چاپ کد خبر: 89426
20 تیر 1401

تخریب صدها باغشهری غیر مجاز در دشت ارژن شیراز+ویدیو

طرح بازپس گیری زمین های تصرف شده در نقاط مختلف فارس، با هدف حفظ حقوق بیت المال در دست اجراست.

8244987 714
به گزارش اول فارس، معاون اداره کل محیط زیست استان فارس به صدا و سیما گفت: بر اساس تبصره ۱ و ۲ قانون حفظ کاربری اراضی ملی و با حکم دادستانی مرکز استان، ۴۰ هکتار از بستر تالاب بین المللی ارژن بازپس گرفته شد.
مرادی با بیان این که این زمین‌ها پس از خشک شدن تالاب ارژن، توسط سودجویان تصرف شده بود افزود: طرح بازپس گیری، با هدف حفظ حقوق بیت المال انجام شده است.

وی گفت: پیشتر برای بسیاری از ساخت و ساز‌ها در تالاب ارژن، سند صادر شده که همه اسناد باطل است، زیرا این تالاب تحت پوشش معاهده کنوانسیون رامسر قرار دارد.
همچنین امروز با حکم دادستانی، ساخت و ساز در بیش از ۲۴۰ هکتار زمین‌های کشاورزی بالادست تالاب ارژن نیز که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود، تخریب شد.
سیروسی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: این ۲۴۰ هکتار به هزار و ۵۰۰ قطعه تقسیم و در آن ساختمان ساخته شده بود که همه ساختمان‌ها تخریب و زمین‌ها بازپس گیری شد.
وی ادامه داد: طرح بازپس گیری زمین‌های ملی، حریم تالاب‌ها و رودخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده است، در همه استان در حال اجراست.

گروه واتساپ اول فارس

اشاره

فال ابجد روزانه امروز ۲۳ تیر بر اساس ماه تولد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

یاغی دوشنبه , ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

زمین مردم و تبدیل به باغ و تفرجگاه کرده بودن. هزار تا خلاف وبی … اونجا انجام میدادن. یه فرد بومی اونجا جرات نمی کرد حرفی بزنه.

ناشناس سه شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

چرا از اول پیگیری نمیکردین تا یه عده از خدا بیخبر بیان بسازن یا بفروشن به مردم
مردم بد بخت چه گناهی دارن که باید اینطور سرشون کلاه بره

بیننده سه شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

۱- فقط چند تا دیوار تخریب شد همونطور که تو فیلم معلوم بود ساختمانها حتی منبع آب ها هم دست نخورده باقی موند.
۲- اگه واقعیه یه سری هم به پشت تپه پیاده راه سلامت شهرک گلستان بزنید ظرف پنج سال اخیر با سند سازی در شورای محل، استشهاد و رشوه به راحتی دارن زمین های منابع طبیعی رو اول تبدیل به زمین کشاورزی بعد به باغ و در نهایت به باغشهر می کنن.

سعید سه شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

خدا خیرتون نده تواین وضعیت گرونی. این چه کاریه بر سر مردم در میارید .اونی که خیلی وضعش خوبه اگه جرات دارید اونو خراب کنبد .نه اینکه مال یه تعداد افراد بی کس

علی سه شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۵۸

علی برکت الله

شادپور سه شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۴۵

سلام چرا زمین های که شرکت های
سنگین تخرب می‌کنند جلو گیری نمیشه در شهرستان کازرون شرقع روستای خیرآباد گرونی یک شرکت سنگ شکن وجود دارد به نام شرکت..که دار زمین ها را تخریب می‌کند متاسفانه اداره منابع طبیعی هیچ توجهی نمیکند اگر امکان داره پیگیری نمایید از معسولین محترم خواهش میکنم

قشقایی سه شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۴۳

سلام چرا زمین های که شرکت های سنگین تخرب می‌کنند جلو گیری نمیشه در شهرستان کازرون شرقع روستای خیرآباد گرونی یک شرکت سنگ شکن وجود دارد به نام … که دار زمین ها را تخریب می‌کند متاسفانه اداره منابع طبیعی هیچ توجهی نمیکند اگر امکان داره پیگیری نمایید از معسولین محترم خواهش میکنم

علی سه شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۳۴

سلام در سمت دیگر دشت ارژن زمین های ۵۰۰۰متری با قیمت بسیار کم فروش رفته و درحال ساخت و ساز هستند و هبچ گونه نظارتی بر انها نیست .

ناشناس سه شنبه , ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۲۱

سلام چرا این باغهای تیون که هرکی هزارمتر داره معلوم نیست ازکی کمی پول دادن خریدن تخریب نمیشه ملت برای خودشون هرجا دلشون خواسته باغ درست کردن این زمینهارو مسکن برای مردم درست کنید نه هرکی هزارمترداشته باشه ممنون ازشیراز

جهان قرهقانی دوشنبه , ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

از خان پل قره قاج تاچلچشمه تصرفات زیادی توسط مردم سود جو انجام شده وتا داخ رودخانه قرهقج همتصرف کرده اند امید است.همه آنها باز پس گرفته شود.

باهر دوشنبه , ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

احسنت. تبارک الله
امیدوارم که همیشه از این اخبار خوش را از اقدامات انقلابی شما را بشنویم.
نگذاریم محیط زیست نسل های آتی توسط عده ای دنیاپرست نابود شود و از خیز انتفاع بیفتد.
جنگلها و مراتع مراکز جمع آوری و تامین آب شیرین مصرفی مردم این کشور می باشد و نباید مردم از بی آبی در آینده مجبور به مهاجرت گردند.

مهرزاد دوشنبه , ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

چرا جاده صدرا که همین جور داره ویلا سازی میشه رسیدگی نمیشه

آخرین اخبار