چاپ کد خبر: 71148
20 دی 1400

افشای راز زمین خواری کلان از طریق دفاتر اسناد رسمی توسط وزارت اطلاعات(+فیلم)

یک باند زمین خواری که شامل صد‌ها قطعه زمین مرغوب به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در کشور بود توسط وزارت اطلاعات کشف و منهدم شد.

سربازان گمنام

به گزارش اول فارس ؛ این باند زمین خواری با استفاده از دفتر‌های قدیمی در دفاتر اسناد رسمی و جعل آن ها، اقدام به سندسازی برای زمین‌های ارزشمند در چند استان کشور کرده بودند.
لینک ویدئو

آقای عبدالحسین رامشی رئیس سابق ثبت اسناد و املاک استان تهران در این باره گفت: با دستکاری دفاتر قدیمی و عوض کردن شماره‌های پلاک آن، زمین‌های هزار متری را تبدیل به زمین‌های ده هزار متری کرده و بعد هم به افرادی که هیچ اطلاعی در این باره نداشتند قطعات را می‌فروختند.

جاعل خط و متهم این پرونده گفت: نحوه کار به این شکل بوده که صفحات خام و سفید را از دیگر دفاتر جدا کرده و با نوشتن خطوط دفاتر قدیمی و عوض کردن شماره‌های آن راه را برای گرفتن اسناد جدید و جعلی هموار می‌کردیم.

در بازدید میدانی از قسمت بایگانی دفترخانه متخلف و به گفته دفتریار دفترخانه، اسناد بسیار قدیمی که تعداد آن به صد و ۱۱ هزار سند می‌رسد بدون هیچ گونه ملاحظات امنیتی در دفترخانه نگهداری می‌شود و به راحتی در دسترس جاعلان قرار دارد.

حال سوال این جاست که اصلا از دفاتر اسناد رسمی بازرسی می‌شود یا خیر؟
آقای رامشی در این باره گفت: در تهران برای حدود دو هزار دفترخانه ۱۸ بازرس وجود دارد که این تعداد بسیار کم است و باید واضح بگوییم که دفترخانه‌ها تخلف می‌کنند و به جعل اسناد دست می‌زنند.

اسکن اسناد قدیمی راه حلی ساده است که می‌توان جلوی این تخلفات پیچیده را گرفت.

کانون سردفتران و دفتریاران کشور می‌گوید: اسکن دفاتر قدیمی آغاز شده و در دستور کار است و در حال حاضر در چند استان کشور فعالیت آن آغاز شده است.

در ادامه آقای حسن بابایی رئیس ثبت و اسناد کشور هم گفت: اسکن همه دفاتر بزرگ قدیمی در دفترخانه‌ها شروع شده و در این زمینه مشکلی نداریم؛
اما سوال این جاست که چرا در شهر‌ها و استان‌هایی اسکن دفاتر انجام شده که جذابیتی برای زمین خواران وجود ندارد؟!
در رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) در این پرونده نشان می‌دهد بیشتر این سندسازی‌ها برای زمین‌های بی صاحب در استان‌های تهران، مازندران، مشهد و منطقه لواسانات بوده است.

متهم ردیف اول این پرونده می‌گوید: جعل اسناد ساده نبوده، ارتباطات خاصی در جا‌های مختلف لازم داشته و هزینه‌های زیادی پرداخت شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده مشابه چنین پرونده‌هایی در نقاط مختلف کشور وجود دارد که حالا تحت رصد دستگاه‌های امنیتی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار