چاپ کد خبر: 94108
16 شهریور 1401

بسته های ویژه اینترنت و مکالمه ایرانسل و همراه اول برای اربعین حسینی ۱۴۰۱

Irancell Arbaeen

 

پیشنهادهای ویژه ایرانسل برای اربعین حسینی ۱۴۰۱ اعلام شد.به گزارش روابط عمومی ایرانسل، پیشنهادهای ویژه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران برای اربعین حسینی ۱۴۰۱، از ۱۱ تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ارائه می‌شود و شامل دو گروه پیشنهاد، برای قبل و بعد از خروج از ایران است.

پیشنهادهای ویژه‌ ایرانسل برای زائران اربعین، «پیش از خروج از کشور»

زائران ایرانسلی اربعین حسینی، ‌می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۴۰* یا با استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، یک بسته‌ اینترنت یک گیگابایتی را به صورت رایگان دریافت کنند. این بسته، با اعتبار هفت روز، فقط در نواحی مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین و مسیرهای منتهی به این مناطق، قابل استفاده است.

علاوه بر این، در مناطق مرزی مذکور، کیوسک‌های ویژه‌ای برای اتصال رایگان به اینترنت ایرانسل به صورت اینترنت وای‌فای، برای همه زائران فراهم شده‌ است. برای فعال‌سازی وای‌فای، کاربران لازم است به شبکه وای‌فای متصل شده و طبق توضیحات صفحه‌ مربوطه، عدد یک را به سرشماره ۱۱۵۵ برای کاربران ایرانسلی و ۳۰۰۰۰۱۱۵۵ برای کاربران غیرایرانسلی بفرستند تا رمز اتصال به شبکه، برای آنها ارسال شود.

زائران اربعین حسینی، برای استفاده از شبکه ایرانسل به صورت رومینگ در خاک عراق، لازم است پیش از خروج از کشور، امکان اتصال به سرویس رومینگ را روی خط خود فعال کنند. برای این کار، کاربران می‌توانند کد دستوری #۱۱۱۱* را شماره‌گیری کرده و یا در سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، به بخش «پرونده» و در ادامه، «خدمات رومینگ» مراجعه کنند.

پیشنهادهای ویژه‌ ایرانسل برای زائران اربعین، «پس از خروج از کشور»

ایرانسل امسال نیز مانند گذشته، با ارائه تعرفه‌های ویژه مکالمه، پیامک و دیتا، در کنار زائران اربعین حسینی است. برای تسهیل ارتباطات زائران ایرانی در عراق، تخفیف‌های ویژه‌ای در تعرفه‌های خدمات رومینگ ایرانسل برای همه مشترکان اعتباری و دائمی در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، هر دقیقه تماس صوتی با ایران، ۹۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی دریافتی از ایران، ۶۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی با کشور عراق، ۴۰۰۰ تومان، ارسال هر پیامک، ۱۳۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه، ۵۰۰ تومان خواهد بود.

2

دریافت پیامک در مدت سفر رایگان است و هزینه تماس ورودی و خروجی، بر مبنای دقیقه و از زمان شروع مکالمه، محاسبه خواهد شد. بنابراین، در صورتی که تماس وارده، پاسخ داده نشود، هزینه‌ای بابت آن در تماس منظور نخواهد شد.

تعرفه‌های فوق، در مناطق تحت پوشش هر سه اپراتور کشور عراق، شامل Zain، Asiacell و Korek، قابل استفاده است.

در صورتی که زائران ایرانی در کشور عراق، اعتبار کافی برای برقراری تماس نداشته باشند، دوستان و عزیزان آن‌ها از داخل ایران، می‌توانند هزینه رومینگ تماس را بپردازند. در این حالت، سامانه گویا از مخاطب تماس می‌خواهد که در صورت تمایل، این هزینه را بر عهده بگیرد.

همچنین، بسته‌های اینترنت رومینگ، ویژه ایام اربعین، از طریق کد دستوری #۴*۱۱۱۱* و نیز سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، قابل فعال‌سازی هستند.

این بسته‌ها، شامل بسته ۶۰۰ مگابایتی و یک گیگابایتی هستند که با اعتبار هفت روز و با قیمت به ترتیب، ۲۵۰هزار تومان و ۳۹۰هزار تومان، ارائه شده‌اند.

مشترکان ایرانسل توجه داشته باشند که بسته‌های اینترنت، مکالمه و پیامک فعال شبکه ایران، زمان حضور در کشور عراق، قابل استفاده نخواهند بود و لازم است که در صورت نیاز، بسته‌های اینترنت ویژه رومینگ را فعال کنند.

3

پیشنهاد می‌شود که مشترکان ایرانسل، پیش از ورود به کشور عراق، حداقل ۱۰۰ هزار تومان در سیم‌کارت اعتباری خود شارژ داشته باشند و اگر در طول سفر برای برقراری تماس با مشکلی مواجه شدند، ابتدا از کافی‌بودن میزان اعتبار (شارژ) سیم‌کارت خود مطمئن شوند. پیشنهاد می‌شود که مشترکان دائمی نیز، به میزان مورد نیاز، حد اعتبار سیم‌کارت خود را افزایش دهند.

برای خرید شارژ و پرداخت قبض سیمکارت، مشترکان ایرانسل می‌توانند از طریق یکی از روش‌های «خرید کارت‌ شارژ و شماره‌گیری #رمزکارت‌شارژ*۱۴۱*» برای سیم‌کارت‌های اعتباری، «شماره‌گیری #۷* و خرید شارژ و یا پرداخت قبض با کارت ‌بانکی» و یا استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، اقدام کنند.

روشن کردن گوشی تلفن‌همراه، هیچ هزینه‌ای ندارد. مشترکان ایرانسل لازم است توجه داشته باشند که با روشن کردن اینترنت رومینگ، اینترنت مورد استفاده در اپلیکیشن‌های تلفن‌ همراه، با هزینه رومینگ محاسبه می‌شود. بنابراین حتماً از غیرفعال بودن اتصال خودکار یا غیرضروری به اینترنت، در اپلیکیشن‌های خود اطمینان حاصل کرده و نیز برای پرهیز از هزینه‌های غیرضروری در هنگام حضور در کشور عراق، در تنظیمات پیام‌رسان‌های خود، دانلود خودکار ویدئو، عکس و فایل صوتی را غیرفعال کنند.

مشترکان ایرانسل باید در نظر داشته باشند که برای تماس با شماره‌های ایرانی از خارج از کشور، لازم است پیش از شماره مشترک مدنظر خود، حتماً کد ۰۰۹۸ را شماره‌گیری کنند. ایرانسل پیشنهاد می‌کند تا مشترکان عزیز، شماره‌های مد نظر خود را با پیش‌شمارۀ ۰۰۹۸ روی گوشی خود ذخیره کنند تا در زمان برقراری تماس، سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

کارشناسان ایرانسل در ایام اربعین، با حضور در کانترهای ویژه در مناطق مرزی، شامل مهران (بلوار کربلا نرسیده به پل زائر و نیز میدان اربعین در پایانه مرزی)، قصرشیرین (مرز خسروی، ورودی گمرک جنب مسجد)، شلمچه (پارکینگ اصلی پایانه مرزی)، چذابه (عمود ۵۳ در محل استقرار موکب‌های حسینی) و تمرچین (جنب کارخانه قند پیرانشهر)، همچنین در شهرهای نجف (مقبرهالحکیم) و کربلا (سیدجوده و خیابان میثم تمار) و نیز در مسیر پیاده‌روی اربعین (عمودهای ۱، ۲۰۲، ۴۹۴، ۷۸۰ و ۱۱۲۰)، آماده پاسخگویی و حل مشکلات احتمالی سیم‌کارت و گوشی و راهنمایی زائران دربارۀ استفاده از خدمات رومینگ هستند. ارائه برخی خدمات رفاهی و خدمات به زائران در مناطق مرزی و در شهر کربلای معلی، از دیگر اقدامات ایرانسل در ایام اربعین حسینی ۱۴۰۱ است.

مشترکان ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری ۰۹۳۷۷۱۱۰۰۰۰، با بخش ویژۀ رومینگ در مرکز شبانه‌روزی ارتباط با مشتریان ایرانسل تماس بگیرند و از کارشناسان ایرانسل راهنمایی دریافت کنند. علاوه بر این، کارشناسان ایرانسل از طریق گفت‌وگوی آنلاین در وب‌سایت ایرانسل و اپلیکیشن ایرانسل‌من نیز پاسخگوی مشترکان ایرانسل هستند.

اطلاعات بیشتر در زمینه استفاده از خدمات رومینگ، در صفحۀ رومینگ وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir/roaming در دسترس است.

امکانات ویژه روبیکا برای اربعین حسینی

سوپر اپلیکیشن روبیکا در ایام اربعین حسینی، تماس صوتی، پیام متنی، پیام صوتی و ارسال موقعیت مکانی را با اینترنت رایگان ارائه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران که یکی از سهامداران اصلی سوپر اپلیکیشن روبیکا است، در چارچوب مسؤولیت اجتماعی خود و با هدف تسهیل ارتباطات زائران اربعین، طرح ویژه‌ای را به کاربران روبیکا ارائه داده است.

در طرح ویژه روبیکا برای اربعین حسینی، زائران می‌توانند تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱، با همراه داشتن سیم‌کارت‌های ایرانسل یا همراه اول در کشور عراق، از اینترنت رایگان با حجم محدود، برای برقراری تماس صوتی و ارسال پیام متنی نامحدود، پیام صوتی و موقعیت مکانی، از طریق پیام‌رسان روبیکا استفاده کنند.

کاربران روبیکا می‌توانند از طریق تماس صوتی این سوپر اپلیکیشن، با استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانسل یا همراه اول در کشور عراق، به صورت مستقیم، با خطوط ثابت یا همراه ایرانی، تماس صوتی رایگان برقرار کنند، بدون اینکه لازم باشد شخص دریافت‌کننده تماس، روبیکا را روی دستگاه خود نصب داشته باشد.

زائران اربعین حسینی، برای استفاده از قابلیت‌های روبیکا، می‌توانند با نصب نسخه جدید یا به‌روزرسانی اپلیکیشن روبیکا، با استفاده از سیم‌کارت یکی از اپراتورهای ایرانسل یا همراه اول، وارد بخش پیام‌رسان اپلیکیشن روبیکا شوند.

سوپر اپلیکیشن روبیکا، از فروردین ۱۳۹۷، با هدف خلق تجربه‌ای شیرین و آسان از زندگی دیجیتال به جامعه ایرانی معرفی شده است و در حال حاضر، خدماتی مانند پیام‌رسان، روبینو، فیلم و سریال (VOD) و… را ارائه می‌دهد.

ایرانسل و همراه اول، به صورت برابر، سهامداران اصلی روبیکا هستند و خدماتی که ایرانسل از طریق این سوپر اپلیکیشن ارائه می‌دهد، در همین راستا است.

با توجه به اینکه دسترسی به ارتباطات پایدار و اینترنت در کشور عراق، یکی از دغدغه‌های زائران اربعین حسینی است، ایرانسل، علاوه بر امکانات و پیشنهادهای ویژه‌ای که در قالب تعرفه‌های تخفیفی، بسته‌های اینترنتی و اینترنت وای‌فای رایگان، مراکز پشتیبانی، خدمات رفاهی و… تدارک دیده، این طرح را نیز از طریق سوپر اپلیکیشن روبیکا پیش‌بینی کرده تا زائران عزیز بتوانند در طول این سفر معنوی، بدون هزینه، با عزیزان خود در ارتباط باشند.


خدمات ویژه همراه اول به زائران اربعین

همراه اول به‌مناسبت فرارسیدن ایام عزیمت ایرانیان به عراق جهت شرکت در راهپیمایی اربعین، بسته‌های تخفیف‌دار و ظرفیت‌های ویژه زیرساختی تدارک دیده و تیم‌های عملیاتی خود را در نقاط پنجگانه مرزی مستقر کرده است.

1662266045401 N6YF

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی(ع) و عزم عاشقان آن حضرت برای شرکت در راهپیمایی عظیم نجف تا کربلا، علاوه بر ارائه تخفیف های ویژه در تعرفه رومینگ و تماس بین الملل، تیم های فنی اپراتور اول در پایانه های مرزی مستقر شده اند تا ضمن پایش و بررسی کیفیت شبکه، ظرفیت های ویژه برای استقبال از زائران را فراهم آورند.

مشترکانی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند می توانند براساس مساعدت همراه اول و پیرو قراردادهای منعقده ای که با اپراتورهای عراقی داشتند، از سیمکارت همراه اولی خود استفاده کنند و از نرخ های تخفیف دار و بسته های ویژه رومینگ اربعین بهره مند شوند.

با توجه به تخفیف های در نظر گرفته شده برای این ایام (تا ۷۵ درصد تخفیف نسبت به کمپین سال قبل)، «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه ۹ هزار تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه ۶ هزار تومان»، «تعرفه ارسال پیامک ۱۳۰۰ تومان» و «هر مگابایت اینترنت ۵۰۰ تومان» است.

همچنین در راستای رفاه حال زائران، قیمت تماس از ایران به موبایل عراق از ۸ به ۶ هزار تومان کاهش یافته است.

شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین با تعریف و طراحی «دو بسته رومینگ ویژه اربعین»، سطح میزبانی خود از مشترکان حاضر در این رویداد بزرگ را بالاتر برده است؛ به صورتی که مشترکان به اندازه مصرف خود می توانند یکی از دو بسته ۷ روزه «نامحدود» یا «اقتصادی زائر» را انتخاب کنند.

بسته ویژه «دیتای نامحدود» شامل اینترنت نامحدود با سیاست مصرف منصفانه به همراه ۲۵۰ پیامک هدیه و ۲۵ دقیقه مکالمه هدیه با قیمت ۳۵۰ هزار تومان ارائه شده است؛ بسته «اقتصادی زائر» نیز با ۱۵۰مگابایت دیتای رومینگ عراق به همراه ۵۰ پیامک هدیه و ۱۰ دقیقه مکالمه هدیه به قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده که امکان خرید و هدیه  به مشترک حاضر در عراق حتی از ایران نیز فراهم شده است.

تمامی زائران می توانند از ۱۳ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ از قیمت های تخفیفی و بسته های مقرون به صرفه در خاک عراق بهره مند شوند.

اما برای بهره مندی از امکانات رومینگ بین الملل حتما نیاز است تا زائران حسینی پیش از خروج از کشور با شماره گیری کددستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۰ مربع» یا از طریق مراجعه به اپلیکیشن «همراه من» از فعال بودن سرویس رومینگ خود اطمینان حاصل کنند.

زائران برای خریداری بسته رومینگ نیز می توانند از سه روش درگاه جامع خدمات همراه اول در راهپیمایی اربعین «ستاره ۱ مربع»، «مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول» یا «اپلیکیشن همراه من» اقدام کنند.

به منظور آسایش زائران همراه اولی، کلیه خدمات ارتباطی این اپراتور برای اربعین در درگاه «ستاره ۱ ستاره ۴۰ مربع» نیز فراهم شده است.

با توجه به دغدغه همیشگی مردم در پیش از شروع مسافرت نسبت به مقوله ارتباطات، مذاکرات و جلسات فشرده مسئولان فنی و تیم های عملیاتی همراه اول با فرمانداری شهرهای مرزی در قالب ستاد اربعین در دستور کار قرار گرفت تا ضمن اطلاع از دغدغه و درخواست مسئولان این مناطق، به پایش کیفی شبکه و ارتقای ظرفیت ها بپردازند.

لذا با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از حجم مراجعه مردمی به پایانه های مرزی جهت خروج از کشور و ورود به عراق، همراه اول با تدارک ۲۹ سایت اضطراری فول تکنولوژی (نسل های دوم تا چهارم ارتباطی) در کنار ۵۲ سایت موجود در پنج نقطه پایانه مرزی، حداکثر ظرفیت ارائه خدمات نسل های نوین را برای استقبال از مشترکان فراهم آورده است.

با این میزان تدارک تجهیزات، سطح پوشش مبتنی بر نسل های نوین ارتباطی تمامی جاده های منتهی به شهرها و پایانه های مرزی را هم شامل خواهد شد.
همچنین اپراتور اول تلفن همراه کشور به منظور آسایش خاطر مشترکان به افزایش ظرفیت بین الملل خود از طریق توسعه لینک های بین اپراتور و شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت که نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰ برابر افزایش یافته است.

استقرار تیم های فنی و عملیات شبکه اپراتور اول تلفن همراه در شهرهای نزدیک به پایانه های مرزی تا اتمام سفرهای اربعینی، از جمله دیگر مواردی است که زمینه پایش و رصد کیفیت شبکه به صورت ۷ در ۲۴ را به صورت خاص در این مناطق در قالب داشبوردهای ویژه پایش مناطق مرزی در مرکز عملیات شبکه و کنترل کیفیت سرویس به وجود آورده است.

همراه اول جهت ارائه خدمات بهتر به زائران در گذرگاه های چذابه، شلمچه، مهران و خسروی با برپایی موکب و نیز به صورت  سیار به ارائه انواع خدمات مورد نیاز مشترکان پرداخته است. همچنین این اپراتور در حال آماده سازی تجهیزات جهت ارائه اینترنت به صورت وای فای در موکب های مذکور است.

همچنین طبق اعلام این اپراتور، کارشناسان همراه اول در ۱۲ نقطه در شهرهای نجف و کربلا و جاده بین این دو شهر مستقر شده و به ارائه خدمات مشترکان می پردازند.

لازم به ذکر است بسته های اینترنت داخلی در حالت رومینگ قابل استفاده نیست و «امکان دریافت رمز دوم خرید در خارج از کشور بدون فعالسازی سرویس رومینگ بین الملل، میسر نیست». همچنین مطابق روال تماس های رومینگی، هنگام استفاده از سرویس رومینگ در خارج از کشور، حتما مشترکان باید کد ایران (۰۰۹۸) را قبل از شماره تلفن های ثابت و موبایل مورد نظر خود شماره گیری کنند.

همراه اول از کلیه مشترکان خود که قصد سفر به عراق را دارند درخواست کرده که اطلاعات لازم در خصوص تعرفه های اربعین را فقط از صفحه ویژه اربعین پرتال این اپراتور به نشانی https://mci.ir/arbaen دریافت کنند.

ارتباط رایگان در پیاده‌روی اربعین با “روبیکا”

1662475349983 M2F9

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سوپراپلیکیشن روبیکا به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی(ع) و مشارکت خیل عظیمی از ایرانیان و دلدادگان به آل الله در رویداد عظیم پیاده روی از نجف تا کربلا، خدمات ویژه خود برای این دست از مشترکان را اعلام کرد.

با توجه به اینکه یکی از چالش های همیشگی زائران در پیاده روی اربعین، دسترسی به اینترنت و برقراری ارتباط بوده و این موضوع اهمیت بسیاری برای زائران دارد، سوپراپلیکیشن روبیکا در راستای مسوولیت اجتماعی خود و با همکاری همراه اول و ایرانسل، در نظر دارد پاسخگوی بخشی از نیاز‌های ارتباطی زائران در این ایام باشد.

دارندگان سیمکارت های همراه اول و ایرانسل که متقاضی استفاده از سرویس های رایگان «ارسال پیام متنی و صوتی، برقراری تماس و اشتراک گذاری موقعیت مکانی» هستند، می توانند با نصب یا بروزرسانی اپلیکیشن روبیکا در تلفن همراه خود، به این قابلیت های ویژه ایام اربعین دسترسی داشته باشند.

استفاده از این سرویس های ویژه تا تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ فراهم است و همچنین خدمات تماس صوتی روبیکا در این ایام کاملاً متمایز و کاربردی در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

به این صورت که افراد می توانند بدون نیاز به تهیه بسته رومینگ و پرداخت هزینه اضافه با انتخاب گزینه تماس صوتی اپلیکیشن روبیکا در کشور عراق با تلفن ثابت یا همراه عزیزان خود در ایران تماس برقرار کنند.

گفتنی است، روبیکا نخستین سوپر اپلیکیشن ایرانی است و در فروردین سال ۱۳۹۷، با هدف خلق تجربه ای شیرین و آسان از زندگی دیجیتال به جامعه ایرانی معرفی شد.

این سوپر اپلیکیشن در حال حاضر سرویس هایی مانند پیام رسان، روبینو و سرویس فیلم و سریال یا درخواست ویدیوی آنلاین (VOD) را ارائه می دهد که همراه اول و ایرانسل به صورت برابر، سهامداران اصلی آن هستند.

همراه اول پیش از این و در راستای مسوولیت اجتماعی خود نسبت به زوار حسینی(ع)، مطابق با سنوات گذشته تعرفه های ویژه اربعین خود را رونمایی کرد که از طریق این لینک قابل مشاهده است و همچنین ۲ بسته ویژه با حجم های «نامحدود» و «۱۵۰مگابایت» به قیمت های ۳۵۰ و ۱۰۰ هزار تومان نیز ارائه کرد.

لازم به ذکر است برای بهره مندی از امکانات رومینگ بین الملل حتما نیاز است تا زائران حسینی پیش از خروج از کشور با شماره گیری کددستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۰ مربع» یا از طریق مراجعه به اپلیکیشن «همراه من» از فعال بودن سرویس رومینگ خود اطمینان حاصل کنند.

زائران همراه اولی برای استفاده از این سرویس های ویژه می توانند، سوپراپلیکیشن روبیکا را از طریق این لینک روی گوشی خود نصب کنند.

گروه واتساپ اول فارس

درباره پیشنهادهای همراه اول و ایرانسل نظر بدهید

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار