چاپ کد خبر: 117619
12 مرداد 1402

تشکیل پرونده علیه دو متهم به ترک فعل در حادثه کشته شدن ۲۲ نفر در سیل استهبان

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین جزئیات پرونده سیل سال گذشته در شهرستان استهبان که منجر به فوت تعدادی از مردم استان فارس شد، سخن گفت و ترک فعل برخی مسوولان را در این حادثه محرز دانست.

به گزارش اول فارس،سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل پرونده قضایی برای ترک فعل برخی مسئولان استان فارس در بحث سیل سال گذشته استهبان خبر داد.
مسعود ستایشی گفت: سازمان هواشناسی کشور قبل از وقوع سیل سال گذشته در شهرستان استهبان استان فارس هشدار زرد صادر کرده بود اما مدیر‌کل هواشناسی استان فارس به جای صدور هشدارهای دقیق‌تر و تکمیلی بر اساس پروتکل‌های الزامی سازمان هواشناسی، در سفر غیر اداری تهران بود و در نهایت، وقوع این سیل منجر به مرگ تعدادی از هموطنان شد که قصور مسئولان ارشد هواشناسی استان فارس در آن محرز است.

سیل استهبان 1401

ستایشی گفت: پرونده مورد بحث در حال حاضر در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شیراز در جریان تکمیل تحقیقات است و در آن شخصیت حقوقی اداره‌کل هواشناسی و شخصیت حقوقی اداره آب استان فارس متهم هستند.

وی افزود: شخصیت‌های حقوقی به نظریه کارشناس اعتراض کرده‌اند که مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تصمیم نهایی بازپرس، پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

ستایشی ادامه داد: بخشی از پرونده در شعبه اول بازپرسی دادگاه عمومی شیراز رسیدگی می‌شود که در خصوص اشخاص حقیقی و مسئولین ذیربط است.

وی با بیان اقدامات حوزه‌ سخنگویی قوه قضاییه برای تسریع در رسیدگی به این پرونده گفت: در جریان رسیدگی‌های انجام شده و انعکاس توصیه‌ها به دادستان مرکز استان، رئیس کل دادگستری استان فارس وعده داد که مجدانه پیگیر پرونده خواهد بود تا به‌زودی رأی بازدارنده و ملموس و پیشگیرانه‌ای صادر شود.

۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ بر اثر بارش باران در نی‌ریز و لایزنگان داراب، آب سد رودبال به ناگاه افزایش یافت و مردمی که برای تفریح به این منطقه آمده بودند را غافلگیر کرد.
در پی وقوع این سیل سه هزار نفر گرفتار شدند که بیشتر افراد همان زمان توسط نیروهای امدادی و مردم محلی که به محض اطلاع از وقوع حادثه در محل حضور یافته بودند از محل حادثه دور شدند.
پس از آن ۵۵ نفر نیز از مرگ حتمی نجات داده شده و ۵ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.
اما متاسفانه در این میان ۲۲ نفر شامل ۱۱ زن، ۴ مرد و ۷ کودک از شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان، فسا و داراب در آب غرق شدند .

کار خوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز که باید همه مردم بدانند

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار