چاپ کد خبر: 142411
16 اردیبهشت 1403

اگر معلمان غیررسمی صلاحیت نداشتند چرا تا امروز از آن‌ها استفاده کرده‌اند؟

معلمان خرید خدمات، پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی و… را فراموش نکنیم

نماینده جمعی از معلمان غیر رسمی گفت: معلمانی که قرارداد مستقیم با آموزش و پروش ندارند و حقوقشان آنقدر ناچیز است که حتی خرجِ تأمین هزینه‌های رفت و آمد آن‌ها به محل کار هم نمی‌شود.
معلم غیر رسمی
ایلنا: کوروش شریعتی (نماینده جمعی از معلمان غیر رسمی) در خصوص اوضاعِ بد معلمانی که با قراردادهای، خرید خدمات، نهضت سوادآموزی، سرباز معلم، پیش دبستانی و… کار می‌کنند، گفت: بخش قابل توجهی از فضای تعلیم و تربیت را معلمانی برعهده گرفته‌اند که قرارداد مستقیم با آموزش و پروش ندارند و حقوق‌شان آنقدر ناچیز است که حتی خرجِ تأمین هزینه‌های رفت و آمد آن‌ها به محل کار هم نمی‌شود.

وی بیان کرد: این معلمان تمام سختی‌های این راه را به جان خریده‌اند و سال‌ها با حقوق ناچیز و در حالی که بسیاری از آن‌ها تحصیلاتِ دانشگاهی و تکمیلی دارند، معلمی کرده‌اند. سال‌ها با حقوقِ بسیار ناچیز کار کرده‌اند به این امید آن که روزی به استخدام آموزش و پرورش در بیایند اما در کمال ناباوری مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و با این استدلالِ غلط که آن‌ها توانِ و صلاحیتِ آموزش را ندارند، با درخواستِ تبدیل وضعیتشان موافقت نمی‌شود.

شریعتی بیان کرد: کسانی که این معلمان را فاقد صلاحیت می‌دانند بگویند چرا تا به امروز از آن‌ها برای کمبودِ نیروی آموزش و پرورش استفاده کرده‌اند؟ اگر صلاحیت نداشتند چرا سال‌ها به فررزندانمان آموزش داده‌اند؟ 

وی ادامه داد: سالهاست که طرح‌هایی برای تبدیل وضعیتِ این معلمان در مجلس و وزارت آموزش و پرورش مطرح می‌شود اما هیچ کدام از آن‌ها به نتیجه نرسیده است.

شریعتی گفت: در روز و هفته‌ای که به نامِ معلمان نامگذاری شده این معلمان را فراموش نکنیم که بدونِ آنکه بهره‌ای مالی از معلمی برده باشند، مسئله‌ی کمبود نیروی آموزش و پرورش به خصوص در نقاط دورافتاده را تا حدی جبران کرده‌اند. باید به فکر آن‌ها بود و مهم‌ترین کاری که می‌شود برای آن‌ها کرد تبدیل وضعیتِ این معلمان است.

وی تاکید کرد: بهترین هدیه از طرف مجلس و آموزش پرورش در این روز برای نیروهای غیررسمی آموزش پرورش می‌توانست تعیین تکلیف این نیروها و دادنِ امنیتِ شغلی به آن‌ها باشد. امیدوارم در سال جاری نمایندگان جدید و وزارت آموزش پرورش فکری به حال این نمایندگان بکنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار