با رعایت این ۷ نکته همیشه سالم و سلامت بمانید

با رعایت این ۷ نکته همیشه سالم و سلامت بمانید

راه و عاداتی وجود دارند که با پیروی از این عادت ها می توانید زندگی سالم و تنی همیشه سلامت داشته باشید.در ادامه این مطلب به شما این عادات را معرفی می کنیم تا با کمک آنها بتوانید تنی همیشه سالم و سرحال داشته باشید. ۱-نوشیدن آب هنگامی که بیدار می شوید نوشیدن ۲ لیوان […]

راه و عاداتی وجود دارند که با پیروی از این عادت ها می توانید زندگی سالم و تنی همیشه سلامت داشته باشید.در ادامه این مطلب به شما این عادات را معرفی می کنیم تا با کمک آنها بتوانید تنی همیشه سالم و سرحال داشته باشید.

همیشه سالم بودن

۱-نوشیدن آب هنگامی که بیدار می شوید

نوشیدن ۲ لیوان آب وقتی صبح از خواب بیدار می شوید ضروری است. این عادت به بی اثر کردن اسید و در سیستم گوارشی و صاف شدن شکم کمک می کند و سپس می توانید یک فنجان چای یا قهوه بنوشید که برای شروع روز سوخت مناسبی است و همین طور نیمه ساعت ورزش کنید که انرژی تان بالا برود که بتوانید بقیه روز را بدون خستگی ادامه دهید.

۲-همیشه صبحانه بخورید

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتر و چربی کمتری دریافت می‌کنند.موادغذایی حاوی فیبر و پروتئین انرژی شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. از این موادغذایی می‌توان به غلات، نان‌های سبوس‌دار، شیر کم‌چرب، میوه و ماست اشاره کرد.

۳-صبحانه 

هرر روز صبحانه متفاوت بخورید و روزتان را با آرامش آغاز کنید وقتی شروع به کار کردید حدود ساعت ۱۱ یک فنجان چای یا قهوه بنوشید و استراحت کنید و می توانید یک موز کوچک یا غذاهای سبک بخورید که انرژی مورد نیاز را تامین می کنید .

۴-نهار 

زمان ایده آل برای صرف نهار ۱ تا ۱/۳۰ بعدازظهر است و سعی کنید در وعده نهار از برنج و سبزیجات استفاده کنید و همین طور مصرف کشک در انتهای وعده غذایی موجب می شود هضم بهتری داشته باشید بعد از نهار نیم ساعت استراحت بسیار حائز اهمیت است . بعضی افراد در این زمان چرت کوتاهی می زنند و انرژی را برای بقیه روز تامین می کنند.

۵-به طبیعت بروید

طبیعت‌گردی یکی از راه‌های درمانی برای بسیاری از مشکلات روحی است. تحقیقات ثابت کرده‌اند که حضور در طبیعت، تاثیر عمیقی در سلامت روانی دارد. وقت‌گذرانی در طبیعت، به خصوص قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، باعث افزایش ترشح هورمون سروتونین می‌شود. سروتونین همان هورمون شادی است که خلق‌وخوی انسان را تنظیم می‌کند. صرف زمان کوتاهی در طبیعت، حتی در یک پارک محلی، می‌تواند باعث سرحالی و افزایش شادی شما شود.

۶-میان وعده 

حدود ساعت ۵ تا ۵:۳۰ دقیقه بعد از ظهر زمان مناسبی برای مصرف یک میان وعده سبک است که انرژی مورد نیاز را تامین و شکم را پر نگه می دارد و همچنین سطح قند را هم طبیعی حفظ می کند.

۷-شام 

شام همیشه باید سبک باشد و بیشتر نان و سبزی مصرف کنید و از خوردن برنج اجتناب کنید چون حاوی کربوهیدارت فراوانی است ، بعد از شام حتما قدم بزنید و مستقیم به رختخواب نروید.

مطالب مرتبط

پنج منبع ریزپلاستیک‌های خانگی که برای سلامتی خطرناک و باید از آنها دوری کرد

خطرات استفاده از سفره یکبار مصرف برای سلامتی که باید بدانید

خواص باورنکردنی تخمه ژاپنی برای سلامتی بدن که نمی دانستید

نظرات