چاپ کد خبر: 141012
3 اردیبهشت 1403

جزئیات احداث پارک آبی بزرگ شیراز که در دراک ساخته می شود

پارک آبی بزرگ شیراز در زمینی به متراژ پنج هکتار و با زیر بنا ۶۰ هزار متر مربع با مشارکت شهرداری و یک شرکتخصوصی احداث می‌شود

به گزارش اول فارس،شهردار شیراز در پارک بزرگ آبی شیراز گفت: تغییرات خوبی ازنظر پیشرفت فیزیکی در پروژه وجود دارد و این پارک آبی قرار بود دو سال گذشته شروع به کار کند که به دلیل وجود معارض جدی در پروژه و جلوگیری از ورود سیل احتمالی به پروژه دیوار مستحکم و حائل انجام شد که همین مساله باعث طولانی شدن زمان شروع بکار پروژه شد، با تغییر در اصلاحیه‌های صورت گرفته اکنون شاهد شروع بکار در دو نوبت روز و شب هستیم.

پارک آبی
محمدحسن اسدی با بیان اینکه حدود ۱۵ ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، از یاوران شورا خواست که خود ناظر بر فعالیت این پروژه باشند؛ زیرا سهم شهرداری بیش از هزار میلیارد تومان است و این پروژه یکی از ۵۰ پروژه بزرگ شهرداری شیراز است.

وی به‌نوبت شب اشاره کرد و افزود: با توجه به مطلوب بودن هوا در این ایام نوبت شب تا آبان ادامه دارد.

خبر پارک آبی شیراز

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین در بازدید از پروژه آکواریوم گفت: توسعه زیرساخت‌های شیراز به‌عنوان قطب شهر توریستی و گردشگری اهمیت فراوانی دارد.

اسدی بیان کرد: پروژه‌های مختلفی در حال اجرا است که با توجه به برگزاری مناقصه احداث تله‌کابین شیراز، این طرح تعیین تکلیف و شریک سرمایه‌گذار مشخص و مقرر شد و این طرح به‌صورت ۴۰ درصد سرمایه‌گذار و ۶۰ درصد شهرداری شیراز در محل پارک کوهستانی دراک، تله‌کابین شیراز به طول ۴هزار و ۲۰۰ متر اجرا می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در خصوص پارک آبی گفت: پروژه پارک آبی در کشور زیاد داریم اما به علت ابعاد و زیربنا، به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی کشور در شیراز معرفی خواهد شد.

محمد امین با توجه به توقف بیش از یک سال این پروژه افزود: در سال‌های گذشته عملیات کلنگ زنی به زمین زده‌شده بود که با ایجاد اصلاحیه‌ها بعد از یک سال و نیم توقف پروژه، اکنون با همکاری شرکت شمس عمران پروژه پارک آبی بزرگ شیراز، شروع شده است.

وی گفت: پارک آبی بزرگ شیراز متمایز در کشور در به‌کارگیری، طراحی و تنوع بازی‌ها است که این پروژه تیر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بیان کرد: پارک آبی بزرگ شیراز در زمینی به متراژ پنج هکتار و با زیر بنا ۶۰ هزار متر مربع با مشارکت شهرداری و شرکت شمس عمران احداث می‌شود که سهم شهرداری در این پروژه هزار میلیارد تومان است.

امین عنوان کرد: پارک آبی شیراز بهمن سال ۹۹ کلنگ‌زنی شد و در این پروژه تفریحی گردشگری ۱۴ سرسره، استخر ۱۰۰۰ نفری، استخر موج‌ساز ۵۰۰ نفری، استخر کودکان ۲۰۰ نفری و رودخانه تفریحی به طول ۲۰۰ متر طراحی شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز هم در بازدید از پروژه آکواریوم شیراز گفت: پروژه آکواریوم شیراز بزرگترین تونل آکواریومی کشور را دارد و همچنین کف سطح زمین نیز به‌صورت آکواریوم شیشه‌ای است که توانسته نسبت به دیگر پروژه‌های کشور که فقط بدنه و سقف است وجه متمایزی داشته باشد.
حمیدرضا اسماعیلی ادامه داد: عملیات اجرای این پروژه در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک با همکاری یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شهرداری شیراز در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع در ساختمانی دو طبقه با پوشش سازه سوله‌ای به ارتفاع ۸ متر و زیربنای ۴ هزار و ۱۰۰ متر مربع در حال انجام است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۹

برای مردم که نمیسازین برای یک درصد ثروتمند. خودتون نمیسازین

سید اسماعیل سبحانی دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

یک مجموعه پارک آبی هم قرار بود در محدوده شهر صدرا ساخته شود که با احداث چند بنا و تراشیدن کوه سالهای زیادی است پروژه متوقف شده و کسی پاسخگو نیست

آخرین اخبار