چاپ کد خبر: 89221
17 تیر 1401

استان فارس بزودی شاهد نابودی کامل ۴۰۰ هکتار از باغات کوپان

امام جمعه سرچهان در استان فارس گفت: ۴۰۰ هکتار از باغات روستای کوپان شهرستان به دلیل کم آب شدن و خشکی چشمه سارها و قنوات در معرض نابودی کامل است، مسئولان به هر طریق ممکن چاره اندیشی کنند.

امام جمعه سرچهان

به گزارش اول فارس، حجت الاسلام محمد جواد طلایی در خطبه‌های پیش از نماز عبادی سیاسی جمعه امروز سرچهان اظهار کرد: دیپلماسی فعال ضرورت پویایی اقتصادی است به همین جهت پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر ریل‌گذاری سیاست‌خارجی، برقراری و گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت عظیم موجود اقتصادی این کشورها در کنار نگاه متوازن در استفاده از مزیت‌های اقتصادی و سیاسی کشورهای شرق در دستور کار دستگاه دیپلماسی کشور قرار گرفت.

حجت الاسلام طلایی بیان داشت: این عوامل در کنار موضوع مهمی همچون گذار در نظم نوین جهانی و تغییر ساختارهای نظام تک‌قطبی و حرکت به سوی نظم چند قدرتی شرایطی را به وجود آورد تا قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نوظهور با درک شرایط جدید جهانی و توجه به جایگاه و قدرت نظم‌ساز ایران در منطقه مهم و استراتژیک غرب آسیا، تعاملات جدید و سازنده‌ای را در ابعاد مختلف به‌خصوص حوزه اقتصادی با جمهوری اسلامی آغاز کنند.

خطیب جمعه سرچهان ضمن گرامیداشت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توجه به مبلمان شهری در این شهرستان را ضروری خواند و گفت: توجه به مبلمان شهری که هویت شهر و حس تعلق را در افراد زنده کرده و نمادی از زیرساخت‌ها و نوآوری‌های شهری، تاریخ فرهنگی، معنوی، مذهبی، و هویت حقیقی را در خود پنهان کرده است، بسیار ضروریست.

وی تاکید کرد: مبلمان شهری نه تنها موجب زیبایی شهر شده بلکه تاثیربسزایی در روحیه وزندگی مردم دارد.

طلایی همچنین به خشک شدن نزدیک به ۴۰۰ هکتار از باغات اهالی روستای کوپان این شهرستان اشاره کرد کرد و گفت: تنها راه امرار معاش مردم این روستا از همین باغات است که بدلیل خشکسالی‌های اخیر برخی از چشمه سارها وقنوات خشک و یا کم آب شده است.

امام جمعه سرچهان تصریح کرد: تمام دارایی مردم اهالی کوپان در درمعرض نابودی کامل است، ازمسئولین درخواست می‌شود به هرطریقی که ممکن هست مشکل آب این روستا راحل کنند.


به گزارش اول فارس ،  روستای کوپان یکی از روستاهای بخش سرچهان می باشد که در دهستان باغصفا و درفاصله ۳۵ کیلومتری ازمرکز بخش سرچهان شهرکره ای ودرفاصله  ۴۵ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار گرفته است. این روستا از طرف شمال ،جنوب وغرب به اراضی بایر ومراتع، ازشرق به باغات ومزارع محدود می شود. روستای کوپان در ارتفاع ۲۴۱۰ متری ازسطح دریاهای آزاد واقع شده است.

دلیل نامگذاری این روستا پای کوه بوده که بعدها به مرور زمان و تلفظ عامیانه به پاکوه وبعدها به کوپان تغییرنام یافته است. کوپان به معنی پای کوه می باشد که ازنظر توپوگرافی روستای کوپان روستای کوه پایه ای است.

گروه واتساپ اول فارس

مطلب پیشنهادی برای خواندن بیشتر:

فال حافظ ۱۹ تیر با تفسیر زیبا و معنی دقیق

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی شنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

به دلمون موند تو این مملکت ی روز خبر بد نشنویم، یا خشک شد یا سیل اومد یا خراب شد یا آتش گرفت یا….

ناشناس شنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲۹

جنگ بشه تا کل ایران نابود بشه .مسٸولان نمیخوان فکر کنن

ناشناس شنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲۸

مسٸولانی با سواد وجود داره؟؟

ناشناس شنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲۷

مسٸولانی با سواد وجود داره؟؟ تمام باغها راخراب کردن برلی ساختمان سازی ،،بگو بیا پول بگیر با سر میان .

آخرین اخبار