چاپ کد خبر: 56903
21 خرداد 1400

آیت الله رئیسی در گفتگوی تلوزیونی با مردم فارس چه گفت؟+فیلم

به گزارش اول فارس ،حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی جمعه در گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم استان فارس تاکید کرد: این استان امروزه در زمینه تولیدات کشاورزی در کشور سرآمد است، رتبه نخست تولید گندم را دارد، اما با این وجود در حوزه زیرساخت ها، صنایع تبدیلی و فرآوری و زنجیره ارزش تولید ضعف های اساسی دارد.

 وی تصریح کرد: یکی از بحث های جدی و اولویت های مهم مهم در زمینه کشاورزی استان فارس توجه و تمرکز روی موضوع زنجیره ارزش از تولید تا مصرف است که البته این  یک راهکار و برنامه راهبردی و جدی در همه جای کشور است که در استان فارس به طور ویژه دنبال خواهد شد.

 رییسی اظهار داشت: همچنین توسعه روستایی و توجه به عشایر و تولیدات این قشر پرتلاش و مولد از دیگر برنامه‌های کاری است که در صورت اعتماد مردم  این خطه و پیروزی در انتخابات به طور جدی در دستور کار قرار خواهم داد.

وی تصریح کرد: امروزه هم کشاورز هم تولید کننده  و هم سرمایه گذار و همچنین مصرف کننده همه ناراضی هستند و تنها واسطه گران و دلالان هستند که سود می برند.

وی گفت: این واسطه گری ها در همه جای کشور و در استان فارس، در بدنه تولید نفوذ کرده و به عنوان یک آسیب جدی فراروی رونق تولید شده است؛ بدون شک از برنامه های جدی و اساسی ام قطع دست دلالان در بخش های مختلف اقتصادی از جمله حوزه کشاورزی است.

رییسی همچنین از شناخت کامل خود از فارس و منابع و ظرفیت ها و همچنین مشکلات زیرساختی آن سخن گفت و تاکید کرد: امروزه هر کدام از روستاهای این استان خود می تواند یک کارخانه تولیدی باشند.

وی یادآور شد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان البته نه با دستور و بخشنامه بلکه با انجام کارهای عمرانی ، خدماتی وآبادانی در روستاها از جمله برنامه های جدی دولت اقدام و تحول است که در صورت اعتماد مردم این مهم را نیز به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اگر جاذبه در روستا ایجاد شود، تولید و عمران و رفاه را برای افراد و ساکنان ان روستا تامین کردیم بدون شک هیچ فرد روستایی و یا آن کشاورز و زارع، دل از یار و دیار خود بر نخواهد تافت و لحظه ای از زندگی شیرین خود را به زندگی در سراب کاذب شهرها عوض نخواهد کرد.

رییسی گفت: با توجه به نشستی که با برخی سرمایه گذاران و تولید کنندگان در استان فارس داشتتم و شناختی که از حوزه تولید و صنعت این استان دارم می توان با ایجاد کارهای زیربنایی و با حمایت ها و ارایه تسهیلات ویژه و طرح زنجیره ارزش  کارهای بزرگ و تحول آفرینی در این حوزه در استان فارس انجام داد.

وی ادامه داد: تجمیع صنایع کوچک و زودبازده و حمایت های ویژه از کشاورز به ویژه عشایر و روستاییان ، قطع دست دلالان و کاهش دخالت های بی جا از سوی بخش دولتی از جمله برنامه های اساسی برای رونق تولید و توسعه صنعتی در این استان است.

وی همچنین توسعه طرح های مرتع داری، آبخیزداری و آبخوان داری را جزو برنامه های راهبردی و اولویت دار خود برای توسعه همه جانبه در استان فارس به ویژه رفع برخی چالش های موجود آن همچون مشکل کم آبی دانست .

وی همچنن به موضوع امنیت و توسعه فعالیت های قضایی اشاره کرد و گفت: استان پهناور فارس با ۳۶ شهرستان دارای یکی از وسیع ترین شبکه های اداری و قضایی در کشور است که باید روی این موضوع نیز برنامه ریزی مدون داشت.

آیت الله رئیسی

رییسی همچنین به موضوع درمان و سلامت در فارس اشاره کرد و گفت: این استان در حوزه درمان و گردشگری سلامت می تواند یک قطب نه در کشور که درسطح منطقه و حتی دنیا باشد.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: موضوع پزشکی و درمانی در استان فارس سرآمد است کارهای ابتکاری و خلاقانه و پیشرفت های خیره کننده عمل های جراحی پزشکی با وجود جراحان و پزشکان و کادر مجرب درمان در این استان امروزه زبانزد عام و خاص است و بدون شک یکی از برنامه های تحولی در این خطه باید در حوزه درمان و سلامت صورت گیرد.

وی همچنین گفت: موضوع گردشگری و وجود آثار و بناهای تاریخی ، راه های ارتباطی و خطوط ریلی و هوایی و همچنین فرودگاهی از جمله مزیت ها و ظرفیت های مهم توسعه ای در استان فارس است که می تواند این منطقه را به عنوان شاهراه حیاتی و ارتباطی از مرکز و جنوب کشور قلمداد کرد.

او گفت: با وجود همه این مزیت ها و توانمندی ها و بسترهای توسعه ای می توان به آینده درخشان و پر امید این استان مهم و زرخیز کشور در آینده بسیار امیدوار بود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی یادآور شد: بنده با برنامه به میدان آمده ام و با شناختی که از مشکلات و تنگناهای موجود دارم نیز برنامه سند تحول در همه استان های کشور را به طور جدی دنبال خواهم کرد .

وی استان فارس را جلوه ای ناب از تمدن ایرانی و اسلامی و علم و دانش و فرهیختگی دانست و همچنین از بزرگان و ادبا و فرهیختگان و ۱۴ هزار شهید گلگون کفن این خطه نیز به نیکی یاد کرد.

وی شیراز را مهد ادب و فرهنگ و ادبیات فارسی قلمداد کرد و گفت: مساله فرهنگ و هنر و ادبیات که جلوه ای از هنر ایرانیان و مدنیت است به طور جدی در دستور کار و برنامه های تحولی ما قرار دارد که بدون شک نقطه آغازین آن از شیراز و استان فارس خواهد بود..

وی حضور مردم در صحنه انتخابات و پای صندوق های رای را به عنوان یکی از مولفه های اساسی قدرت و عزت کشور در عرصه های داخلی و بین المللی و پشتونه ای عظیم برای دولت آینده دانست و از مردم متدین و قدرشناس و با فرهنگ استان  فارس خواست که در این عرصه مهم حضور و ظهوری حماسی بیافرینند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار