چاپ کد خبر: 2227
12 آذر 1397

توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه‌های شیراز و درسدن آلمان

طی مراسمی، تفاهمنامه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌های شیراز و درسدن آلمان امضا و مبادله و دکترای افتخاری به دانشگاه شیراز به رئیس دانشگاه فنی درسدن اعطا شد.

به گزارش اول فارس، سرپرست استانداری فارس عصر یکشنبه ۱۱ آذر در مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه بین دانشگاه‌های شیراز و درسدن آلمان این حرکت را زمینه ساز توسعه همکاری‌ها در سطح شهرها و شهرداری‌های استان فارس و ایالت ساکسونی آلمان ارزیابی کرد.

یدالله رحمانی ضمن تشکر ویژه از دولت و مردم آلمان به دلیل نگاه‌های انسان دوستانه نسبت به مردم کشورهای جنگ زده‌ای چون سوریه و افغانستان، خاطرنشان کرد: کشور آلمان در برابر رفتارهای غیرمنطقی و خودسرانه آمریکا در جهان و فشار تحریم‌ها و بی‌اخلاقی آنها در توافق هسته‌ای با ایران مقاومت کرده و مسیر درستی را در پپیش گرفته است .

وی با تاکید براینکه جایگاه سیاسی و اقتصادی آلمان با چنین تصمیمات منطقی روند موفق‌تری را طی خواهد کرد، گفت: دولت و ملت ایران همواره علاقه به همکاری با دولت و ملت آلمان داشته‌اند که امید است این همکاری در راستای منافع دو ملت افزایش یابد .

رحمانی با بیان اینکه به سهم خود برای گسترش همکاری‌های استان فارس و ایالت ساکسونی آلمان  تلاش خواهیم کرد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های زیاد در این ایالت و همچنین استان فارس آغاز همکاری‌ها، منافع بزرگی برای مردم در دو منطقه فراهم خواهد کرد .

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه امروز راه جدیدی برای توسعه پایدار و همکاری مشترک بین این دانشگاه و دانشگاه فنی درسدن آلمان آغاز خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که این مهم آغازی بر گسترش روابط بین‌الملل بین دو کشور باشد .

به گزارش اول فارس، در قالب این تفاهمنامه، تبادل استاد و دانشجو، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کنفرانس‌های عملی مشترک، ایجاد و دنبال کردن فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید، امکان حضور دانشجویان دکترا در دانشگاه و برنامه‌های مرتبط با آموزش‌های الکترونیکی مد نظر قرار دارد.

همچین در این مراسم، رئیس دانشگاه شیراز، دکترای افتخاری این دانشگاه را به پروفسور مولر اشتاین هاگن، رئیس دانشگاه صنعتی درسدن اعطاء کرد.

منبع:ایسنا منطقه فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار