چاپ کد خبر: 141788
10 اردیبهشت 1403

جزئیات ورود سامانه بارشی و بارندگی شدید در مناطقی از استان فارس

باران شدید 1

مدیر کل هواشناسی استان فارس با اعلام وضعیت سطح نارنجی گفت:  فعالیت سامانه بارش باران، گاهی رگبار، همراه با رعد و برق ، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تکرگ  از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز می شود و تا پایان وقت جمعه چهاردهم همین ماه در شیراز و استان ادامه دارد.

مسعود حقیقت روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌استهبان،‌نی ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند،‌نور آباد ممسنی ، رستم و کازرون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی ٰ‌مناطق غربی، مرکزی و شیراز فعال است و برای جمعه ۱۴ اردیبهشت هم در استان به ویژه نیمه غربی و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب,،طغیان رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی استان فارس بیان کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

حقیقت گفت: عدم تردد و ماندگاری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آبراهها، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و کار در ارتفاعات توصیه می شود.

 

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار