چاپ کد خبر: 14115
6 مهر 1398

با هوش ترین نژاد سگ و توانایی منحصربه‌فرد هر نژاد را بدانید؟

 در بین حیوانات سگ یکی از باهوش‌ترین و با وفاترین به شمار می‌رود. اصلا شاید یکی از دلایلی که سگ‌ها را به عنوان حیوان خانگی انتخاب می‌کنند همین موضوع باشد. توانایی ذاتی و هوش بالقوه از ویژگی‌هایی سگ است که در همه نژاد‌ها به صورت یکسان نخواهد بود. در این مقاله نت نوشت شما را با باهوش ترین نژاد سگ آشنا می‌کند، با ما همراه باشید. فهرست عناوین این مطلب باهوش ترین نژاد سگ هوش سگ مانند هوش انسانی در اشکال و ابعاد مختلفی وجود دارد. گرچه در انتخاب سگ‌های خانگی معمولا بهترین‌های هر نژاد برای آموزش و تربیت و نگهداری شخصی انتخاب می‌شوند. سگ هایی که برای گله داری و پیاده روی‌های طولانی مدت انتخاب می‌شوند معمولا پاهای بسیار قوی و تنومندی دارند و یا سگ هایی اند که مشتاق حرکت و راه رفتن هستند. در لیست باهوش ترین نژاد سگ به طور کلی تمامی نژاد‌های سگ در طبقه بندی سگ‌های باهوش بر اساس میزان اطاعت و سرعت در یادگیری به چند رده طبقه بندی می‌شوند. سگ باهوش چه سگی است؟ سگ‌های نگهبان معمولا نسبت به بو حس قوی دارند و یا این که با غریبه‌ها میانه خوبی ندارند و نسبت به صاحبان و خانواده خود حساسیت زیادی دارند. به همین منوال سگ هایی که زیرک و باهوش باشند به سرعت می‌توانند زیاد نشستن یا زیاد ایستادن و یا طولانی دویدن و همچنین پیاده روی‌های طولانی مدت را یاد بگیرند.

در لیست باهوش ترین نژاد سگ به طور کلی تمامی نژاد‌های سگ در طبقه بندی سگ‌های باهوش بر اساس میزان اطاعت و سرعت در یادگیری به چند رده طبقه بندی می‌شوند.

به طور کلی در لیست باهوش ترین تمامی نژاد‌های سگ در طبقه بندی سگ‌های باهوش بر اساس میزان اطاعت و سرعت در یادگیری به چند رده طبقه بندی می‌شوند. زندگی با سگ‌های باهوش چگونه است؟ تنها مقوله نژاد سگ نیست که می‌تواند میزان هوشمندی آن را تعیین کند. نحوه زندگی و صاحب آن نیز تاثیر به سزایی در قوت و تقویت هوش او خواهد داشت. تعداد زیادی سگ در سراسر دنیا وجود دارد که باهوش هستند ولی به دلیل این که آموزش نمی‌بینند و یا شیوه زندگی درستی ندارند هوش آن‌ها پرورش پیدا نمی‌کند و آن‌ها ناشناخته باقی می‌مانند. در رتبه بندی باهوش ترین توجه داشته باشید که زمانی که یک سگ انگیزه کافی برای یادگیری داشته باشد بهتر عمل می‌کند. انرژی کافی و پاداش دو پارامتر بسیار مهم در آموزش‌های صحیح سگ می‌باشند. صاحبان سگ زمانی که به آموزش آن‌ها می‌پردازند می‌بایست انرژی بسیار و البته حوصله فراوانی داشته باشند. تمرین‌های مکرر که همراه با پاداش باشند در پایداری یادگیری سگ‌ها بسیار موثر است. معمولا سگ هایی که باهوش هستند و مورد تعلیم قرار می‌گیرند نیاز به ورزش و حرکات جسمانی زیادی دارند. یادگیری برای سگ‌ها همانند یک شغل محسوب می‌شود که همراه با سلامتی کامل سگ به دست می‌آید.

در دسته بندی با هوش ترین نژاد سگ باید بدانیم که هوش تطبیقی همان هوشی است که سگ به کمک آن به کشف کردن دنیای اطرافش می‌پردازد

 آموزش سگ: تربیت سگ و مهمترین فرمان‌هایی که باید بیاموزد! در دسته بندی با هوش ترین نژاد سگ باید بدانیم که هوش تطبیقی همان هوشی است که سگ به کمک آن به کشف کردن دنیای اطرافش می‌پردازد تقسیم بندی هوش در باهوش ترین نژاد سگ ها طبق تحقیقات انجام شده توسط روانشناسان در دسته بندی باهوش ترین نژاد سگ ها شاهد تقسیم بندی جالبی هستیم، انواع هوش را دسته بندی می‌کند: هوش تطبیقی: هوش تطبیقی همان هوشی است که سگ به کمک آن به کشف کردن دنیای اطرافش می‌پردازد مانند یافتن یک شی هنگام پیاده روی در یک پارک هوش عملی: هوش عملی شامل هوشی می‌شود که سگ در حین آموزش و تربیت از آن استفاده می‌کند مانند یاد گرفتن نشستن بعد از این که صاحبش به او می‌گوید بنشین. هوش غریزی: هوش غریزی درست همان هوش ذاتی سگ است که به میزان شعور نژاد بر می‌گردد. مانند این که برخی از نژاد‌ها ذاتا توانایی شنا کردن بهتری نسبت به دیگر نژاد‌ها دارند. سگ‌ها مانند بسیاری از حیوانات پذیرای آموزش و یادگیری هستند. کمتر از ۹۵ % سگ‌ها  بعد از ۵ مرتبه آموزش یک مسئله ساده قادر به انجام آن هستند و پس از آن تمایل به پذیرش و یادگیری دستور بعدی را دارند. در لیست باهوش ترین نژاد سگ بسیاری از نژاد‌ها قابلیت یادگیری بالایی دارند و به راحتی با آموزش می‌توانند هوش و استعداد خود را به نمایش بگذارند البته معمولا سگ‌های با هوش سگ هایی هستند که توجه بیشتر و دقیق تری نسبت به محیط اطراف خود دارند و سگ‌های بسیار شاد و پر انرژی هستند. جذب سریع اطلاعات و پاسخی که از طرف مغز نشان داده می‌شود در تمامی سگ‌ها به طور یکسان نیست. این وجه تمایز سبب شده که بسیاری از نژاد‌ها را به عنوان سگ‌های باهوش بشناسیم. این سگ‌ها قابلیت‌های خود را پس از آموزش به خوبی نشان می‌دهند. در ادامه به معرفی و بررسی چند سگ باهوش می‌پردازیم.

آموزش و یادگیری برای نژاد Border Collies حکم یک سرگرمی و بازی جذاب را دارد که هرگز نباید قطع شود.

 بوی سگ: چگونه بوی بد سگ را در خانه از بین ببریم؟

آموزش و یادگیری برای نژاد Border Collies حکم یک سرگرمی و بازی جذاب را دارد که هرگز نباید قطع شود. سگ نژاد Border Collies یکی از باهوش ترین نژاد سگ ها Border Collies می‌باشد. در حقیقت این سگ برای نگهبانی از گوسفندان انگلستان استفاده می‌شده است. اگر همه سگ‌ها از لحاظ هوش ذاتی دو ساله باشند این نژاد حتی در حالت آموزش ندیده نیز به صورت چهار ساله است. این سگ انرژی بسیار بالایی دارد و ذهن بسیار باز و خوبی برای یادگیری ترفند‌ها و دستور العمل‌های جدید دارد. او از یادگیری بسیار لذت می‌برد و در حقیقت آموزش و یادگیری برای او حکم یک سرگرمی و بازی جذاب را دارد که هرگز نباید قطع شود. اندازه این نژاد متوسط است و استخوان بندی بسیار مستحکم و قوی دارد. قد این سگ بلند است. به راحتی تغییر مسیر می‌دهد و سرعت خود را بالا می‌برند. مهارت Border Collies در ایستادگی بسیار زیاد است. سرعت عمل این سگ نیز زیاد است و درست زمانی که بازی می‌کند از هوش خود استفاده می‌کند. یعنی عملکرد مغز آن کاملا همزمان است. به طور معمول سگ‌های نژاد Border Collies در لیست ده نژاد سگ باهوش شناخته می‌شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار