چاپ کد خبر: 64459
26 مرداد 1400

تصاویری از پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 14

همچنین بسیاری از توریست ها برای گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری از لیدر ها و راهنماهای شهری استفاده می کنند که هزینه های فراوانی نیز در بردارد پس در نتیجه برای صرفه جویی در هزینه و زمان به اینترنت رو می آورند تا شاید بتوانند نیاز هایشان را برآورده کنند. آشنایی با اماکن دیدنی و جاذبه ها یکی از مهم ترین نیاز های مسافران است تا با مقصدشان بیشتر آشنا شوند. در این گزارش شما با یکی از زیباترین پارک های ژاپن اشنا می شوید:

به گزارش اول فارس، ژاپن جمعیت خیلی زیادی نسبت به مساحت خود دارد و به بیانی دیگر یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. یکی از زیباترین اقدامات این کشور که هم برای تفریح مسافران و گردشگران و هم مردم ژاپن صورت گرفته است؛ تاسیس پارک ساحلی هیتاچی می باشد. پارک ساحلی هیتاچی توجه کشور ژاپن به محیط زیست و حفظ گیاهان مختلف در دورانی که ژاپن پر از کلان شهر های پیشرفته است را نشان می دهد؛ این پارک انواع گل های زیبا را در خود جای داده که در هر فصل این گل ها رنگ بوی خاص خود را دارند. پارک هیتاچی فضایی بزرگ، سرشار از گونه های مختلف گل است اما تنها پیاده روی و دیدن این گل ها از تفریحات موجود در این مجموعه نیست.

پارک هیتاچی از سال ۱۹۹۹ داوطلبان محیط زیستی ( park partner ) را دارد که در ۱۴ گروه مختلف فعالیت می کنند و این جمعیت ۴۵۰ نفره؛ تمام تلاش خود را در نگهداری و حفظ این اکوسیستم می کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه بیش‌تر با این پارک زیبا آشنا شوید.

آشنایی با پارک ساحلی هیتاچی ژاپن

پارک ساحلی هیتاچی بهشتی رنگارنگ و پر آرامش است که به شما روی دیگری از کشور ژاپن را نشان میدهد. این پارک که در حدود ۱۹۰ هکتار مساحت دارد و انواع گل های شمال و جنوب را شامل می شود. پارک هیتاچی در هر فصل رنگ مخصوص خود را دارد.

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 4

در هر فصل یک سری از باغ های خاصی از گل شکوفه می زنند و جذابیت های خاص خود را دارند. در فصل بهار در پارک ساحلی هیتاچی، گل های نارسیس، لاله، نموفیلا (Nemophila یا پیشه دوست ) که همان گل های آبی رنگی که در تپه های این پارک اند از جذاب ترین گل های این فصل هستند.

در فصل تابستان گیاهی به نام کچیا  (kochia) که گیاهی ۹۰ سانتی و پنبه مانند است باغ بزرگی در این پارک را سبز می کند. علاوه بر کچیا می توانید شاهد شکوفه زدن گل های شقایق، رز، آهاری و آفتابگردان باشید.

با سردتر شدن هوا و ورود به فصل های پاییز و زمستان گیاه کچیا (kochia) رنگ خود را از سبز به رنگ قرمز تیره تغییر می دهد و از خود بوی خوشی ساطع می کند و حتی بعضی از قسمت های این گل، ماده خوراکی است و به خاویار مزارع معروف می باشد.

امکانات پارک ساحلی هیتاچی

پارک ساحلی هیتاچی با گل های رنگارنگ و منظره های بی نظیر، سوژه های عکاسی زیادی را در حین پیاده روی در طبیعتی بکر برایتان به ارمغان می آورد. در این پارک در قسمت پارک لذت ( pleasure Garden ) وسیله سرگرمی و جالبی نیز وجود دارد؛ چرخ و فلک ۱۰۰ متری که دیدی از منظره باغ های پارک هیتاچی را به شما نشان می دهد. زمین گلف، فضای باز آب برای بچه ها و دوره BMX نیز از دیگر تفریحات و امکانات این مکان هستند.

در این پارک می توانید خط کشی هایی مخصوص دوچرخه سواری ببینید؛ دوچرخه سواری در این مکان در کنار باغ های رنگی و خوش بویش واقعا خوشایند است. البته به این نکته توجه داشته باشید که پیاده روی در مکان های مخصوص دوچرخه ممنوع است.

در این پارک کافه و رستوران هایی وجود دارد که خستگی شما را از تنتان بیرون می کند.

از جمله کار هایی که باید به آن توجه کنید و یا از آن دوری کنید:

  • برای کشیدن سیگار باید از مکان های از قبل تعیین شده استفاده کنید.

  • حتما باید به حرف ماموران راهنما توجه داشته باشید.

  • در این باغ اجازه چیدن گل ها را ندارید.

  • استفاده از هر وسیله ای که موجب اشتعال شود مانند آتش بازی و… در این پارک اکیدا ممنوع است.

  • این پارک اجازه باز گذاشتن حیوانات خانگی را به شما نمی دهد. پیس باید با بند از حیوان خانگیتان نگهداری کنید‌.

  • کالسکه هایی که برای حمل بچه های زیر دو سال باشد در این پارک وجود دارند که می توانید برای کودک خود به امانت بگیرید.

  • کمد های مخصوص نگهداری از وسایل در این پارک وجود دارند که میتوانید وسایل اضافه تان  را در این کمد ها نگهداری کنید.

  • پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 2

بهترین زمان بازدید از پارک ساحلی هیتاچی

ژاپن کشوری چهار فصل است که همانطور که گفته شد گونه های گیاهی متنوعی دارد؛ همین مزیت باعث شده گل هایی که در شمال این کشور می رویند در فصل زمستان شکوفه بزنند و گل هایی که در جنوب ژاپن می رویند در فصل تابستان شکوفه بزنند. ( شمال ژاپن سرد تر است و زمستان خیلی سردی دارد و جنوب ژاپن گرمتر است و تابستان های بسیار گرمی دارد. )

پس در هر فصلی که به ژاپن سفر کردید می توانید از این پارک ساحلی دیدن کنید؛ ولی از مهم ترین نکته این پارک فرق داشتن رنگ گل ها در فصل های مختلف است که شما را مجاب می کند که در فصل های مختلف به این پارک سر بزنید و از رنگ های زیبای باغ های گل لذت ببرید.

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 1

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 3

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 4

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 5

پارک ساحلی هیتاچی از نقاط گردشگری و دیدنی است که در هر فصلی به گردشگران توصیه می شود؛ ولیکن زیبا ترین فصل در میان فصل های این پارک، فصل بهار است که به شما امکان دیدن تقریبا تمامی رنگ های ممکن گل ها را می دهد.

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 6

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 7

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 10

راه های دسترسی پارک هیتاچی ژاپن

پارک ساحلی هیتاچی، نشانگر خلوص نیت و بیانگر صلح و آرامش است که مردم ژاپن خواستار آن بودند. با یک بار قدم گذاشتن در این پارک می توانید تمامی این آرامش را حس کنید. قدم گذاشتن و پیاده روی در این باغ های متنوع و خوش بو، ارزش بازدید از این پارک را حداقل یک بار در طول مدت سفرتان به ژاپن را دارد.

برای بازدید از این پارک راه های مختلفی وجود دارد ولی اگر قصد حرکت از توکیو را دارید می توانید سوار قطار وئنو شده و در ایستگاه کاتسوتا پیاده شوید و بعد از ۱۵ دقیقه پیاده روی سوار اتوبوس های ترانسفر شوید تا شما را به پارک ساحلی هیتاچی برساند.

راه های دیگری هم برای رسیدن به این پارک از توکیو وجود دارد، که می توانید به راحتی از همان اول سوار اتوبوس شوید و از مسیر بیرون شهر و بزرگراه در سه دقیقه به این پارک برسید.

از مهمترین اطلاعاتی که در طول بازدید از این پارک باید داشته باشید؛ هزینه ورودی پارک علاوه بر هزینه رفت و برگشت به این پارک و هزینه پارکینگ در صورت داشتن خودروی شخصی است. هزینه پارکینگ این پارک ساحلی برای خودرو های سواری ۵۲۰ ین است. خودرو های بزرگ ۱۵۸۰ ین ژاپن و برای پارک دوچرخه باید ۲۶۰ ین ژاپن پرداخت کنید.

ورودی پارک ساحلی هیتاچی برای دانش آموزان مقطع راهنمایی و یا افراد جوانتر و کودکان رایگان است.

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 11

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 12

آدرس پارک ساحلی هیتاچی

پارک ساحلی هیتاچی که در سال ۱۹۳۷ به عنوان نماد و بیانگر صلح در مکان قبلی یک فرودگاه نظامی به نام میتو هیگاشی ساخته شد، این فرودگاه طی جنگ و حملات پی در پی کاملا ویران شده بود ولی هم اکنون این تپه ها تنها صلح و آرامش را به دیگران نشان می دهد.

ابن پارک ۱۹۰ هکتاری رو به اقیانوس زیبای آرام قرار گرفته که همین نزدیکی به اقیانوس این منطقه را منطقه ای چهار فصل کرده که امکان رشد پرورش گونه های گیاهی زیادی را به این منطقه می دهد.

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 8

پارک ساحلی بی نظیر هیتاچی ژاپن 9

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار