چاپ کد خبر: 130277
10 دی 1402

اسنپ فود هک شد/افشای اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر که بفروش می رسند

یک گروه هکری مدعی شد که اطلاعات پایگاه داده کامل اسنپ فود را هک کرده است. این گروه همچنین مدعی شده که هک اسنپ فود به صورت کامل صورت گرفته و نمونه ای از اطلاعات استخراج شده را به صورت فایل csv منتشر کرده تا بتوان اطلاعات کامل را بفروشد.

هک اسنپ فود ک گروه هکری مدعی شد که اطلاعات پایگاه داده کامل اسنپ فود را هک کرده است

گروه هکری موسوم به IRLeaks مدعی شد که اطلاعات کاربران اسنپ فود را هک کرده است. این گروه در حساب تلگرامی و توییتری خود پستی به این منظور را به اشتراک گذاشته و مدعی شده که اطلاعاتی که در اختیار دارد شامل داده‌های کامل از جمله نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و … ۲۰ میلیون کاربر اسنپ فود است.

گروه هکری مذکور همچنین مدعی شده که اطلاعات ۱۸۰ میلیون دستگاه همراه، اطلاعات بیش از ۳۶۰ میلیون سفارش شامل آی‌پی سفارش دهنده، آدرس دریافتی، تلفن دریافتی، شهر، مدت زمان دریافت، نام و نام خانوادگی، مشخصات فروشگاه یا رستوران، قیمت، محصول و … و همچنین ۳۵ هزار پیک اسنپ فود را هک کرده است.

فروش اطلاعات اسنپ فود 1

مضاف بر اطلاعات فوق این گروه اطلاعات پرداخت ۶۰۰ هزار سفارش و اطلاعات بیش از ۱۶۰ میلیون سفر انجام شده پیک ها را نیز در فایل‌های اکسل مجزایی به اشتراک گذشته است.

این گروه اطلاعات مذکور را به قیمت ۳۰ هزار دلار برای فروش ارائه نموده است. البته می‌توان گفت که این اطلاعات می‌تواند برای رقبای اسنپ فود بسیار جذاب و حتی کاربردی باشد که بدانند کاربران اسنپ فود چه سفارشاتی از رستوران‌های دیگر می‌دهند یا حتی با استفاده از آنها می‌توانند تبلیغات خود را تنظیم کرده و رستوران‌های هدف خود را بهتر شناسایی کنند.

فروش اطلاعات اسنپ فود 2

لازم به ذکر است که این گروه پیش از این مدعی دسترسی به اطلاعات بسیاری از سایت‌های مهم ایرانی و فروش آنها شده بود که از جمله آنها می‌توانیم به بیمه آسیا، بیمه رازی، بیمه سینا، مجمتع اقتصادی کمیته امداد امام و بسیاری از شرکت‌های دیگر شده بود.

همچنین در اواخر مرداد ماه گذشته نیز این گروه مدعی شده بود که پایگاه داده شرکت تپسی را نیز هک کرده که در آن زمان نیز اطلاعات بیش از ۲۷ میلیون مسافر و ۶ میلیون راننده شرکت را برای فروش عرضه کرد.

لازم به ذکر است که شرکت اسنپ یا زیرمجموعه آن، اسنپ فود، هنوز هیچ واکنشی به ادعای مطرح شده نشان نداده‌اند|منبع:شهر سخت افزار

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امیر یکشنبه , ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۸:۴۱

بیایین اسم پدر و مادر و کدملی و قوم و خویش هام رو هم بگم بعدش چی مثلاً

آخرین اخبار