چاپ کد خبر: 43049
27 دی 1399

اول فارسTV| آموزش تصویری طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان ترکی

آموزش آشپزی| اول فارس: فرهنگ آشپزی ایرانی و ترکی شباهت زیادی با هم دارند و غذاهای ترکی اکثرا با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها بسیار سازگار هستند. مانند ما ایرانی‌ها، ترک‌ها هم از گوشت در غذا بسیار لذت می‌برند و به همین خاطر غذاهای گوشتی متنوعی دارند. برای چشیدن یک غذای گوشتی ترکی خوشمزه و آسان، با ما همراه باشید تا طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان ترکی را به شما آموزش دهیم.

این خوراک شباهت زیادی با خوراک‌های ایرانی دارد و شاید بتوان تفاوت اصلی آن‌ها را در نوع چینش و ترکیب مواد اولیه در کنار هم دانست. برای تهیه این غذا مواد اولیه به صورت مجزا آماده می‌شوند و سپس با یک چینش خاص و جذاب در کنار هم قرار می‌گیرند و برای پخت نهایی در فر آماده می‌شوند.

انتخاب ادویه‌ها نقش مهمی در این غذا دارند و پخت آن در فر حال و هوای غذاهای مدیترانه‌ای را به آن می‌دهد. خوراک گوشت و بادمجان ترکی گزینه‌ی بسیار خوبی برای مهمانی‌ها و جمع‌‌ها است چرا که ظاهری بسیار جمع و جور؛ مجلسی و جذاب دارد.

مواد لازم
گوشت چرخ شده: ۲۵۰ گرم
سیب زمینی: ۲ عدد بزرگ
بادمجان: ۲ عدد بزرگ
فلفل دلمه‌‌ای: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
پیاز: ۱ عدد
تخم مرغ: ۱ عدد
آرد سوخاری: ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی: یک و نیم قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه: ۳ قاشق غذاخوری
آب: یک و نیم پیمانه
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
پودر سیر، سماق، زیره، نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و پول بیبر: به میزان لازم
سیب زمینی‌ها را حلقه کنید و در روغن سرخ کنید.
بادمجان‌ها را حلقه کنید و در روغن سرخ کنید.
پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس با گوشت چرخ شده، آرد سوخاری، روغن زیتون، تخم مرغ و ادویه‌ها مخلوط کنید. گوشت را چنگ بزنید تا مواد کاملا به خورد آن برود.
در یک ظرف دیگر رب گوجه فرنگی را با آب لیمو ترش، روغن مایع، نمک و فلفل و آب مخلوط کنید.
سیب زمینی‌ها را کف ظرف پخت بچینید و بادمجان‌ها را روی آن قرار دهید. سپس گوشت را تقسیم کنید و هر کدام را به اندازه قطر بادمجان‌ها پهن کنید و روی آن‌ها قرار دهید.
روی گوشت فلفل دلمه‌ای حلقه شده بچینید و به عنوان لایه‌ی آخر، گوجه فرنگی حلقه شده قرار دهید.
سس ربی که از قبل تهیه کردید را با ملاقه روی غذا بریزید و سپس ظرف را به مدت ۶۰ دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید.
منبع: دیجی مگ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار