چاپ کد خبر: 142686
18 اردیبهشت 1403

خانه های مسکن ملی در چهار محال و بختیاری چرا تحویل متقاضیان نمی شوند؟

طرح نهضت ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۸آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، با این وجود با بهانه‌های مختلفی از جمله همان موضوع همیشگی تأخیر در آورده‌های متقاضیان، واحدها کماکان تحویل داده نشده است.

اول فارس : به گفته مسئولان حوزه مسکن و ساخت تأخیر در پرداخت تسهیلات و آورده متقاضیان سبب شده است تا چندین بار پروژه ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن متوقف یا راکد شود.فروش واحدهای نیمه ساخته پیش از تحویل آن‌ها مشکل دیگری است که جدیداً به وجود آمده و این امر سبب شده است تا پای دلال‌ها به پروژه‌های نهضت ملی مسکن باز شود که همان‌ها هم آورده خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.
دیگر توان پرداخت ندارم

یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد  اظهار داشت: تاکنون با هر سختی و مشقتی که بود توانستم بیش از ۲۰۰میلیون تومان از میزان آورده مورد نیاز برای مسکن خود را پرداخت کنم، نمی‌دانم تا چه زمانی و چه میزان باید پول پرداخت کنم در حالی که هیچ زمان مشخصی هم برای تحویل منزلم اعلام نشده است.

وی افزود: بیشتر کسانی که متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن هستند، مستأجر با حقوق حداقلی هستند، مثلاً خود من یک کارمند ساده با حقوقی تقریباً ۱۰تا ۱۲میلیون تومان هستم، حتی تصور این که با این حقوق کم چگونه می‌توانم هر چند وقت یک بار ۵۰یا ۱۰۰میلیون تومان بابت آورده مسکن پرداخت کنم هم سخت است.

این متقاضی مسکن ادامه داد: اکثر ما متقاضیان دیگر توان پرداخت هزینه‌های مربوط به آورده مسکن را نداریم آن هم در روزگاری که شرایط اقتصادی به شدت نگران کننده است و در تأمین مایحتاج روزانه زندگی خود هم مشکل داریم.

متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن
واحدهای نهضت ملی مسکن ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد

از سویی دیگر خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در محله ۳۴شهرکرد،حدود ۳هزار واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵درصد در حال ساخت است.در محلات دیگر شهرکرد  هم ، ۳۴۰۰واحد در حال ساخت که میانگین پیشرفت فیزیکی در این محلات بیش از ۳۵درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان این که بزودی در محله ۳۳عملیات اجرایی ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن آغاز می شود،تاکید کرد: واحدهای مسکونی به افرادی تخصیص داده شده است که واجد شرایط هستند و نباید در بازار آزاد خرید و فروش شوند، خرید و فروش واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به لحاظ قانونی ممنوع است، اگر فروش این واحدها از سوی متقاضی محرز شود این امتیاز از فرد سلب و به افراد واجد شرایط دیگر واگذار می‌شود.

وی تاکید کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۷هزار و ۵۰۰واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در شهر شهرکرد در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود از ماه جاری واگذاری واحدها به متقاضیان آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بر اساس قراردادهایی که پیش از این منعقد شده، با استفاده از آورده مردمی و تسهیلات بانکی است و برای آن که پروژه‌ها با تأخیر انجام نشود مردم باید نسبت به پرداخت به موقع آورده خود تلاش کنند.منبع:مهر

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار