌ها بسیار ناچیز بوده است.

برخی از کامنت‌ها نیز به این امر اشاره دارد که میزان کرایه‌ها از سال ۹۸ تا کنون تغییر نداشته (البته تجربه مسافران چنین مسأله‌ای را تایید نمی‌کند)، اما هزینه‌های زندگی به طور سرسام‌آوری بالا رفته‌اند.

۶- این اسنپ دیگر اسنپِ سابق نیست

برخی دیگر از رانندگان، با صراحت نوع تعامل استارتاپ اسنپ با خود و حتی مسافران را در مسیر افول ارزیابی کرده‌اند.

آن‌ها بر این نکته انگشت گذاشته که اسنپ در حال پوست‌اندازی بوده و بر خلاف گذشته تنها به کسب سود بیشتر برای خود فکر می‌کند.

کسب منفعت بیشتر آن‌چنان برای آن‌ها اهمیت دارد که از موضع بالا با ناوگان حمل‌ونقل خود تعامل می‌کنند. حتی برخی نیز باور دارند که تعاملات اسنپ با مسافران نیز افت فاحشی داشته است.

۷- شان و احترام رانندگان اسنپ که نایده انگاشته می‌شود!

کامنت‌های بی‌شماری نیز از عدم احترام و شان اسنپ و مسافران به خود اشاره کرده‌اند. رانندگان می‌گویند، «ما گدا نیستیم»؛ ناچار هستیم و در نتیجه اجبار‌های زندگی روزمره است که در «اسنپ» کار می‌کنیم. برخی نیز گفته‌اند که خود نیز می‌دانند که کار کردن در اسنپ، بیش از آن‌که به نفع‌شان باشد، خدمت‌رسانی به مالکان اسنپ است. اگر مجبور نبودند، هیچ‌گاه وارد این شغل نمی‌شدند.

در کامنت‌های رانندگان چنین آمده که نه مالکان اسنپ و نه برخی از مسافران، شان و احترام لازم را برای‌ آنها قائل نیستند. مثلا یکی از کاربران نوشته است: «برخی از مسافران چنین می‌پندارند با پول اندکی که برای یک سفر به راننده پرداخت می‌کنند، عملا هم آن‌ها و هم خودروهایشان را خریده‌اند.»

۸- عدم توجه به زمان، هزینه و استهلاک خودرو‌های رانندگان اسنپ از سوی مسافران

بخشی بزرگ از رانندگان نیز  درخواست کرده‌اند که از کاستی‌های مسافران به آن‌ها نیز بنویسیم. آن‌ها خطا‌های بسیاری از مسافران را مثال زده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مسافرانی افغانی که ناگهان فرار می کنند و اسنپ حاضز نیست کرایه آنها را به راننده پرداخت کند

مسافرانی که بعد از بیش از ۱۰ دقیقه در انتظار نگه داشتن رانندگان سفر خود را لغو می‌کنند، با خود چه می‌پندارند!
مسافران زمانی که آماده شدند، درخواست سفر بدهند. نه اینکه در حال صبحانه، نهار خوردن یا کار‌های روزمره باشند و به راننده بگویند، منتظر بمان تا کارم تمام شود.
اگر مسافران در طبقات بالای ساختمان‌ها یا برج‌ها اقامت دارند، حتما زمانی که پایین می‌آیند درخواست اسنپ بدهند.
در صورت داشتن تاخیر زمان انتظار را اضافه کنند که رانندگان نیز اندکی راضی باشند. چرا بعضی در برابر اضافه کردن زمان انتظار، مقاومت می‌کنند!
اکثریت قاطع تاخیر‌ها (۹۹ درصد به بیان برخی‌ها) از سوی مسافران است نه رانندگان.
مسافرانی هستند که راننده را برای تنها چند متر ناچار به رفتن مسافت‌های کیلومتری برای رسیدن به مبدا می‌کنند.
برخی کاربران رانندگان را به کوچه‌های بن‌بست و تنگ می‌برند که تنها چند‌ متر با ورودی‌های اصلی فاصله دارد.
برخی مسافران قوانین الزام شده را رعایت نمی‌کنند و حیوانات خانگی همراه دارند
تعداد انگشت‌شماری از مسافران نظافت را در خودرو‌ها رعایت نمی‌کنند.
سرویسی که مبالغ پایین است، دیگر ۱۰ دقیقه انتظار معنایی ندارد.
و…
۹- افول شدید خدمات رسانی‌های پشتیبانی «اسنپ»
رانندگان زیادی نیز برای فرارو نوشته‌اند، خدمات‌رسانی‌های پشتیبانی اسنپ در مسیر افول قرار گرفته است. انگار اسنپ، دیگر همانند سابق، پاسخ‌گو نیست.

پشتیبانی این اپلیکیشن در بسیاری از موارد، اشتباه و خطای مسافران را نمی‌پذیرد. در برخی موارد، بعضی مسافر‌ها پرداخت کرایه را به گرفتن شماره کارت موکول می‌کنند، اما عملا پرداختی ندارند.

زمانی موضوع به پشتیبانی ارجاع می‌شود، عملا جبران خسارتی صورت نمی‌گیرد یا حداقل از کاربر هم موضوع اخذ خسارت پی‌گیری نمی‌شود.

۱۰- وقتی همه قوانین تنها به ضرر رانندگان است!
در بحث گرفتن خسارت از مسافران به علت تاخیر، اکثریت قریب به اتفاق رانندگان رویکردی حمایتی داشته‌اند. آن‌ها می‌گویند نباید همیشه قانون به ضرر ما باشد؛ مادامی که مسافر نیز به تعهد خود عمل نمی‌کند، باید جبران خسارت صورت بگیرد. برای نمونه یک مخاطب چنین نوشته است: «روزانه ۱۵ تا ۲۰ سفر می‌روم. در روز حداقل ۴ تا ۵ مورد لغو شدن سفر دارم؛ آن‌هم با طی مسافتی قابل توجه تا رسیدن به مبدا.» مسافر تاخیر دارد؛ اسنپ هم بی‌خیال جبران ضرر و حتی در صورت لغو سفر از سوی راننده، جریمه هم برای او لحاظ می‌شود. آن‌ها درخواست کرده‌اند که قانون خسارت گرفتن، جریمه و… تنها نباید بر روی رانندگان اعمال شود.

۱۱- بیش از یکسال است سهمیه بنزین راننده اسنپ را نمی دهند

و شاید همه رانندگان اسنپ در این یک مشکل  نظرشان واحد است….یکسال و اندی است اعتبار بنزین مثلا تا حدودی یارانه دار را به این گروه از رانندگان حمل و نقل شهری نداده اند..

۱۲- خییل از راننده ها هم به جریمه آنها بدلیل عدم حجاب اسلامی توسط مسافرین معترض اند و…

عضو کانال ما در تلگرام شوید

اگر شما راننده یا مسافر اسنپ هستید نظرتان را برای ما بنویسید

دفاع مدیرعامل اسنپ از گزینه «عجله دارم» و اعتراض به ندادن سهمیه سوخت رانندگان

 کمیسون ۲۰ درصدی اسنپ چیزی برای راننده نمی گذارد

رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «برده‌داری نوین» می دانند

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

راننده سابق اسنپ شنبه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۲۲

من خودم یه مدت اسنپ و تپسی کار کردم ، زمانیکه وضع مالیم کمی خراب بود ، ولی الان نتیجه گیری میکنم میبینم اگه اون زمان قرض میگرفتم از دوستان و فامیل ، خیلی خیلی بهتر ازاین کار کردن بوود!!! هزینه های ماشین خیلی بالاست ، هر چی در میاری باید یه چیزی هم بذاری روش ، خرج ماشینت کنی !!!

واقعا مسافرا ، تقریبا ۹۰درصدشونم شعور ندارند ، من که کارشناس ارشد از دانشگاه معتبر سراسری هستم ، گاها حس میکردم طرف منو نوکر خودش داره تصور میکنه !!! واقعا حیفه وقتمونو بذاریم برا هم چین خر حمالی .
یعنی آدم بره کارگری ساختمان بکنه ، از صبح تا عصر ، خیلی بهتر از اسنپ و تپسی مسخره ست !

تازگی ها هم میشنوم ستااااد مزخرف فلان و بهمان (خاک عالم تو سرشون) بجای حمایت از رانندگان با این وضع اقتصادی ، گیر دادن به چرت و پرت ها ( گزینه عجله دارم !!!) ، واقعا مسخره ست ، یکی نیست به اینا بگه ، داداش مفت خوری رو بذار کنار ، فرض کن هیچ جایی استخدام نیستی و درامد نداری ، میخوای اسنپ و تپسی کار کنی و خرج خونواده تو دربیاری ، خداوکیلی با همون کرایه خیلی پایین که اسمشو بذار با گزینه عجله دارم !!! کار میکنی ؟؟؟؟

به خدا دوسه ماه کار میکنه ، بعد اینکه ماشینش افتاد به خرج ، اون موقع میزنه تو سرش و میگه عجب اشتباهی بود این اسنپ و تپسی !!!

امیر جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

مسافر را رساندم به مقصد .بهم میگه این خونه پلاک نداره بروزنگ بزن اگه پلاک ۲ هست من پیاده شم .خودتون میزان فهم و شعور و توقع بعضی از مسافرین بی شعور را قضاوت کنید.

راننده اسنپ گچ سیتی پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰

سلام و عرض ادب به کلیه رانندگان عزیز
بخدا بزرگترین اشتباه مسافر کشی‌ه
اونم با این خفّت

منکه دیگه اسنپ رو روشن نمیکنم
چون واقعا ارزش نداره
فقط بردگی مطلقه

اونم با کمترین درآمد و بیشترین استهلاک

اصلا انگار به ماشینت وام میدی اونم با وضع خیابونها
روزی ۲۰۰ یا ۳۰۰ کار میکنی
بعد ۱۰ روز باید بری حداقل ۲ یا ۳ میلیون خرج ماشینت کنی

داوود پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۱۶

آغا گوش ندن اصلا تا حالاهم گوش ندادن راننده مختاره وقتی خودش دلش مفت بری میخواد چه کارش دارید کسی که واسه شخصیت وسرمایه زندگیش هیچ ارزشی قائل نیست چرا باید کسی به حرفش گوش بده

جیلی چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

سلام والا اسنب میزنن تا مبدا ۳ دقیقه بعد که درخواست رو قبول میکنیم میزنه ۶ دقیقه این بماند تا مبدا میرم ۵ دقیقه مسافر دیر میاد این میشه ۱۱ دقیقه مسافر هم با یه ببخشید تمومش می‌کنه شعورش نمی‌رسه یه ۵ دقیقه توقف اضافه کنه. خیلی وقتها هم رفتیم رسیدیم مبدا یدفع مسافر لغو سفر رو میزنم . بعضی از مسافر ها خیلی اذیت میکنن

اسنپی چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

کاردر اسنپ بردگی هست کمسیون ۱۸ درصدی با این خرج بالای ماشین ولی چکار میشه کرد بقول معروف انچه شیران را میکند روباه صفت احتیاج هست احتیاج هست احتیاج حداقل یکم هم ک شده بفکر رانندهاباشیداگه کارفرما به فکر پرسنل خود باشد همه چیز درست میشود ولی…….؟

ناصر چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

من مسافری داشتم از شهر تهران به استان تهران از کرایه مبلغ ۱۵۰۰۰هزار تومان بابت تلفن از بنده کسر شده واینجور ک با ماشین حساب زدم حدودا ۱۸درصد کمسیون از بنده کسر کردن بازم صد رحمت ب اژانس ک ۱۰درصد کمسیون میگیره

محمد چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۴

کمیسیون در منطقه گیلان ۲۰ درصد هستش.
جالبه از لنگرود تا رودسر کرایه ۵۰ تومان میزنه در صورتی یه خانواده از لنگرود تا رودسر با تاکسی داخل شهری بره بیشتر میشه جدا از اینکه راننده اسنپ میره دم دره خونه خیلی هم با احترام باید رفتار کنه که خدای نکرده مسافر از رفتار راننده ناراحت نشن، که اونوقت امتیاز ازش کم میشه،امتیاز کم باشه مسافر کمتر یا مسیر بد میفرستن، واینکه باید با احترام ببریم دم در خونه پیادش کنیم حالا قضاوت با شما

ناشناس چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۰

کار در اسنپ یعنی بردگی ،کارمزد ۲۰ درصد ظلم عظیم به خلق ،اگه کمیسیون ۵درصد باشه حق الناس نشده

راننده اسنپ یاسوج چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۵۲

سلام
من مسافری داشتم به قیمت ۴۲هزار که کمیسیون هم ازش کم کنید میشه ۳۳هزار .بماند مسافر از دست تاکسی های بی سیم شاکی بود که بهش گفتن ۸۰هزار همین مسیر را …!!؟
تو را خدا عوامل اسنپ کمک که نمی کنید لااقل کمیسون کم کنید.
مشکل بعدی قیمت پیشنهادی که اول برای راننده فرستاده میشه متفاوت هست بعد از پذیرش سفر مثال ۴۵اول بعد میشه ۴۰ تازه کمیسیون هم ازش کسر کنید

راننده اسنپ یاسوج چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۴۴

سلام
چه بگویم از کدامین درد
بخدا قسم حق رانندگان اسنپ ضایع شده
تاخیر مسافران، توقف های بی محاسبه،عدم پرداخت بعضی سفر ها ، جاده های خاکی ، لغو سفرتوسط مسافر بعد از رسیدن راننده
عدم محاسبه ترافیک ، اضافه بار ،و جریمه لغو سفر برای راننده و و و و

Hm چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۵۷

علاوه برتمام موارد گفته شده درمتن، باید برای درخواست سفر گزینه استفاده از کولربرای مسافر تعیین شود چون با کولر گرفتن مصرف سوخت واستهلاک ماشین تاسی درصد بالا میرود.

خداکرم چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۱۵

واقعا برده داری نوین اسنپ خیلی وقت شروع شده وکسی هم جلو دارش نیست فک کنم هیچ نهادی زورش نمیرسه بدونه هیچ خدماتی روزانه فقط ازمن ۶۰الی ۸۰ سود میکنه به چه دلیل

محمد چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۰۵

عمق فاجعه رو من فقط تو این یدونه سفر از صدها سفرم بعنوان راننده اسنپ بگم که برای یک سفر ۲۳ هزار تومانی مجبور شدم بیشتر از۲ کیلومتر پیمایش کنم که تازه به مبدا برسم دقیقا از ۱۳ تا سرعتگیر غیر استاندارد با سه برابرش چاله چوله و دست اندازهای زاییده دست شهرداری و جوبکشی های غیر اصولی توی ترافیک وحشتناک عبور کردم،، رسیدم مبدا با کلی معطلی تازه فهمیدم مسافر مبدا رو اشتباهی زده و یجا دیگه تشریف داره،، دوباره با هزار زحمت رفتم محل حضورش با یه طلبکاری و قیافه اومد سوار شد در ماشینو محکم کوبید حرکت کردم تو اون ترافیک و کوچه های تنگ با ماشین های بد پارک شده از مبدا تا مقصد و قبلش بالاخره در کل بعد پیمایش ۹ کیلومتر سفر به اتمام رسید،،، حالا انصافا این سفر برای من و خودروی سمندم با اون استهلاک بالا و صرف اون همه وقت و اعصاب و حوصله چقدر درامد و اورده داره؟؟!!!!

Uk چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۴:۴۴

اسنپ و تپسی جوری باراننده رفتار کردن که من راننده موقه به زبان اوردن اسمشون احساس نجسی بهم دست میده و باید حتمآ حموم برم و غسل کنم.اینجا ایرانه،،بنزین چندصد راننده رو یکسال خوردن و کسی هم جوابگو نیست چونکه اینجی باس ماس.
از کرج تا لواسان برای وانت ۳۰۰ هزار تومنه،، کسی جوابگو نیست چونکه اینجی باسماس.
درکل حرف راننده زیاد ولی اینجا ایرانه،،ایران. خوش بحال تگزاس
ایران برای اسنپ و تپسی یعنی،،ایتجی باس ماس.
همه درها برای هرکسی با پول باز میشه. اینجا ایرانه ایران

محمد چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۴:۴۲

قیمت سفرها که نزدیک ۹۹ درصدشون از نصف الی یکسوم تاکسی های دربستی و غیر اینرنتیه، کیفیت خیلی خیلی پایین جاده ها و چاله و دست اندازهای وحشتناک هم یطرف، نبود هیچگونه تفاوت قیمتی بین خودروی سمند و پژو و پراید و غیره تو رفاه و امکانات راحتی مسافر و هزینه استهلاک هم از یطرف و بدتر از همه نبود هیچگونه جایگاه و محل و شیوه اعتراض و شکایت و پیگیری برای رانندگاه شنیدن حرفاشون واقعا مصداق واقعی برده داری نوینه!!!!!!!!

اسنبی چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۲۸

کار در اسنب یعنی برده شدن! امروز ساعت ۳مسافراز پیروزی گرفتم برای جردن به مبلغ ۱۵۰هزار تومان و خوشحال حرکت نمودم که چقدر مبلغش بالاس!!!
بخاطر ترافیک بیش از حد نشان به همان نشان ساعت ۵ رسیدم تازه میرداماد و دیدم تا مقصد یکساعت دیگه باید منتظر باشم. از انجائیکه ساعت۶ قرار داشتم از مسافر خواهش کردم کرایه نمیخوام اگه میشه پیاده شوید من برگردم خدا شاهد است. گفت آقا میخواستی درخواست را قبول نکنی. گفتم قبل از قبول سفر که برای راننده نمیزنه مسیر چند ساعت طول می‌کشد. راننده بدبخت هم فکر می‌کنه مسیری که نیم ساعت است فوقش یکساعته میرسه نه سه ساعت…
خلاصه می‌خوام بگم اسنب و تپسی فقط بفکر کمیسیون هستند نه راننده. مثلا مبدا میزنه خیابان دماوند وقتی مسافر رو سوار می‌کنی میبینی باید تا محلاتی بری!!!

سیدرضا خلیل پور چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۱۴

باسلام خدمت همه عزیزان کشورم من یک جمله در مورد اسنپ میگم و از رانندگان عذر میخواهم هر کسی در اسنپ با این قانون …که داره کاربکنه به شعور خودش توهین میکنه واین یک … در حق همه کاربران هست

تو سری خور چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۵۶

آقایان مدیر اسنپ چرا اینگونه با رانندگان زحمت کش که در اسنپ کار می کنند ابن طور رفتار می کنید چرا شماها به کم کردن کمیسیون خود راضی نمی شوید چطور رانندگان اسنپ با این کرایه های پایین ودرصد کمیسیون بالا واستهلاک سنگین ماشین می توانند برای خانواده خود با این وضعیت بد اقتصادی امران معاش کنند در صورتی که اسنپ هیچ استهلاکی برای مدیران ندارد وراحت دارند از زحمت رانندگان بیچاره ماهیانه سودمیلیاردی به جیب می زنند در صورتی که رانندگان بیچاره باید در سرما وگرما کار کنند وبا مسافرانی سروکله بزنند که فکر می کنند بااین کرایه کمی که می دهند راننده وماشین را زر خرید کرده اند بعضی از مسافرها هم که برای پرداخت نکردن کرایه بهانه می اورند یا این که زمانی که به مقصد می رسند الکی شماره کارت می گیرند که بعدا پرداخت کنند در صورتی که بعدا در کار نیست وکرایه را پرداخت نمی کنند جواب گوشی راننده راهم نمی دهند در صورتی که اسنپ اول کمیسیون خودش را بر می دارد خواهشمند است به داد رانندگان اسنپ برسید ممنون

احمدرصا چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۵۰

تعضیرات تا حالا چهارتا مسافر جابجا کرده ک میاد با قاعطیت برای من ورود میکنه شما چرا جاهای ک با قاعطیت ورود کنید نمیکنید برین سمت دلار فقط هارت پروتین به والله یک جو وجدان در وجود تون پیدا نمیکنید یه بربرینگ چرخ با دست مزد ۵۰۰ تموم میشه وا این وعظ راه ها یکم وجدان و کنارش شعور خیلی خوبه برای شما فکر کنین اسنپ تاپسی نیست کرایه اژانس چقدره مگه جابجای قبلا با ماشین نبوده چرا کرایه اسنپ با اژانس فرق داره بدبختا مگه هنوزم با ماشین جابجا نمیشن یا فکر میکنین برنامه اسنپ خودش مسافر جابجا میکنه

آذر چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۳۲

بررسی برخی موضوعات مثل همین مورد تاکسی اسنپ با این سرعت عجیب و تصویب عجیب تر آن اصلا به مدل سیستم بررسی ایران نمیخوره. برخی موضوعات بدیهی مثل نرخهای مخابرات سالهاست که بی توجهی میشه لی یک موضوع مثل این مورد عین برق و باد بررسی و مصوب میشه. خیلی عجولانه و البته بی محتوی.

محمد چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۳۲

سلام اقا چرا اصلا اسنپ از خودش مایه نمی گدارد که کمیسون راکمتر کند وهمه اش از راننده مایه می گذارد راننده بیچاره ای که مجور است به خاطر امران معاش خانواده اش کار کند با این شرایط بد اقتصادی که داریم خواهشمند است اسنپ هم طمع خودش راکم کند وکمیسون ها را کم کند چون که این رانندکان بیچاره از همه طرف باید ضرر کند چرا بعضی موقع ها راننده کلی مسافت راطی می کند که به مقصد برسد وزمانی که به مقصد می رسد مسافر یا گوشی جواب نمی دهد یا گوشی خاموش می کند که دراین صورت راننده مجبور به لغو سفر می شود که در این حالت راننده با این مسافتی که طی کرده باید جریمه هم بشود که چرا سفر رالغو کرده است خواهشمند است این طوری با کاربران راننده رفتار نکنید تا رانندگان اسنپ بتوانند یک لقمه نان خالی برای خانواده خود تامین کنند همه اش به فکر منفعت خودتان نباشید یک کم هم به فکر رانندگان باشید

حسین سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵

سلام
به حق همین ساعت از وقتی برداشتن یه دنده هم براشون ندادم
یکم که با فکر و شعور باشه آدم میفهمه بغل ماشینت تخمه بذاری بفروشی سود داره این نه واقعا نرید بحث فقط بحثه عجله دارم نیست بحث کرایه ست کلا پایینه من از صبح رفتم تا شب دروغ نمیگم کفی سیصد چهار صد مونده بابا آزانسه یه رفت و برگشت رفت دوساعتم وقتشو گرفت اومد خونه تصمیم با خودتون

حسین سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

سلام من چند وقت اسنپ کار میکنم .چند مشکل عمده دارد . اول اینکه اسنپ براساس زمان کرایه تعیین میکنه . یعنی روز های تعطیل که ترافیک نیست کلی راه میریید اونم مفت . اصلا نمی صرفه . دوما مسافر های افغانی همه ۴نفر یا حتی ۵ نفر هستند متاسفانه اکثر افغانی ها که مواد ناس مصرف میکنند بوی عرق بدی می دهند . یعنی اگه با من بود مسافر افغانی را فیلتر میکردم یا حداقل شرایط تعداد نفر زیر ۳ نفر برای آنها تعیین میکردم . سوما اینم فقط زمان خواب بارانی و … قیمت کرایه اش بد نیست ما بقی تایم ها اکثر مفت بری . در کل اسنپ نون قرض میده یعنی هر چی در میاری بعدا باید خرج خود ماشین بکنی .

ناشناس سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

وقتی خودمون به خودمون رحم نمیکنیم امثال اسنپ و تپسی چرا رحم کنن؟ راننده ها باهم اتحاد ندارن وگرنه خودجوش کارنمیکردن تا اوضاع کرایه و… درست بشه این کارفعلی اسمش برده داری وبردگیه نه اشتغال

ایران سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

به نام روزی دهنده یکتا
بنظر من همه عواملین اسنپ و تعزیرات و خود مسافران هم میدانند که کرایه ها خیلی ناچیزه.اول از همه اسنپ باید کمیسیونش را کم کند چون با اضافه کردن عجله دارم سود بیشتری کسب میکند و رو سیاهی برای راننده است . تعزیرات باید اول جلوی کمیسیون اسنپ را بگیرد اگر واقعا میخواهد از حق مظلوم دفاع کند .چون بعد از مسافر راننده هم گیر همین دوزار پوله .اسنپ یه ارباب شده که داره برده داری می‌کنه و خیلی از مردم از درد گرانی و ناچاری وآبرو داری دارند در اسنپ کارمیکنند

علی سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

باسلام
دریک جمله بخوام بگم
اسنپ یعنی برده کشی نوین ازطرف مالکان این پدیده ونهایت اجحاف وظلم به رانندگان
نهایت سواستفاده مالکان اجراکنندگان بخاطر نیاز وکاراجباری

عباس سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

باسلام وخسته نباشید خدمت تمام رانندگان اسنپ وتپسی دقیقا حقوق رانندگان ضایع میشود وهیچ گوش شنوایی وجود ندارد فقط رانندگان مجبورند تن به کار بی مزد ا بدهند وذره ذره ازوجود خودشان و وسیله اشان مایه گذاری کنند.

ایران سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

برخی از مسافرها واقعا فاقد شعور اولیه انسانی هستند و البته برخی هم بسیار با درک و فهم هستند، اسنپ خیلی بیشتر از تپسی به راننده ظلم می‌کند و هدفش کسب سود حداکثری است! حق الناس که فقط دزدی اموال نیست، سوء استفاده از اجبار و اظطرار دیگران هم ناپسند است

مصطفی سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰

من راننده اسنپم همیشه خدا گفتم تو این راه هم ماشینمو هم کمرمو گذاشتم و هر شب بهشون پیام میدم میگم خدا نگذره ازتون من که حلال نمیکنم چون بعد ۶ساعت وقتی میرسم خونه میبینم کلا ۲۵۰تومن مونده تازه پول بنزینو استهلاکو حساب کنم تهش ۶۰تومنم نمیمونه تازه باید ناز مسافرو کشبد و ماشینتم برا حجاب خانوما توقیف بشه گفتنیم هرچی بلدن نثار راننده میکنن انگار ما این قانونو گذاشتیم اخرشم با هزارتا غر نمره منفی میدن خستگی تنمون همیشه خشکیده اسنپ یه دیکتاتوره به تمام معناست که ماهایی از رو اجبار میریم داره در حقمون ظلم شب عیدی خیابونا ترافیکو قفلل قیمتا رو نصف به نصف اورده پایین این خنده داره واقعا خونه خوابیدن هزینش کمتره تا بری با این کرایه ها تو این شهر شلوغ????

مشکل میدونید کجا هست سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴

بنده هم اسنپ الو پیک تپسی کار کردم مشکل اینکه ماهاکه زخم خوردیم ازاین کارا و نمیرم حاضرم برم پیک تهیه غذا ولی آزاد کار نکنم و اینکه تاکسی ایترنتی بدونه محدودیت داره داننده استخدام میکنه و برای همین هیچ اهمیتی نداره که راننده چی میگه چون یکی دیگه جاشو پر میکنه مشکل خود ماییم اگر باهم یه روز سر کار نریم میدونید این ها چه زربه ای میخورن همه آعلام کنن فلان روز نریم آقا یروز نون خشک بخوری نمیمیره آدم که ولی حساب کار دستش میاد که نباید آنقدر بی تفاوت نگاه کنه به ما که امثال برده اینجور کاراییم مثلان بسته تشویقی میزاره که انقدر سفر فلان تومن من که دیگه دست کشیدم هر کار دیگه ای انجام میدم ولی سر این کار اصلان ابدا # کار نمیکنم

حمید رضا فرح زادی سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

در مورد کار در اسنپ خواستم بگم با خودروی ۲۰۷ صفر کیلومتر مدتها کار کردم .یک لیتر بنزین تا این تاریخ نگرفتم و در تمامی ماهها نوشته در دست اقدام هست .نصف شب چون سگ دختر خانمی رو سوار نکردم .درب را کوبید البته بهتون بگم بعد از یک رب که انتظار کشیدم تازه این دختر خانم با سگ آمدند .بعد کلی بی حرمتی بهم کرد و نمره منفی هم داد .و اسنپ هیچگونه کاری برایم انجام نداد .مسافر سوار کردم به مقصد رسید درب را باز کرد و در رفت به اسنپ گزارش دادم هیچگونه کاری انجام ندادند .اینقدر اذیت شدم که قسم خوردم دیگر در اسنپ کار نکنم .بنده بعد از سی و شش سال خدمت در نظام مجبور به کار در اسنپ شدم و اصلا از کار کردن ناراضی نیستم .از اسنپ و عوامل آن ناراضی هستم …حتی یکبار برای رانندگان نوشتم و خواهش کردم در اسنپ کار نکنند .وگفتم وقتی شاهد ظلم شدن به خودتون هستید مرتکب گناه خواهید شد .

محمد سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

یه خدا اسنپ با این هزینه ها نمیصرفه خواهش میکنم کسی نده الکی

عباس پور محمد ارداقی سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

دور از جون تمامی رانندگان اسنپ و تپسی کار کردن با این هزینه ها و کرایه های مزخرف و ناچیز خریتی بیش نیست

عباس سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

باسلام، من راننده اسنپ هستم،چراهمیشه راننده بایدضررکند،مسافت ۴۰کیلومتری باقیمت ۳۰هزارتومان،بنزین ازاد،لاستیک باقیمت بسیاربالا،تعویض روغن وسرویس خودروباقیمتهای بسیاربالا،وووووو،کلمه عجله دارم اصلان به ماکمک نمیکند،چون که مادرحال رانندگی نمیتونیم این گزینه‌ها راحفظ کنیم،ازطرف دیگرکمیسون بالاست وکرایه کم،وبنزین هم که نمیده شرکت اسنپ،بنده خودم ۵ساعت رانندگی میکنم تقریبان۲۰۰هزارتومان میشه مبلغ زحمتم،این خودروبدون راننده نیست،حقوق راننده وخرج وخارج ماشین کی بایدبده

درمانده سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

آقایون تعزیرات اگه عرضه دارین جلوی دزدیهای میلیاردی مسولین ومفسدین اقتصادی نگرانیهای اجناس رو بگیرین مظلوم ترازراننده اسنپ پیدا نکردیم

مهران سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۰۷

اسنپ و تپسی باید توسط راننده ها تحریم شوند. از این به بعد خطی کار کنید مث سابق

مهران سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۰۵

با سلام بنده کارمند هستم و پارت تایم در تپسی به عنوان راننده کار میکنم همه موارد قید شده را تجربه کردم و اینکه از دو روز پیش به علت افت شدید کرایه ها دیگه کار نمیکنم. این کرایه ها حتی به اندازه کرایه های سال ۹۸ آژانسها وتاکسی تلفنی ها نیست
کرایه ها پایین کمیسیون ها بالا. هزینه خودرو بالا نداشتن سهمیه سوخت و برخورد ناعادلانه اجتماعی موجب شد تا برای همیشه این شغل را کنار بزارم و هیچ صرفه اقتصادی برایم ندارد. خدا از باعث و بانیش نگذره

حسین اکرمی سه شنبه , ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۳

سلام.علاوه بر مشکلات مطرح شده،مشکل اصلی این است که بدون دلیل گاهی از طرف اسنپ حقوق راننده تضییع می‌گردد ولی تشکیلات جایی برای دفاع برای راننده نگذاشته و اجازه نمیده مستقیم ،حداقل با اپراتور تماس داشته و فقط به جوابهای کلیشه ای بسنده کرده و درموارد زیاد مجبوریم از حق بگذریم که واقعا رفتار ظالمانه ای میباشد.

عباس قاسمی دوشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

دولت دزدان را گرفتم گذینه عجله دارم دزدی است اما اختلاس نه کوروش کمپانی نه .

راننده اسنپ دوشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

سلام .چراتمام اعترازات برسرکرایه وعجله دارموکرایهاواینهاس چرااعتراضیبرسر نامعقول نامناسب باتبرم نیست ومسافرانی که بدلیل پایین امدن شخصیت وارزش انسانی انها راننده ازطرف اسنپ به ضررراننده اسنپ تمام شودوحتی دراین حجم مشکلات اجتماعی که وجوددارد حتی یک عضومسئول ازحق راننده اسنپ دفاع نکند.پس کدام عدالت اجتماعی ازاین قشرزحمت کش وخدمتکارحمایت خواهد کرد.چراهمه نفع شخصی ومنافع خودرا درنظردارند.مگریک راننده اسنپ چه گناه وجرمی رامرتکب شده است که همه انگشتهابه سوی آنهانشانه رفته.مگرغیرازاین هست یاجزاینکه به فشارتبرم وهزینهای روزمره زندگی روزانه با۱۲ یا۱۴ ساعت رانندهگی دراین شهرشلوغ تمام جسم وروحش ازبین میرودتاشرمنده خانواده اش نباشد.شماروبه خدادست بکشید ازسراین قشر زحمتکش برویدجای دیگرکارهارا درست کنید.هروقت میخواهیدچندپله بالاتربروید یک عده قشرزحمتکش راپله کان خودمیکنید.کدامیک ازشماآقایان به اصتلاح کاربلدمیتوانیدجای یک راننده اسنپ مسئولیت خدمات اینچنینینی را حتی یک ساعت دراین شهرشلوغ رابه عهده بگیرید.هروزیک تزویک داستان وسوژه اقا به فکربیمه وخانواده وسلامتی راننده اسنپ نیستید.فقط به دنبال حذف حق وحقوق یک عده قشرزحمتکش جامعه هستید اقایکم به فکراخروعاقبت اعمال وکردارودستورهاوضع کردن قانون نابه خردانه خودتون باشید.که درخاتمه بایدجوابگوی خدا باشید.

علی دوشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

من یک راننده اسنپ د شهرستان هستم درشهرستان ها ۲۰درص کمیسیون برداشت میود دولت به جای اینکه کمسیون را کم کند گزینه عجله دارم که کاملآ اختیاریست آن را حذف می‌کند که به ضرر راننده است اما نمیخواه کمیسیون را کم کند که نکند شرکت اسنپ ضرر کند ،می‌خواهم این رابگویم که همیشه حق زیردستان پایمال می‌شود.

وحید دوشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

دولت محترم اگه سهمی در سود اسنپ داشت مطمنا این کرایه های مزخرف گدا گونه رو مصداق تخلف و گران فروشی نمیدونستن …باید راننده اسنپ باشی تا بفهمی که این کرایه های مسخره گرون که نیستن هیچ مفت هم هستن …واقعا باید به حال چنین دولت مردانی گریست که این شغل کاذبی که اخرین راه برای مردم بیچاره هست رو دارن این طوری نابود میکنن …و درضمن اسنپ کمیسیون ۱۸درصد میگیره نه ۱۵درصد …از قدیم گفتن خلایق هرچه لایق واقعا که لیاقت ما همینه که هست

مازیار دوشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳

تعزیرات اگر واقعا میخواست کار کنه میرفت کف بازار قیمت ها و کنترل می‌کرد و جلوی این سیل اجناس قاچاق و می‌گرفت نشستند پشت میز و تصمیم برای یک دسته راننده از همه جا وامونده کار نمیشه که

جلال دوشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

من خودم به صورت آزمایشی اسنپ کار کردم یه هفته.دیدم کرایه هاش مسخرست بعدش نرفتمو نخواهم رفت.هر جور آدمایی پیدا میشن یکی درو محکم میبنده یکی هم تخمه میریزه.در کل بدرد نخوره

محمد دوشنبه , ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

راننده های محترم خواهشا دیگه توی این اسنپ… کار نکنید اگه همه باهم دیگه کار نکنند به خاک سیاه میشینن دیگه انقد ظلم به راننده نمیکنن برید تو آژانس تو خط تا اینا بفهمن چه خبره از ماست که بر ماست # کارنکردن در اسنپ

آخرین اخبار