چاپ کد خبر: 142631
17 اردیبهشت 1403
 رئیس ستاد انتخابات فارس گفت:

انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تمام الکترونیکی است/باید از رای مردم صیانت کنند

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: تمام عوامل اجرایی انتخابات در این استان باید از آرای مردم صیانت و کمک کنند که انتخابات طبق برنامه و جدول زمان بندی پیش برود و برگزار شود.

به گزارش اول فارس، اسماعیل قزل سفلی، دوشنبه در جلسه مشترک هیات اجرایی و نظارت انتخابات شهرستان زرقان افزود: تمام ظرفیت‌های شهرستان باید برای برگزاری هرچه بهتر دور دوم انتخابات به کار گرفته شود و شرایط مطلوب برای حضور مردم در پای صندوق های رای فراهم شود.

او ادامه داد: در دور اول انتخابات که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، شاهد انتخاباتی امن و با کمترین میزان تخلف بودیم و مردم نیز با مشارکتی بالاتر از متوسط کشور افتخاری دیگر برای استان رقم زدند.

وی اظهار کرد: در دور دوم انتخابات نیز که ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد، با مشارکت گسترده تر مردم شاهد انتخاب بهترین و اصلح‌ترین افراد و کسانی که بتوانند در جهت رفع مشکلات مردم، قانونگذاری و نظارت به نحو مطلوب عمل کنند خواهیم بود.

اسماعیل قزل سفلی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: آحاد جامعه در جهت عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود و برای انتخاب شایسته ترین افراد برای قانونگذاری و بهبود روند امور کشور در انتخابات شرکت می کنند.

قزل سفلی افزود: از آنجا که انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تمام الکترونیکی است باید با اجرای دقیق و صحیح الکترونیکی انتخابات، زمینه را برای برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری به شکل تمام الکترونیکی در کل کشور فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این امر مستلزم آموزش‌های لازم به تمام عوامل اجرایی و همچنین چگونگی رای دادن با استفاده از صندوق‌های الکترونیک در روز انتخابات به مردم است و این مهم باید تا روز انتخابات ادامه داشته باشد.

در مرحله نخست انتخابات (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) از مجموع ۱۸ کرسی نمایندگی فارس در مجلس، تکلیف ۱۵ کرسی مشخص شد و تعیین تکلیف سه کرسی باقیمانده شامل ۲ کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشیده شد.منبع:ایرنا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار