چاپ کد خبر: 114862
31 خرداد 1402

انواع روش‌های استخدام پرستار در منزل + بهترین روش استخدام پرستار

انسان‌ها در زمان بیماری یا کهولت سن بسیار آسیب پذیر می‌شوند و در مواردی به مراقبت‌های درمانی و بهداشتی مداوم احتیاج دارند. تحت شرایط مختلف ممکن است خانواده‌ها از عهده مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان در منزل بر نیایند و همین باعث ایجاد مشکلات زیاد و حتی تشدید بیماری فرد می‌شود. پرستار در منزل یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای مراقبت از بیماران و سالمندان وجود دارد و کار شما را بسیار ساده می‌کند. اما برای استخدام پرستار باید از چه طریقی اقدام کنیم؟ چرا توصیه می‌شود از شرکت‌های معتبر پرستار استخدام کنیم؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

انواع روش‌های استخدام پرستار در منزل

دو روش متداول برای استخدام پرستار در منزل وجود دارد که شما می‌توانید از هر کدام از آنها نتیجه بگیرید؛ اما باید توجه داشته باشید که تخصص، سطح خدمات، مهارت و تجربه پرستار از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه با روش‌های استخدام پرستار در منزل آشنا می‌شویم.

استخدام پرستار از شرکت‌های تخصصی

در صورتی که قصد دارید پرستار در منزل حرفه‌ای داشته باشید، باید با حرفه‌ای‌ها ارتباط برقرار کنید. شرکت‌های معتبری در زمینه ارائه خدمات پرستاری، پزشکی، درمانی و مراقبتی فعالیت می‌کنند که از کارکنان مجرب و متخصص در این زمینه استفاده می‌کنند. اگر بخواهید یک پرستار خصوصی برای مراقبت از بیمار یا سالمند استخدام کنید، حتما مایلید بهترین پرستار را استخدام کنید. شرکت‌های معتبر پرستاری تمام جنبه‌های مختلف بیماران را در نظر می‌گیرند که باعث می‌شود خدمات باکیفیتی ارائه کنند.

استخدام پرستار به صورت مستقیم

خدمات پرستاری در منزل که توسط پرستاران خصوصی ارائه می‌شود نوسانات زیادی دارد و ممکن است کم تا زیاد باشد. اگر بخواهید یک پرستار خصوصی را از طریق پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی یا از طریق آگهی‌های موجود استخدام کنید، باید خدمات آن را خودتان بسنجید. در واقع با چنین اقدامی شما خودتان مسئولیت مهارت و تجربه پرستار را به عهده گرفته‌اید و بعد از استخدام سطح خدمات او را مشاهده می‌کنید. بنابراین از این طریق نیز می‌توان برای استخدام پرستار در منزل اقدام کرد اما باید دقت زیادی داشت.

گاهی پرستارانی که در به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند هزینه‌های کمتری را دریافت می‌کنند؛ اما با این روش‌ها امکان به خطر افتادن سلامت، امنیت یا آرامش نزدیکان شما وجود دارد. بنابراین همیشه پرداخت هزینه کمتر باعث آسودگی خاطر نمی‌شود.

Picture1

مزایای استخدام پرستار در منزل

استخدام پرستار در منزل برای افرادی که می‌خواهند از سالمند یا بیمار خود در منزل و با کیفیت بالا مراقبت کنند، بهترین نوع خدمات به حساب می‌آید. مزایای پرستار در منزل شامل:

  •         کاهش هزینه‌ها: با کاهش هزینه‌های بستری، رفت و آمد و صرفه جویی در زمان اطرافیان بیمار، هزینه مراقبت از بیمار نیز کاهش می‌یابد. بنابراین برخلاف تصور عموم افراد، هزینه استخدام پرستار خصوصی بسیار کمتر از بستری است.
  •         افزایش کیفیت خدمات: پرستارانی که در شرکت همدم محجوب فعالیت می‌کنند از نظر مهارت و تجربه کارازموده هستند و باکیفیت‌ترین خدمات را بدون هیچگونه خطری ارائه می‌کنند. علاوه بر این پرستاران در منزل از آسودگی خاطر بیشتری برخوردار بوده و فشار کاری کمتری تحمل می‌کنند. بنابراین کیفیت خدمات به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.
  •         کامل بودن خدمات: اگر پرستار را از شرکت‌های معتبر استخدام کنید، تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز در اختیار قرار گرفته و لازم نیست بارها به دنبال تجهیزات مورد نیاز باشید. به عنوان مثال اگر به دستگاه تنفس مصنوعی احتیاج داشته باشید، با اجاره بای پپ می‌توانید نیاز خودتان را رفع کرده و از خرید آن بی نیاز می‌شوید.
  •         آسودگی بیماران: زمانی که مراقبت از بیمار یا سالمند را به پرستار خصوصی در منزل می‌سپارید، راحتی بیشتری احساس می‌کنید. بیماران از اینکه در کنار خانواده و در منزل خودشان تحت مراقبت قرار می‌گیرند رضایت بیشتری دارند و سریع‌تر بهبود می‌یابند. علاوه بر این دیگر احتیاجی به رفت و آمدهای مکرر نیست و به راحتی می‌توانید خدمات مناسب را دریافت کنید.

 برای استخدام پرستار در منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای استخدام پرستار در منزل می‌بایست یک سری نکات را مد نظر قرار دهید تا بهترین خدمات را دریافت کنید و نهایتا رضایت کافی داشته باشید. برخی از این نکات شامل:

  •         پرستار استخدام شده باید هویت مشخص و شخصیت حرفه‌ای داشته و بتواند نیازهای مراقبتی شما را یکجا تامین کند. به عنوان مثال اگر قصد استخدام پرستار سالمند را دارید، باید توجه داشته باشید که فرد استخدام شده توانایی رفع نیازهای سالمند شما را داشته باشد.
  •         ارتباط مناسب یکی از ویژگی‌های مهم پرستار در منزل است که باعث می‌شود بیمار احساس راحتی داشته باشد. بنابراین ارتباط عمومی بالا باید یکی از فاکتورهای شما برای استخدام پرستار باشد.
  •         پرستار خصوصی می‌بایست مدرک تخصصی،علم، مهارت و سوابق کاری مناسبی داشته باشد تا بتوان به او اعتماد کرد. در این صورت است که فرد می‌تواند خدمات خوبی ارائه کند.
  •         برای استخدام پرستار حتما باید یک قرارداد محکم با شرکت یا خود پرستار منعقد کنید تا تضمین‌های لازم را دریافت کنید و خیالتان از ارائه خدمات آسوده باشد.
  • Picture2 1

چرا باید پرستار در منزل را از شرکت‌های معتبر استخدام کنیم؟

زمانی که به شرکت‌های معتبر مراجعه می‌کنید،‌ تمام نیازها و شرایط خود را در قالب یک فرم ارائه می‌کنید و پرستار متناسب با نیاز شما اعزام می‌شود. پرستار ابتدا سطح مراقبتی فرد را مشخص کرده و با تشخیص های دقیق پرستاری، نیازهای فرد را پیشبینی می‌کند. علاوه بر این هر گونه تجهیزاتی که به آن احتیاج دارید توسط شرکت‌های پرستاری تامین می‌شود و شما احتیاجی ندارید که سطح شهر را برای پیدا کردن تجهیزات درمانی بگردید.

از سویی دیگر شرکت‌های پرستاری به صورت قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت خدمات ارائه می‌کنند؛ بنابراین خیال شما از هر گونه مشکل قانونی یا کلاهبرداری سودجویان آسوده است. همچنین پرستاران نیز به دلیل برخورداری از حمایت قانونی با خیال امن فعالیت می‌کنند و خدمات بهتری را با استرس کمتر ارائه می‌کنند. در مقابل اگر پرستار در منزل را به صورت مستقیم استخدام کنید، مسئولیت تمام فعالیت‌های او به عهده خودتان است و شخص دیگری در مقابل خدمات او پاسخگو نیست.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار