چاپ کد خبر: 129600
2 دی 1402

آغاز فعالیت اینترنت ماهواره‌ای ۱۰۰ مگابیتی هیوز+ قیمت اشتراک ماهانه

یک شرکت ارائه دهنده اینترنت م به نام Hughes از سرویس جدید خود با سرعت ۱۰۰ مگابیتی رونمایی کرد. سرعت اینترنت ماهواره‌ای هیوز به ۱۰۰ مگابیت در ثانیه می‌رسد و می‌تواند رقیب تازه‌ای برای استارلینک باشد.

اینترنت ماهواره ای هیوز

اینترنت ماهواره‌ای هیوز از نظر سامانه‌ای ماهواره‌ای به کلی متفاوت از استارلینک است و از بزرگ‌ترین ماهواره مخابراتی جهان به جای ماهواره‌های متعدد استفاده می‌کند.

به گزارش اول فارس، ژوئیه سال میلادی جاری ماهواره ژوپیتر ۳ با استفاده از راکت SpaceX Falcon Heavy به فضا پرتاب شد. این ماهواره عظیم ساخت Maxar Technologies است و از بیش از ۳۰۰ نقطه گیرنده و فرستنده برای ارائه پوشش گسترده استفاده می‌کند. همچنین این ماهواره از هوش مصنوعی و زیرساخت مبتنی بر فیبرنوری به منظور کاهش تأخیر استفاده می‌کند. ماهواره ژوپیتر ۳ جمعاً بیش از ۵۰۰ گیگابیت در ثانیه پهنای باند دارد.

راه اندازی اینترنت ماهواره ای هیوز با پهنای باند ۱۰۰ مگابیت

اینترنت ماهواره‌ای هیوز برای استفاده‌هایی چون ویدئو کنفرانس، استریمینگ و حتی گیمینگ پیشنهاد شده است. بسته‌های اینترنت و طرح‌های این شرکت پنهانی باند تا ۱۰۰ مگابایت در ثانیه را شامل می‌شود که سرویس‌های کُندتر ارزان‌تر و سرویس‌های با پهنای باند بیشتر گران‌تر هستند.

در حال حاضر اینترنت ماهواره‌ای هیوز پهنای باند ۲۵ مگابیت در ثانیه را با قیمت ۷۵ دلار در ماه ارائه می‌کند، با این حال افرادی که خواهان سرویس ۱۰۰ مگابیتی جدید باشند، باید در ماه ۹۰ دلار بپردازند. سرویس‌های یاد شده ۲۰۰ گیگابایت در ماه ترافیک دارند اما با پایان ترافیک، هنوز کاربر می‌تواند از اینترنت ماهواره‌ای استفاده کند، با این حال سرعت کاهش می‌یابد. سرعت آپلود هم ۵ مگابیت در ثانیه است.

برخلاف استارلینک با ماهواره‌های مدار پایین پر تعداد، اینترنت ماهواره‌ای هیوز از ماهواره‌های واقع در مدارهای بالاتر استفاده می‌کند که به معنای افزایش تأخیر خواهد بود. در حالی که ماهواره‌های استارلینک کوچک‌تر از یک خودرو سواری هستند، ماهواره ژوپیتر ۳ به اندازه یک اتوبوس است.

هیوز یکی از قدیمی‌ترین ارائه دهندگان اینترنت ماهواره‌ای با بیش از ۲۵ سال سابقه است. اینترنت ماهواره‌ای این شرکت از باند فرکانسی Ka با فرکانس بسیار بالای ۲۶ تا ۴۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند و در حال حاضر در آمریکای لاتین و ایالات متحده آمریکا خدمات دارد.

این سرویس جدید نشان می دهد باید منتظر رقبای تازه ای برای استارلینک بود. می دانیم استارلینک نتوانسته به هدف خود در ارائه اینترنت آزاد از طریق آسمان دست پیدا کند.منبع:شهر سخت افزار

راهنمای بسیار پر کاربرد انتخاب رنگ ابرو متناسب با مو

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی پنجشنبه , ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

متن زدی رقیب برای استارلینک . واقعا که !!! . بگذریم میگن امریکا رو به عفول هست . ما کجاییم حتی هزینه نتی که تو دنیا یه چیز عادی هست برا ما پول خون هست . من قبلا میکفتم حذب الله لبنان و یمن . یکی از استان های ایران هستن ولی الان اصلاح میکنم ایران یکی از روستا های لبنان و یمن هست ???? عمرمون رو فنا کردید

ناشناس سه شنبه , ۵ دی ۱۴۰۲ - ۳:۳۶

همه چی گفتی که فقط بگی استارلینک بده
مرگ بر آمریکا مرگ بر ایلان ماسک که همش داره تکنولوژی جدید درست میکنه

محمد غزلاوی دوشنبه , ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

فارسی را پاس میداریم زبان رسمی کشور است ،وافتخار داریم ولی گفتار شما کم درک وجا نمی‌افتد بیشتر روان‌تر مولایم به گوش برسانید ،،

غلام دوشنبه , ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

سلام اصلا خوب نیست .بده

محمد یکشنبه , ۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸

بایدم استارلینک رو بکوبید تا مردم طرفش متمایل نشده و از شریک.مخابرات ایران بخرند هم با قیمت بسیار بالا و البته نظارت زیاد و عدم وجود امنیت شخصی، اما زهی خیال باطل. من خودم پول داشته باشم استارلینک رو ترجیح میدم و مقالات اینچنینی هیچ تاثیری روی تصمیم و مطمئنا خیلی از مردم نخواهند داشت.

مجید یکشنبه , ۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

یعنی اینرنت بدون فیلتره؟
پس بزرگواران فیلترشکن فروش چه خاکی توسرشون کنن؟

آخرین اخبار