چاپ کد خبر: 116955
2 مرداد 1402

گزارش استاندار از کمبود ۴۰ هزار قطعه زمین برای مسکن ملی تا تغییر مدیران کل و انواع باغشهری ها در استان فارس

استاندار فارس در مورد نهضت جهش مسکن در استان گفت: فرم جیم ۱۴۶ هزار نفر سبز شده، اما ما همچنان ۴۰ هزار قطعه زمین کم داریم که بیشتر در شهر صدرا و شیراز است.
به گزارش اول فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه  در نشست خبری اخیر با تأکید چندباره بر این نکته که مدیران موظف به پاسخگویی هستند و اگر مسئولی پاسخگو نبود، حتما به بنده منعکس کنید، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

استاندار فارس 1

استاندار فارس در ارتباط با نحوه عملکرد بانک‌ها در استان گفت: هفته گذشته در تهران و در دیدار با پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد دادم مصوب شود در برنامه هفتم توسعه حداقل ۸۰ درصد منابع هر بانک در اختیار مردم آن استان قرار گیرد. چون این بحث فقط استان فارس نیست. بقیه استان‌ها هم مشکل دارند و فقط تهران نسبت هزینه هایش کمتر از مصارف بود.

ایمانیه در مورد راه اندازی موزه قرآن گفت: زیر نظر تولیت آستان احمدی قرار دارد و در آخرین اطلاعی که کسب کردم، گفتند در حال انجام است. به گفته وی یک خیّر ساکن کشور آلمان ۱۲ میلیارد تومان و وزیر کشور هم ۲۰ میلیارد برای راه‌اندازی این موزه کمک کرد.

عدد ۲۲۰ واحد حاصل اطلاعات صمت و شهرک‌ها به من بودند

استاندار فارس در مورد احیای بنگاه‌های راکد گفت: عدد ۲۲۰ که قبلا گفته شد، حاصل اطلاعات صمت و شهرک‌ها به من بود و گروه‌های مختلفی را هم برای خروج از رکود واحد‌ها، هم برای راستی آزمایی آزمایی اطلاعات مأمور پیگیری کردیم.

وی تأکید کرد: اگر کسی قصد سرمایه‌گذاری در استان فارس را با تکیه بر منابع خود دارد. محکم پای او می‌ایستم.

اعتقادی به بومی‌گزینی ندارم، ان اکرمکم عندالله اتقاکم

استاندار فارس در مورد تغییر مدیران گفت: بعضی از مدیران تغییر کردند و بعضی دیگر را به تهران پیشنهاد داده شده و منتظر تصمیم گیری هستیم.

وی در مورد تغییر مدیرکل سیاسی تصریح کرد: مدت مأموریت جناب آقای قناعتی سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس پایان یافته بود و باید به سپاه بازمیگشت و با توجه به اینکه در سال انتخابات قرار داریم و نیاز به فعالیت تمام وقت است، خود ایشان هم ترجیح داد به عنوان مشاور فعالیت کند.

ایمانیه در مورد گزینش مدیرکل جدید با اشاره به ایه ان اکرمکم عندالله اتقاکم گفت: از نظر من بومی گزینی مهم نیست، کارآمدی و تخصص برای مسئول اصل است. جناب آقای محمد رضایی یکی از ۵ فرماندار موفق بود، نه تنها نماینده سپیدان سفارش نکرد؛ حتی خواهش کرد تا پایان انتخابات در شهرستان سپیدان باقی بماند که من گفتم اجازه بدهید همه استان از وجود ایشان بهره‌مند شوند.

۴۰ هزار قطعه زمین کم داریم

استاندار فارس در مورد نهضت جهش مسکن در استان گفت: فرم جیم ۱۴۶ هزار نفر سبز شده، اما ما همچنان چهل هزار قطعه زمین کم داریم که بیشتر در صدرا و شیراز است.

به گفته ایمانیه مشکل زمین شهر‌های کوچک حل شده، در شهر‌های بالای صد هزار نفر منتظر تصمیم شورای عالی شهرسازی هستیم.

وی در مورد زمین‌های تامین شده گفت: مسئله زمین در کمیل آباد حل شد، اما در مورد زمین شرق صدرا با محیط زیست همچنان مشکل داریم که امیدواریم حل شود.

به گفته ایمانیه در پرداخت وام‌های بانک مسکن در کل کشور، رتبه اول پرداخت وام به استان فارس تعلق گرفته است.

استاندار فارس در بحث کمبود دارو با بیان اینکه کمبود دارو همچنان وجود دارد، یک بخش از آن ملی است و بخشی نیز فقط در استان فارس وجود دارد گفت: از سهم فارس از دارو‌های کشور نباید ۶٫۲ درصد باشد باید به ۸٫۵ درصد افزایش یابد و در حال پیگیری هستیم.

باغشهر‌های ملکی الحاق می‌شوند؛ مشکل آب باقی است

ایمانیه در ادامه گفت: تصمیم بر این شد که باغشهر‌هایی که در زمین شخصی مردم ساخته شده، نه آن‌ها که در زمین‌های ملی تخلف کرده‌اند که کاملا خلاف قانون است و به هیچ وجه هیچ کمکی به آن‌ها نخواهد شد و با نهایت توان با آن‌ها مقابله می‌شود. با تدبیر امام جمعه، مدیرکل دادگستری، مدیر کل اطلاعات، دادستان استان و در سفر رییس قضاییه موافقت ایشان را هم بگیریم و کمک کنیم به کسانی که باغشهری در زمین خود ایجاد کرده و ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: مشکل آب باقی است که باید جدی همکاری کنند، حتما باید سراغ پساب بروند؛ من موافق آب چاه یا لوله کشی برای باغ شهر استفاده شود.

استاندار فارس در ادامه، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تسریع در روند اجرای پروژه آزادراه شیراز – اصفهان گفت: این پروژه هم اینک در مرحله نصب علائم ایمنی، نیوجرسی و راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس، هلال احمر و پلیس قرار دارد و برای این کار نیز اعتبار و نقدینگی نیاز است.

ایمانیه افزود: از دی ماه سال گذشته تاکنون حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آزادراه جذب شده که کار بی نظیری است که در طول تاریخ ۱۱ ساله احداث آزادراه جذب این میزان پول طی هفت ماه بی سابقه است و امیدوارم تا پایان شهریورماه بتوانیم حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع دیگر به پروژه کمک شود.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر هفته گذشته خود در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در هفته پایانی شهریورماه از ۶ قطعه آزادراه شیراز – اصفهان بهره برداری می‌شود و طبیعتا ایمنی همچنان خط قرمز ما است. علایم ایمنی آزادراه و سازه‌های اورژانس هلال احمر پلیس و… نیاز به اعتبار دارد.

ورزشگاه شهید سلیمانی همزمان با سفر دولت بهره‌برداری خواهد شد

استاندار فارس در مورد اقدامات ورزش و جوانان در استان فارس گفت: در شهرستان‌های استان خوب اقدام کرده‌اند تا جایی که باید پاسخگوی نهاد‌های نظارتی باشند که چگونه بدون بودجه مثلا زمین چمن ساخته‌اند.

ایمانیه به ورزشگاه‌های اصلی شیراز اشاره کرد و گفت: راجع به سه ورزشگاه وزارت می‌گوید بودجه ندارم؛ رییس سازمان می‌گوید ملی است و در حد بودجه‌های استان نیست، اما مدیر کل ورزش و جوانان انصافا خوب پیگیری کرد و طبق آنچه به من گفتند چمن ورزشگاه پارس به زودی برای استفاده آماده می‌شود.

وی بیان کرد: ورزشگاه شهید سلیمانی همزمان با سفر دولت بهره برداری خواهد شد اما در مورد ورزشگاه حافظیه بودجه بیشتری برای تعویض چمن نیاز است.

عصبانیت استاندار فارس از پیمانکارانی که مسکن ملی نساخته اند/ گزارش مصوبات جلسات قبلی در جلسه بعدی !

۱۲ اتفاق شگفت انگیز که هنگام گریه کردن در بدن می اُفتد

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

داوود شنبه , ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۶

بهانه خوبی هست برای سرباز. زدن ازساخت مسکن شایدهم افزایش قیمت وگرنه اراضی ملی بسیارهست برای ساخت مسکن ملی آقای استاندارحاظری باهم برویم بگویم درکجاهامسکن ملی می شودساخت

کشاورز چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

طرح فلاحت در فراقت دیگه زمینی برای شیراز نگذوشت

علی سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

با سلام مشکل کم آبی و تصادفات وقضایی و ترافیک جاده ای تا حد زیادی مربوط به باغ شهری است و اگه تخریب بشه مشکل زمین برای مسکن نیز حل خواهد شد

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

جناب دکترواستاندارمحترم جای آب وبرق باغ شهری مشکلات اراضی شهرک گردخون راحل کنید

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

جناب دکترواستاندارمحترم جای آب وبرق باغ شهری مشکلات اراضی شهرک گردخون راحل کنیدکه حدود۲۶ الی ۲۷ سال پیش تبلیغات اسلامی به مردم قشرضعیف کارگرفروخته رسیدگی کنیدکه مردم بتونندخودشون خونه بسازندباری رودوش دولت بردارند مین گردبیشترمتعلق به زنان سرپرست خانواده وبی بضاعت هست لطفا زسیدگی کنید

علیرضا سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

جناب استاندار بجای بفکر آب باغشهرها باشید فکر روستاهای شرق شیراز باشید که نه میتونند بخاطر فاضلاب کشت کنند نه اجازه ساخت و تغییر کاربری بهشون میدید.

علیرضا سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

متعجب ظاهرا مشاورین ایشون خوابند اینهمه اراض شرق شیراز شامل ماه فیروزان گردخون شمال وزیر اباد رو نبینند که از طریق مشارکت با مالکین چزو مسکن ملی بشه که زیر ساخت لازم رو هم دارن می رن دست رو بمو و بالاتر از صدرا میزارن.

توکلیان سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۹

جناب.دکتر.به.فکر.شهرکهای.جنوب.شیراز.هستید.که.شده.جایگا.افعانی

ﻣﺠﺘﺒﻲ سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۲۶

اﺻﻼ اﻗﺎﻱ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭ ﺑﻪ ﺟﻨﻮﺏ ﺷﻬﺮ ﺷﻴﺮاﺭ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﻧﻤﻴﻜﻨﺪ اﻗﺎﻱ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺟﻨﻮﺏ ﺷﻬﺮ ﺷﻴﺮاﺯ ﺷﺪﻩ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﻳﻪ ﺳﺮﻱ ﺑﺰﻧﻴﺪ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ ﻫﺴﺖ اﻳﺎ اﻳﻨﺠﺎ اﻳﺮاﻥ ﻫﺴﺖ ﻳﺎ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۲۲

ایمانیه فقط شعاره. یکی از …ترین استانداران استان فارسه که به دلیل ضعف تخصص و نگاه جنحی این استان روبه روز عقب مانده تر میشه.

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۱۰

جناب استاندار خواهشا این واژه که افراد بومی درکادراداره ها استفاده نشود رو حذف کنسد من شیرازیم ولی کم کم توی شهر خودم غریبه هستم ..شهر مال شیرازیاست ولی ما جایی نداریم و یه مشت..و..و افغانی شهر رو تسخیر کردند
..لطفا طرز فکر اشتباه خودتون رو اصلاح کنید وافغانیها رو هم اخراج کنید.سپاس

پویا دوشنبه , ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶

جناب آقای استاندار محترم
در این شرایط موجود کمبود آب وبرق کلا وجود وساخت باغ شهری توجیح ندارد چ ملکی وچ تصرفی باشه
مگر هردو آب وبرق نمی خواهند مگر همگی استخر و……ندارند الان با چ توجیحی در بلوار زاگرس صدرا هرروز از کوه ناپدید می‌شود وبه جاش خانه ویلای ۱۰۰۰و۲۰۰۰متری ساخته می شود آیا نمی شد این زمین ها که فقط قراراست برای خوشگذرانی استفاده شود برای ساخت مسکن ملی اختصاص می یافت

معلم دوشنبه , ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

اگر آقای استاندار زمینهای قصر قمشه و دیگر زمین های مردم کاربری می‌دادید زیاد هم می‌آوردید ۴۰ شاه زمین ماها در شیراز بخاطر رشد صدرا از دور خارج شده

آخرین اخبار