چاپ کد خبر: 73533
12 بهمن 1400

اسامی شهرهای قرمز ، نارنجی و زرد کرونایی استان فارس با محدودیت های بی رنگ

امیکرون با افزایش موارد مثبت، رنگ ۳ شهرستان فارس را قرمز کرد.

قرمز کرونایی

 بر اساس رنگ بندی جدید اعلام شده در نرم افزار ماسک، امروز ۱۲ بهمن ماه شهرستان‌های شیراز، زرقان و گراش در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

همچنین ۷ شهرستان کوار، اقلید، بوانات، ممسنی، جهرم، خفر، سرچهان و سروستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش اول فارس، بر اساس آخرین آمار‌های اعلام شده شهرستان‌های نی ریز، بختگان، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین، خنج، لارستان، آباده، خرمبید، بختگان، ارسنجان، کازرون، کوهچنار، سپیدان، بیضا، رستم، لامرد، مهر، استهبان، پاسارگاد، فسا، داراب، زرین دشت، مرودشت و اوز در وضعیت زرد کرونایی قرار بگیرند.

سرعت بالای انتقال امیکرون، کاهش استفاده از ماسک و مراقبت‌های بهداشتی، عدم پوشش کافی نوبت سوم واکسن، باز بودن تالار‌ها و رستوران‌ها، تجمع در محیط‌های بسته از جمله کنسرت و سینما، کلاس‌های حضوری و خوابگاه‌ها، فقدان تهویه در حمل‌ونقل عمومی به خصوص مترو، اتوبوس و قطار، و دورهمی‌های خانوادگی از مهم‌ترین دلایل افزایش ناگهانی آمار بستری است.

سهم نوزادان و کودکان از موارد بستری به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز امروز از کمرنگ بودن نظارت‌ها بر اجرای مصوبات کرونایی انتقاد کرد.

در همین راستا سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام «هر ۳۰ ثانیه یک نفر ابتلا در استان فارس» به مردم هشدار داد و از گسترش امیکرون در استان ابراز نگرانی کرد.

با بستری ۱۴۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۳۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۴۸۸ نفر رسید.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز از افزایش ابتلای اطفال و کودکان به کروناویروس طی یک هفته گذشته در استان فارس خبر داد.

 دکتر مهرداد شریفی در جلسه هم‌اندیشی با اساتید گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: روند ابتلای کودکان به بیماری کووید ۱۹ و سویه اُمیکرون در استان فارس سریع و نگران کننده است.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار